بهترین رمان های عاشقانه معروف همراه با لینک خرید

دسترسی سریع بخش های محتوا

وقتی حرف از عشق میشود ما به صورت ناخداآگاه به یاد قصه های عاشقانه عشق خسرو و شیرین و لیلی و مجنون می افتیم. اما در روزگار ما نیز عشق هایی وجود دارد که به عجیب ترین شکل ممکن عشق های قدیمی را به تصویر می کشند.

در این مطلب، زیباترین رمان های عاشقانه را جمع آوری کرده ایم. رمان های کـه بـه وجود آمدن شان اتفاقی نبوده بلکه احساسات نویسندگان دلیل خلق این نوشته ها هستند، بعضی از این داستان ها واقعی هستند و بعضی هم زاییده تخیلات نویسندگان هستند، در واقع انها با این شخصیت پردازی ها و داستان ها احساسات شان رابه تصویر می‌کشند. در ادامه با مـا همراه باشید.

رمان‌ها خصوصا انواع عاشقانه آن اولین بار از فرهنگ فرانسه به دنیای ما ایرانیان رخنه کرده اند. در ابتدا مضمون رمان شامل داستان‌های عاشقانه همراه با شکست عشقی یا وصل عاشقانه بود. اما اکنون خیلی از رمان‌ها ژانرهای ترکیبی دارند و رد داستان‌های عاشقانه در تمام آن‌ها دیده می‌شود.

1. رمان عاشقانه بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی

بامداد خمار

بامداد خمار نوشته‌ی فتانه حاج سیدجوادی (پروین) اولین بار سال 1374 منتشر شد و در طول 10 سال بیش از 300 هزار نسخه از آن فروش رفت و نام آن به عنوان یکی از رمان‌های عامه‌پسند موفق در فهرست رمان‌های عامه‌پسند ایرانی ثبت شد.

خلاصه داستان

بامداد خمار داستان عبرت‌انگیز سیاه بختی محبوبه در زندگی با عشقش رحیم است که از همان برگ‌های نخست داستان آغاز می‌شود و همه کتاب را دربرمی‌گیرد. با آنکه ماجرا در روزهای نخست زمامداری رضاشاه روی می‌دهد، جز یکی دو مورد، همچون کشف حجاب، به دیگر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی زمانه هیچ اشاره‌ای نمی‌شود. محبوبه، دختر بصیرالملک بافرهنگ و اشرافی عاشق یک شاگرد نجار می‌شود.

خواستگارهایش را رد می‌کند و در برابر خانواده آنقدر مقاومت می‌کند تا خانواده به ازدواج او رضایت می‌دهد، اما او را طرد می‌کند به‌طوری‌که نه او اجازه دارد به خانواده‌اش سری بزند و نه در هفت سال زندگی محبوبه با رحیم، کسی از خانواده به او سری می‌زند.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: اثر فتانه حاج سید جوادی
  • موضوع: رمان پارسی
  • تعداد صفحات: 448 صفحه

2. رمان یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

آرام اثر نادر ابراهیمی

کتاب یک عاشقانه آرام در سه فصل روایت شده و نادر ابراهیمی برای هر فصل عناوین جذاب و متفاوتی را انتخاب کرده است اگر نسخه پی دی اف یک عاشقانه آرام را مقابل خود قرار دهید خواهید دید که فصل های مختلف این کتاب چنین نام گذاری شده است:

  • فصل اول: پیش از آن واقعه بزرگ
  • فصل دوم: در قلب آن واقعه
  • فصل سوم آن سوی واقعه

خلاصه داستان

داستان این رمان در مورد گیله مردی مبارز و سیاسی است که عاشق عسل دختر آذری زیبا و سیاسی مسلکی می شود.
کل رمان روند و مراحل و برنامه ریزی های زندگی مبتنی بر عشق این دو نفر می باشد.
قوت اصلی رمان همان لحن و بیان فوق العاده زیبای نویسنده ی این رمان یعنی آقای نادر ابراهیمی است.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: نادر ابراهیمی
  • موضوع: رمان یک عاشقانه آرام
  • تعداد صفحات: ۱۱۳ صفحه

3. رمان مجنون تر از فرهاد اثر م. بهارلویی

رمان مجنون تر از فرهاد اثر م. بهارلویی

رمان حاضر در دو جلد مجزا، روایتگر زندگی دختری است به اسم پری. یک داستان خانوادگی با شخصیت های بسیار که تا پایان داستان با مخاطب همراه هستند.

