راهنمای خرید سینک ظرفشویی باکیفیت و ارزان

هنگام ساخت یا بازسازی آشپزخانه، شما نیاز به خرید یک سری لوازم خانگی مانند سینک ظرفشویی خارجی یا ایرانی دارید. سینک ظرفشویی یکی از مهمترین و پر مشغله ترین عناصر آشپزخانه است، به طوری که بدون ظرفشویی مناسب، آشپزخانه هرگز به حداکثر بازده خود نخواهد رسید.

از آنجا که آشپزخانه مهمترین قسمت هر خانه است، بیشتر وسایل استفاده شده در آن بسیار مهم هستند. بعد از یخچال و اجاق گاز، سینک ظرفشویی را می توان یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه دانست زیرا از پخت و پز تا نظافت آشپزخانه همه چیز به سینک ظرفشویی بستگی دارد.

سینک ظرفشویی در اندازه های مختلفی تولید می شود، فرقی نمی کند سینک ظرفشویی خارجی باشد یا ایرانی، همه از یک استاندارد برخوردار هستند. اما از نظر ماده، نمونه های خارجی می توانند با نمونه های داخلی بسیار متفاوت باشند. روش نصب نیز برای اینگونه سینک ها متفاوت است. بنابراین، قبل از خرید، باید یک سری اطلاعات را بدانید تا یک انتخاب مناسب و متناسب با نیازهای خود انجام دهید.

در این مطلب قصد در داریم با راهنمای خرید سینک ظرفشویی ایرانی و خارجی و نکات طلایی که قبل از خرید باید بپردازیم تا هنگام انتخاب دچار سردرگمی نشوید.

منظور از سینک ظرفشویی چیست؟

سینک در واقع به معنای حوضچه ای است که در آشپزخانه برای شستن غذا و ظرف های داخل آن استفاده می شود. این سینک ظرفشویی از مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ ، کامپوزیت ، فایبرگلاس ، سرامیک ، فلزات لعاب دار و آلیاژهای مس ساخته شده است.

قطعاً هنگام خرید سینک ظرفشویی، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید، خصوصاً اگر بدون اطلاعات وارد فروشگاه شوید. به همین منظور در ادامه ای مطلب باما همراه باشید تا با راهنمای خرید سینک ظرفشویی ایرانی و خارجی آشنا شویم.

انواع سینک ظرفشویی موجود در بازار را بشناسیم

سینک ظرفشویی

اولین نکته در راهنمای خرید سینک ظرفشویی ایرانی و خارجی توجه به مواد بکار رفته در ساخت سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی ها از مواد مختلفی ساخته شده اند که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار هستند. علاوه بر این، ویژگی ها و روش تمیز کردن متفاوت است. به همین دلیل لازم است ابتدا با انواع مواد سینک ظرفشویی آشنا شوید تا بتوانید بهترین مارک سینک ظرفشویی را انتخاب کنید.

سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی از گرانیت، کمی رزین و مواد دیگر ساخته شده است.این سینک ظرفشویی ظاهری زیبا و لوکس دارد و از مقاومت بیشتری نسبت به نوع شیشه برخوردار است. سینک های گرانیتی در دو نوع تولید می شوند ، یکی صا ، ساده و صیقلی و دیگری سطحی با دانه های ریز دارد تا بتواند سلیقه های مختلف را برآورده کند. مسلماً سینک های گرانیتی کمی قیمت بیشتری از سینک های دیگر دارند.

سینک استیل

سینک استیل از فولاد آلیاژی ساخته شده و در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم است. قیمت مناسب سینک ظرفشویی استیل، سازگاری آن با سبک های مختلف دکوراسیون و تعویض آسان در کنار دوام بالا باعث محبوبیت این نوع سینک ظرفشویی شده است. سینک های استیل در دو نوع مات و براق تولید می شوند تا انواع سلیقه ها را پوشش دهند. تنها عیب این نوع سینک ظرفشویی این است که نظافت روزانه نیز می تواند این مشکل را برطرف کند.

سینک ظرفشویی سرامیکی

سینک های سرامیکی در برابر خراش مقاوم هستند. استحکام بالایی دارند و به راحتی با آب و صابون تمیز می شوند. رنگ سینک سرامیکی سبک تر است اما می توان آنها را در رنگ های تیره و مات نیز تهیه کرد تا متناسب با هر سبک آشپزخانه باشد. قیمت سینک ظرفشویی سرامیکی تقریباً برابر با سینک ظرفشویی های شیشه و گرانیت است.