پری دختر باهوشی است که در یک خانواده پر جمعیت زندگی می کند. دختری که پس از مرگ مادرش سختی ها و رنج های بسیاری را متحمل شده که هم چنان تاثیر مخرب خود را در او حفظ کرده است.

او تصمیم می گیرد همزمان با تحصیل در شرکت برادرش به عنوان منشی شروع به کار کند، به دنبال آن با فردی به نام محراب که شخصیتی خشک و سرد دارد آشنا می شود و مدام با او درگیری دارد؛ اما چندی بعد احساس می کند که به مرد علاقه مند شده و ….

خلاصه داستان

صدایی از پشت سر شنیدم که می گفت: کمک نمی خوای؟ نزدیک بود از خوشحالی بال دربیارم فریبا بود گفتم: خدا شما رو از آسمون برای من فرستاد میشه به داداشت بگی وقتی می ره تو سالن مردونه به احمد بگه برای کمکم بیاد عمه ام پشت چراغ قرمز مونده.

فرزانه از خنده ریسه رفت و فرهاد که تازه به ما رسیده بود. گفت: این جا چه خبره؟ فریبا با لبخند برگشت و به او نگریست و گفت: عمه خانم پشت چراغ قرمز مونده و نمی تونه رد بشه پری خانم میگه وقتی می ری داخل به احمد آقا بگی بیاد کمکش. فرهاد گفت: پری خانم ما رو دست کم گرفتند من و مجتبی تخصصمون رو توی امداد و نجات گرفتیم بیا مجتبی که باید محموله ای به مقصد برسونیم.

نظر خوانندگان

یکی از بهترین رمان هایی که خوندم. روند منطقی . شخصیت پردازی مناسب و عاشقانه ی سالم و دلچسب

مشخصات اثر:

  • نویسنده: بهارلویی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد جلد: 2 جلدی

4. رمان پنجره اثر فهیمه رحیمی

رمان پنجره اثر فهیمه رحیمی

داستان مینا دختری با چشمان تیله ای ست که عاشق معلم ادبیات شان که البته همسایه شان نیزهست می شود ، کاوه که پسری خشن و منطبت هست چندین بار در کلاس درس از اشتباه های او می گذرد ، کاری که هیچ وقت با دانش آموزان دیگر انجام نداده یعنی گذشت ، پس در رفت و آمدهای خانوادگی و درسی که با هم دارند مینا به عشق خاموش او نیز پی می برد ، ولی با وجود عشقشان کاوه مجبور به ازدواج با دختر بارداری میشود و بچه دار میشوند ، مینا نیز با پدر دو فرزند ازدواج میکند …

مشخصات اثر:

  • نویسنده: فهیمه رحیمی
  • موضوع: رمان پارسی
  • تعداد صفحات: 456 صفحه

5. رمان عاشقانه دالان بهشت اثر نازی صفوی

5. رمان عاشقانه دالان بهشت اثر نازی صفوی

دالان بهشت، نوشته‌ی نازی صفوی،‌ یکی از رمان‌های پرتیراژ فارسی دهه‌های گذشته است. داستان پرکشش، شخصیت‌پردازی مناسب و پرداختن به مساله‌ای مهم در مقوله‌ی ازدواج؛ از مهم‌ترین دلایل موفقیت این کتاب است. با ما باشید تا شما را با این رمان پرحاشیه و پرمخاطب بیشتر آشنا کنیم.

خلاصه‌ داستان

نازی صفوی در کتاب دالان بهشت (Dalan behesht) داستان زندگی دختری از خانواده‌ای بازاری به اسم مهناز را روایت می‌کند. مهناز در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده است و زندگی راحتی دارد. پسر همسایه‌شان محمد عاشقانه او را دوست دارد. محمد از مهناز زمانی‌که تنها 17 سال دارد خواستگاری می‌کند و این دو زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. اما سن کم مهناز باعث بروز رفتارهای ناشیانه از او می‌شود.