سینک شیشه‌ای

شیشه نمادی از زیبایی و تجمل است و هر جا که استفاده شود زیبایی را با خود به همراه دارد. سینک ظرفشویی نیز در دسته سینک های لوکس قرار دارد. این نوع سینک ظرفشویی از شیشه محافظ نشکن ساخته شده و از دوام بالایی برخوردار است. با این حال، اگر شما از افرادی هستید که از سینک ظرفشویی زیاد استفاده می کنید، بهتر است یک سینک ظرفشویی را انتخاب نکنید. مگر اینکه شما نیاز به تعویض سینک ظرفشویی و هزینه های آن داشته باشید ، زیرا شیشه دوام کمتری نسبت به فولاد دارد، اما قیمت آن بالاتر است.

سینک سنگی

سنگ مرمر یکی از لوکس ترین مواد مورد استفاده در صنعت ساختمان است. سینک ظرفشویی های مرمر با زیبایی خاص خود می توانند فضای آشپزخانه را کاملاً تغییر دهند. اما سینک مرمر بسیار گران است. علاوه بر این ، از این سینک ظرفشویی ها در هیچ دکوراسیونی نمی توان استفاده کرد.

مقاومت و دوام سینک مرمر بسیار زیاد است اما رنگ آن پس از مدتی کمرنگ می شود. استحکام بالای این ماده احتمال شکستن ظروف با ظرفشویی را افزایش می دهد.

سینک ظرفشویی توکار، روکار یا زیرکار؟

سینک ظرفشویی توکار

هنگامی که مواد مورد نظر خود را برای سینک خود انتخاب کردید، در مرحله بعد باید به نحوه نصب آن توجه کنید. ابتدا روش نصب را با توجه به دکوراسیون و سبک آشپزخانه خود انتخاب کنید

سینک روکار

روش نصب سینک ظرفشویی روکار تفاوت زیادی با داخلی (توکار) ندارد. تنها تفاوت در کادر است. سینک توکار توسط کابینت احاطه شده است ، اما در سینک ظرفشویی روکار به دیوار پشت سینک متصل می شود. برای کابینت های چوبی، سینک ظرفشویی انتخاب بهتری است زیرا آب به خصوص در پشت ظرفشویی نفوذ می کند و باعث از بین رفتن کابینت می شود.

سینک توکار

در مدل داخلی(توکار)، قسمت بالای کابینت را برش می دهیم و سینک ظرفشویی را داخل کابینت قرار می دهیم تا تمام سینک ظرفشویی داخل کابینت باشد، اما لبه های آن قابل مشاهده و بیرون زده است.

سینک ظرفشویی زیرکار

هنگام نصب سینک، کابینت بریده می شود و سینک زیر کابینت نصب می شود. این نوع نصب بیشتر برای کابینت های سنگی مخصوصاً برای سنگ کورین مناسب است.

تفاوت سینک توکار و سینک روکار چیست؟

سینک ظرفشویی روکار یا سینک توکار؟ من این اصطلاح را برای اولین بار که برای انتخاب سینک ظرفشویی به بازار رفتم از فروشنده شنیدم

مهمترین تفاوت سینک توکار و روکار نوع نصب است. در سینک ظرفشویی روکار که نصب آن آسانتر است، سینک ظرفشویی در بالای کابینت قرار داده شده و سوار می شود، بنابراین از ورود آب به داخل کابینت و اطراف آن جلوگیری می کند. ولی سینک های توکار بسبت به سینک ظرفشویی روکار زیباتر هستند

اما حساسیت نصب سینک ظرفشویی توکار زیاد است و از آب بندی آن غافل نشوید. اگر نصاب به درستی نصب نشود، بعداً آب می تواند به اطراف لگن نفوذ کند ، اگر چوب و MDF باشد کابینت متورم می شود و اگر از فلز باشد ، زنگ می زند.

بهترین مارک های سینک ایرانی کدامند؟

بهترین مارک های سینک ایرانی عبارت اند از: اخوان (Akhavan)؛ ایلیا استیل (Ilia Steel)؛ کلاسیک (Classic)؛ کن (Can)؛ بیمکث (Bimax)؛ فرامکو (FARAMCO)؛ داتیس (Datees)؛ استیل البرز (Steel Alborz)؛

بهترین مارک های سینک خارجی کدامند؟

بهترین مارک های سینک خارجی عبارت اند از: سینک شاک (Schock) ساخت کشور آلمان؛ سینک لتو (Leto) ساخت کشور ترکیه؛ سینک سیگما (Sigma) ساخت کشور ایتالیا؛ سینک اوتیس (Otis) ساخت کشور چین؛ سینک آروما (Aroma) ساخت کشور ایتالیاسینک؛ ترامونتینا (Tramontina) ساخت کشور برزیل