رفتارهای خام اخلاقی، عاطفی و فرهنگی مهناز باعث به‌هم خوردن رابطه‌ی آن‎ها می‌شود. محمد پس از طلاق به خارج از کشور مهاجرت می‌کند. در تمام سال‌هایی که او در خارج از کشور هست مهناز به اشتباهات خود در زندگی مشترکش فکر می‌کند و سعی دارد شخصیت خود را رشد دهد. محمد بعد از 8 سال به ایران باز می‌گردد. این دو همدیگر را ملاقات می‌کنند و متوجه می‌شوند همچنان عاشقانه یکدیگر را دوست دارند.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: نازی صفوی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: ۳۷۷ صفحه

6. رمان عاشقانه سهم من اثر پرینوش صنیعی

رمان عاشقانه سهم من اثر پرینوش صنیعی

سهم من یک رمان عاشقانه، سیاسی و اجتماعی بسیار زیبا به قلم پرینوش صنیعی میباشد. این کتاب به زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، اسپانیایی و فرانسوی نیز ترجمه شده است از همین رو میتوان حدس زد که محبوبیت نسبتا بالایی در بین مخاطبان دارد.

خلاصه‌ داستان

رمان داستان دختری به نام معصومه، یک نوجوان در تهران قبل از انقلاب را روایت میکند. او به درس خواندن و یادگیری علاقه مند است اما در راه مدرسه با یک مرد محلی ملاقات کرده و عاشق او میشود. وقتی که خانواده اش نامه های معصومه را پیدا میکنند اورا متهم به بی شرمی و آبرو ریزی کرده و برادرش نیز معصومه را به شدت مورد ضرب و شتم قرار میدهد. خانواده‌ی او به دنبال شوهر دادن معصومه هستند اما دختر قصه به شدت با زندگی بدونِ عشق و شناخت قبلی مخالف است.

سرانجام همسایه آنها معصومه را متقاعد میکند که همه ی ما سرنوشتی داریم و نمیتوانیم با آن بجنگیم. به طور خلاصه میتوان گفت کتاب طی پنج دهه آشفته در تاریخ ایران، از زمان پیش از انقلاب تا کنون را روایت میکند. سرنوشت یک داستان قدرتمند از دوستی و شور، ترس و امید.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: پرینوش صنیعی
  • موضوع: رمان یک عاشقانه آرام
  • تعداد صفحات: 528 صفحه

7. رمان عاشقانه پریچهر اثر مرتضی مؤدب پور

رمان عاشقانه پریچهر اثر مرتضی مؤدب پور

رمان «پریچهر» اثری جذاب از «م.مودب پور» است

خلاصه‌ داستان

داستان از آنجا شروع می شود که پس از اتمام آموزه اش فرهاد به ایران باز می گردد ، موقعیت مقبول او برای ازدواج باعث می شود دختران زیادی مشتاق ازدواج با او باشند ، اما فرهاد دل به دختری بسته که فقط او را در خیال دیده ، ولی بناگاه پی می برد که او نه یک رویا بلکه حقیقت است ، فرگل همبازی کودکی او حالا به دختر رویا های جایگزین شده ، متاسفانه بعد از نامزدی میفهد فرگل تومور مغزی دارد و …

مشخصات اثر:

  • نویسنده: مرتضی مؤدب پور
  • موضوع: رمان پارسی
  • تعداد صفحات: 606 صفحه

8. رمان چشمهایش اثر بزرگ علوی

رمان عاشقانه ای چشمهایش اثر بزرگ علوی

کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی در سال ۱۳۵۷ منتشر شد. چشمهایش آن‌قدر داستان مهم و تأثیرگذاری در جریان ادبیات داستانی ایران است که نیاز چندانی به معرفی و توضیح ندارد. این اثر، توانسته است بیش از پنج دهه با موفقیت در کنار مخاطب ایرانی بماند و بارها تجدید چاپ شود تا در دسترس باشد. کتاب چشمهایش داستان زندگی یک مبارز سیاسی و زنی را که عاشق او بوده توصیف می‌کند.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: بزرگ علوی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 302 گرم

9. رمان عاشقانه سلوک اثر محمود دولت آبادی

رمان عاشقانه سلوک اثر محمود دولت آبادی

آقای محمود دولت آبادی این بار دست به قلم برد و داستان کم نظیری رو خلق کرد، داستان وهم آلودی که در آن زمان و مکان معنای فعلی را ندارد و ایشان به شیوه ی ماهرانه ای آن ها را به بازی گرفته است.نویسنده ی بزرگی که این بار همراه یک عاشق می شود و دشواری های راه یک عاشق را به قلم میکشد، پیچ و خم راه زندگی و سنگ هایی که جلوی پایش می افتد.

خلاصه‌ داستان

سلوک، به نوعی مانیفست دولت‌آبادی در رابطه با زن و عشق است. قیس که نامش یادآور مجنون است. از زن می‌گوید و مرد شرقی و درک انسان از عشق و روابط عاشقانه و این همه، نه با اندیشۀ امروز و نه اندیشۀ مجنون نظامی هم‌خوانی و نزدیکی دارد. مرد، بیماری است گرفتار خودشیفتگی، آن هم از نوع روستایی و قرن نوزدهمی. او زن را پاره‌ای از خود می‌داند و در عین حال موجودی که خدا برای خوشایند او آفریده است

مشخصات اثر:

  • نویسنده: محمود دولت آبادی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: ۲۱۲ صفحه

10. آناکارنینا

آناکارنینا

کتاب « آنا کارنینا» نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور قرن نوزدهم « لئو تولستوی» و ترجمه‌ی «سروش حبیبی» است. تولستوی در این رمان شرح‌حال روابط میان خانواده‌‌های روسی در طبقه اشراف در قرن نوزدهم را روایت می‌کند. نیمی از کتاب به شخصیتی به‌نام آناکارنینا می‌پردازد و نیم‌دیگر آن شرح‌حال شخصیتی به‌نام «لوین» را از نظر می‌گذراند.

خلاصه‌ داستان

استان از آمدن آناکارنینا نزد خانواده برادرش به‌منظور حل اختلافات آ‌ن‌ها آغاز می‌شود. قامت این زن جوان در مسکو سرآغاز ماجراهای این کتاب می‌شود. آناکارنینا برخلاف دیگر اثر برجسته‌ی تولستوی، جنگ و صلح، درون‌مایه‌ای عاشقانه و اجتماعی دارد و از این نظر عامه‌پسندتر است. این رمان که در آغاز طی سه سال به‌صورت پاورقی در گاهنامه‌ای منتشر می‌شده است یکی از شاهکار‌های ادبیات جهان در سبک واقع‌گرا است.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: لئو تولستوی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 997 صفحه

11. کتاب دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

کتاب دکتر ژیواگو اثر بوریس

بوریس پاسترناک در کتاب دکتر ژیواگو، از پزشکی شاعر به نام ژیواگوی قهرمان می‌نویسد. او درگیر روابط احساسی و دلبستگی‌هایش می‌شود که این دلبستگی، ژیواگو را با انقلاب 1917 روسیه و رویدادهای تاریخی پرتلاطم جنگ داخلی‎ ۱۹۱۸-۱۹۲۰ این کشور، روبرو می‌‌سازد.

خلاصه‌ داستان

ژیواگوی عاشق پیشه، عاشق دو زن است. درونمایه داستان در مورد زندگی مردی است که حوادث بیرونی که از دسترس او خارج هستند، مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌سازند. تمامی این اتفاقات با هم درآمیخته شده و عشقی که وجوه انسانی آن را تا حد جلوه‌ای آسمانی بر فراز می‌کشد را نشان می‌دهد.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: بوریس پاسترناک
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 840 صفحه

12. کتاب دزیره اثر آن ماری سلینکو

رمان عاشقانه ای دزیره اثر آن ماری سلینکو نشر آسو

دزیره مشهورترین رمان آن‌ماری سلینکو، نویسنده اتریشی – آلمانی است. سلینکو در این اثر، روایتی از زندگی دزیرهکلاری ارائه می‌دهد. دزیره‌ای که در ابتدا عاشق ناپلئون می‌شود اما پس از اینکه ناپلئون دلش را می‌شکند، ملکه‌ی سوئد می‌شود.

خلاصه‌ داستان

دزیره در سال 1794 با ناپلئون بناپارت نامزد شد، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او به هم زد و در هشتم مارس 1796 با ژوزفین دوبوهارنه ازدواج کرد. هنگامی که دزیره از این موضوع اطلاع یافت به ناپلئون نوشت که: «تو زندگی مرا به سوی بدبختی سوق دادی و من هنوز ناتوان از فراموش کردن توام.»

مشخصات اثر:

  • نویسنده: ماری سلینکو
  • موضوع: رمان عاشقانه خارجی
  • تعداد صفحات: 775 صفحه

13. کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

شارلوت برونته رمان جین ایر را که ریشه در زندگی خودش داشت در سی‌ و ‌سه سالگی منتشر کرد. این رمان از همان زمان یکی از معروف‌ ترین و محبوب ‌ترین آثار انگیسی زبان شد. از جین ایر نمایشنامه، اپرا و هفت فیلم سینمایی ساخته شده است.

خلاصه‌ داستان

این رمان درباره ی زندگی دختری به نام جین است که در کودکی مادر و پدر خود را از دست می ‌دهد و پس از ناملایماتی که از بستگان نزدیکش می ‌بیند به پرورشگاه سپرده می‌ شود و در محیط خشک و خشن پرورشگاه بزرگ می ‌شود. او سپس با سمت معلمی به خانه‌ ای اشرافی می ‌رود، ارباب خانه (آقای راچستر) به تدریج به او علاقه‌مند می‌شود، ولی جین می ‌فهمد که او قبلاً ازدواج کرده و همسر او که حالا دیوانه است در طبقه بالا همان خانه زندگی می ‌کند.

جین که دل شکسته می ‌شود از خانه می ‌گریزد و کشیشی با خواهرانش او را بیهوش می‌ یابند و از او نگهداری می ‌کنند و کشیش کم ‌کم به جین علاقه‌ مند می ‌شود، ولی شبی در ذهن خود صدای راچستر را می ‌شنود، سپس به دنبال او می ‌رود و می ‌فهمد که همسر دیوانه راچستر خانه را آتش زده و راچستر در حال نجات دادن او بینایی خویش را از دست داده ‌است. سرانجام …

مشخصات اثر:

  • نویسنده: شارلوت برونته
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 663 صفحه

14. کتاب عشق در زمان وبا اثر گابریل گارسیا

کتاب عشق در زمان وبا اثر گابریل گارسیا

کتاب «عشق در زمان وبا» یکی از کتاب‌های مهم «گابریل گارسیا مارکز» است. او این کتاب را در سال 1985 نوشته و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

خلاصه‌ داستان

ماجرای کتاب گارسیا مارکز در سال‌های 1880 تا 1930 می‌گذرد. رمان عاشقانه گابریل گارسیا مارکز روایت یک مثلث عشقی است. ماجرا با عشق سوزان فرمینا داثا و فلورنتینو آریثا آغاز می‌شود. این عشق زمانی شکل گرفته که هر دو نفر بسیار جوانند. آن‌ها نامه‌های عاشقانه به هم می‌نویسند و رابطه‌شان به این شکل ادامه دارد. پدر فرمینا متوجه این رابطه‌ی عاشقانه می‌شود و از دخترش می‌خواد این رابطه را متوقف کند. دختر جوان با پدر مخالفت می‌کند. اما اوضاع اینطور نمی‌ماند، فرمینا پس از مدتی در می‌یابد احساسش به فلورنتینو تنها شور و هیجان جوانی است و این رابطه هیچ سرنوشتی ندارد. او رابطه نامزدیش با فلورنتینو را به هم می‌زند و تمام نامه‌های او را بازمی‌گرداند.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: نادر ابراهیمی
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 542 صفحه

15. رمان های عاشقانه جوجو مویز ترجمه مریم مفتاحی مجموعه 3 جلدی

رمان های عاشقانه جوجو مویز ترجمه مریم مفتاحی مجموعه 3 جلدی

جوجو مویز Jojo Moyes نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی است که در 4 اوت سال 1969 در لندن متولد شد. نام اصلی او پائولین سارا جو مویس است که حالا در دنیا با جوجو مویز شناخته و شهرت پیدا کرده است. او حدود 12 سال به عنوان روزنامه نگار و خبرنگار فعالیت می کرد اما از سال 2002 با انتشار اولین رمان خود پا به دنیای داستان نویسان گذاشت و تا امروز تقریبا هر سال یک رمان جدید منتشر کرده است.

طرفداران رمان‌های عاشقانه نام جوجو مویز را خوب می‌شناسند. او در سال‌های اخیر توانسته نام خود را با فروش بالای آثار عاشقانه‌اش به جهانیان معرفی کند. البته هنوز هم گاهی روزنامه نگاری می‌کند و برای اینکه از فضای این رسانه دور نباشد برای روزنامه‌ی دیلی تلگراف مقالاتی می‌نویسد.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: جوجو مویز
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 1500 صفحه

16. کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب«غرور و تعصب» اثر جاودان جین آستین را رضا رضایی به فارسی برگرداننده است. جین آستین یکی از نویسندگان مطرح انگلیسی، نوشتن رمان را از سنین نوجوانی شروع کرد. آستین، قلمی طناز داشت و با روحیات انسان‌ها به خوبی آشنا بود. موضوع بیشتر رمان‌های او عشق و مسئله ازدواج بود. رمان غرور و تعصب دومین داستان جین آستن است.

خلاصه‌ داستان

در رمان “غرور و تعصب”‌داستان پیرامون خانواده بنت شکل می‌گیرد که پنج دختر دارند. با آمدن دو مرد جوان ثروتمند با نام آقای بینگلی و دوستش آقای دارسی به همسایگی‌شان، خانم بنت امیدوار می‌شود تا دخترهایش ازدواج کنند و سامان بگیرند. جین، دختر بزرگ خانواده به آقای بینگلی علاقه‌مند می‌شود اما خواهر سرزنده و بانشاطش الیزابت، به خاطر تکبّر و انزوای آقای دارسی از او متنفّر است ولیکن با این‌که‌، الیزابت بنت، دختری عقل‌گرا از طبقه متوسط و حومه‌نشین و چارلز دارسی، مردی خوددار و مغرور از طبقه مرفه و شهرنشین است، این دو به تدریج به خصوصیات اخلاقی خوب هم پی می‌برند و با افزایش شناخت و آگاهی‌شان از یکدیگر، خود نیز با تغییرات مثبت و خوب در بینش و شخصیت‌شان کامل‌تر می‌شوند و عشقی واقعی بین این دو ایجاد می‌شود، و در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد که جین و آقای بینگلی از هم دور می‌شوند و…

مشخصات اثر:

  • نویسنده: جین آستین
  • موضوع: رمان یک عاشقانه آرام
  • تعداد صفحات: 449 صفحه

17. بلندی های بادگیر – امیلی برونته

رمان عاشقانه ای بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب بلندی‌های بادگیر نوشته‌ی «امیلی برونته» و ترجمه‌ی «نوشین ابراهیمی» است. درباره‌ی کتاب آمده است: «بلندی‌های بادگیر اولین بار در سال 1847، یک سال قبل از مرگ نابهنگام نویسنده‌اش منتشر شد.

خلاصه داستان

آقای ارنشاو در خیابان بچه‌ رها شده‌ای به نام هیتکلیف را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد او را به سرپرستی بگیرد و همراه خود به خانه بیاورد. هیندلی، پسر ارشد خانواده از همان بدو ورود هیتکلیف با او دشمنی می‌کند و بعد از مرگ پدر هم با تحقیر و توهین با او رفتار می‌کند. در حالی‌که کاترین دختر خانواده از همان کودکی با هیتکلیف رابطه‌ای صمیمانه و عاطفی برقرار کرده و رشته‌ای از محبت و عشق بین این دو نفر شکل گرفته است. اما هیندلی که از هیتکلیف متنفر است و رفتار پرخاشگرانه‌ای با او دارد سدی در مسیر عشق خواهر خود و هیتکلیف می‌شود و ملاقات بین آن‌ها را ممنوع می‌کند.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: امیلی برونته
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 598 صفحه

18. مادام بوآری – گوستاو فلوبر

مادام بوآری - گوستاو فلوبر

کتاب مادام بواری نخستین و برجسته‌ترین اثر گوستاو فلوبر، نویسنده‌ی نامدار و رئالیست فرانسوی است که در دهه 1850 و پیش از ظهور عقاید روانشناختی نوین نظیر «فروید» و… با نگرشی واقع‌بینانه به انسان و روحیات او پرداخته و در آثارش واقعیت را از افسانه جدا کرده و کاملاً بی‌طرفانه به بیان عینی رفتار بشر می‌پردازد.

خلاصه داستان

داستان مادام بواری با فرستادن پسری توسط مادرش به تحصیل درس پزشکی آغاز می‌شود. فرایند این داستان با پزشک شدن این پسر، شارل بوواری پی گرفته می‌شود. این جوان کم بضاعت که پزشک تازه‌کاری نیز به شمار می‌رود، طی ماجراهای خاصی با دختر ثروتمندی، برای بار دوم ازدواج می‌کند. شهرستانی بودن و به نوعی کم اعتماد به نفس بودن شارل، زندگی را برای او دستخوش تغییرات فراوان و پر هزینه‌ای می‌کند.

مادام بواری زیبا جلوه‌ی عشق را در مردان بسیاری می‌بیند؛ اما درست در زمانی که باید به این عشق تکیه کند، آن‌ها را توخالی و پوچ درمی‌یابد. هر کدام از این مردان به نوبه‌ی خود ضربه مهلکی به روح این زن جوان وارد می‌کنند و جالب اینکه، شارل بواری در تمامی داستان بی‌اطلاع از وقایع می‌باشد. آگاه شدن شارل بواری از کلیه اتفاقات زمانی ممکن می‌شود که شالوده خانواده بواری از هم گسسته شده است.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: گوستاو فلوبر
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 