دوستان عزیز مارک های ایرانی با کیفیت در برابر بهترین محصولات خارجی، دارای خدمات پس از فروش عالی و قیمت مناسب انتخاب بهتری هستند و توصیه می کنیم خرید از مارک های ایرانی را در اولویت خود قرار دهید.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی (نکات مهم و ضروری)

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از وسایلی است که در همه خانه ها و اکثر شرکت ها و فروشگاه ها با آن کار می کنیم و استفاده از آن در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر شده است. بعضی اوقات به دلیل فضای کم، از بسیاری از عناصر آشپزخانه غافل می شویم، اما سینک ظرفشویی کاملاً در سبک زندگی مدرن ادغام شده است و هر روز برای شستن ، پخت و پز و بهداشت به آن نیاز داریم.

با افزایش تعداد مارک ها و انواع سینک ظرفشویی ، لازم است قبل از خرید نکات مهم برای خرید سینک ظرفشویی را بدانیم که در ادامه ای این مطلب به راهنمای خرید سینک ظرفشویی میپردازیم باما همراه باشید.

اندازه سینک ظرفشویی

اولین چیزی که هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن توجه کنید اندازه ای سینک ظرفشویی است برای این کار کافیست فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. بزرگترین سینک ظرفشویی همیشه مناسب نیست، باید آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به فضای محدود آشپزخانه، سینک ظرفشویی مناسب را انتخاب کنید. اگر ظرف ها را با دست بشویید، بسته به مکانی که دارید می توانید از سینک های دو لگنه یا سه لگنه استفاده کنید.

شکل ظاهری سینک ظرفشویی شما هم به فضای آشپزخانه و هم به سلیقه شما بستگی دارد. دقت در شکل هنگام انتخاب سینک ظرفشویی بسیار مهم است. به عنوان مثال ، شما نمی توانید یک ظرفشویی بزرگ را برای یک آشپزخانه کوچک انتخاب کنید. اندازه سینک ظرفشویی نباید از یک سوم طول آشپزخانه بیشتر شود.

توجه به ظاهر سینک ظرفشویی

سینک از نظر شکل بسیار متنوع است، از جمله نمونه های بزرگ مستطیلی و بزرگ با حوضه های منفرد (با عمق استاندارد 25 یا 30 سانتی متر) ، 2 لگنه یا حوضه های مستطیل در یک اندازه ، 2 لگنه با یک کاسه بزرگ، یک مدل های بزرگ و یک کوچک با محفظه زباله و مدل های 3 لگنی که دارای لگن کوچک در وسط و دو حوض بزرگ در اطراف هستند، در این مدل لگن کوچک در وسط حاوی یک سطل زباله و یک تخته برش مواد غذایی است. البته باید فضای پیشخوان آشپزخانه را نیز در نظر داشته باشید

فضای قرارگیری سینک ظرفشویی

نکته بعدی که باید هنگام خرید سینک ظرفشویی بدانید محل سینک ظرفشویی است. در واقع ، فضای آشپزخانه هنگام انتخاب سینک ظرفشویی بسیار مهم است. سینک ظرفشویی های بزرگ به دلیل فضای محدود و استفاده بهینه معمولاً در آشپزخانه های کوچک نصب نمی شوند.

قبل از خرید سینک حتماً فضای آشپزخانه و مکانی که باید سینک ظرفشویی در آن نصب شود را بررسی و اندازه گیری کنید سپس سینک ظرفشویی مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

همچنین اگر آشپزخانه ای شما کوچک است شما میتوانید سینک ظرفشویی هایی که برای گوشه آشپزخانه طراحی شده اند. در یک آشپزخانه کوچک باید بیشترین استفاده را از فضا ببرید. معمولاً گوشه ها در آشپزخانه بدون استفاده می مانند، در حالی که نصب سینک ظرفشویی علاوه بر صرفه جویی در فضای، جلوه ای متفاوت و خاص به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد. در شکل های زیر تعدادی از طرح های خلاقانه سینک ظرفشویی خارجی و ایرانی برای سینک ظرفشویی گوشه آشپزخانه نشان داده شده است.

جنس سینک

مواد سینک ظرفشویی مورد بعدی است که باید هوشمندانه انتخاب کنید. فولاد ضد زنگ ، کوارتز یا گرانیت ، سنگ مرمر ، شیشه ، چدن و ​​… از مشهورترین نمونه های امروزی هستند. مدل های استیل به همراه قیمت پایین برای تزئینات امروزی مناسب بوده و در برابر لکه ها مقاوم هستند.

مدل های چدنی زیبا و چند رنگ هستند و از استحکام بیشتری برخوردار هستند اما سنگین هستند و باید هنگام نصب با پشتیبانی خوبی همراه باشند. مدل های گرانیتی از نظر زیبایی و لوکس بودن و همچنین در برابر لکه ها  خراش ها بینظیر هستند.

نحوه نصب سینک

نکته مهم بعدی دانستن نحوه نصب سینک ظرفشویی است. نحوه نصب سینک ظرفشویی تا حد زیادی ظاهر و کارایی آن را در آشپزخانه تعیین می کند.

به عنوان مثال ، مدل های روکار نصب شده توسط لبه های نصب شده پشتیبانی می شوند و بر روی آنها نصب می شوند. سینک ظرفشویی های توکار بیشتر برای لوکس بودن و زیبایی ظاهری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این سینک ظرفشویی ها در پایین نصب شده و هیچ لبه ای ندارند.

امکانات سینک

سینک ظرفشویی توکار

بسیاری از مدل های سینک دارای تعدادی ویژگی اضافی هستند که به آنها کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشند. به عنوان مثال ، مدل های 2 یا سه لنگه دارای صدا گیر های هستند

بعضی از مدل ها چندین سوراخ در اطراف سوراخ تخلیه اطراف سینک دارند. برخی از مدل ها همچنین لوله های تخلیه را به جای زیر ظرفشویی در پشت سینک قرار می دهند تا جایی برای کابینت ها و سطل های بزرگ زباله فراهم شود.

قیمت سینک ظرفشویی

البته قیمت سینک ظرفشویی می تواند با توجه به تولید کننده سینک ظرفشویی، مزایای سینک ظرفشویی، مواد سینک ظرفشویی ، نوع نصب سینک ظرفشویی و … متفاوت باشد. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی برای سینک ظرفشویی در نظر گرفت.

توصیه ما این است که قبل از خرید سینک ظرفشویی خود را تعیین کنید و با توجه به بودجه ، میزان استفاده از سینک ظرفشویی ، نوع کابینت و … با کارشناسان و فروشندگان این محصولات مشورت کنید تا بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب کنید

سایر نكات مهمی که برای خريد سينك ظرفشويي باید بدانید:

  • علاوه بر نکات بالا، نکات دیگری نیز برای راهنمای خرید سینک ظرفشویی وجود دارد. اگر به این نکات توجه کنید می توانید با کمک راهنمای خرید انواع سینک ظرفشویی محصولی خریداری کنید که بدون مشکل برای شما کارساز باشد.
  • سینک ظرفشویی استیل نسبت به سایر مواد موجود در بازار مقرون به صرفه است و گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند هزینه کمتری برای این محصول ساختمانی بپردازند.
  • اندازه و عمق سینک ظرفشویی برخی از نکاتی است که باید بخاطر بسپارید و اینکه چند لگن روی سینک ظرفشویی را می توانید براساس نیاز تعیین کنید. عمق سینک ظرفشویی متفاوت است: 14 ، 18 ، 20 و 22 سانتی متر. هرچه لگن عمیق تر باشد، کیفیت سینک ظرفشویی بالاتر است.
  • توجه به مدل های طراحی شده برای سینک ظرفشویی ها بسیار متنوع هستند. مانند مستطیل ، گرد و مربع ، می توانید سینک را با توجه به سلیقه خود و همچنین فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • توجه به ضخامت ورق سینک ها؛ ضخامت بهترین مارک سینک ظرفشویی 0.6 ، 0.8 ، 1 و 1.2 میلی متر است. هرچه ورق سینک ضخیم تر باشد ، کیفیت بالاتری نیز دارد.
  • نوع ورق آخرین نکته مهم در راهنمای خرید انواع سینک ظرفشویی نوع ورق است. نوع ورق فولاد ساده است یا فولاد آجدار. فولاد آجدار در برابر خراش و خراش مقاومت بیشتری دارد اما تمیز کردن آن بسیار دشوار است.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود. و در راستای انتخاب و خرید بهترین سینک ظرفشویی مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن بهترین مارک سینک ظرفشویی انواع سینک روکار، توکار و گرانیتی و بهترین ست سرویس بهداشتی موجود در بازار را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *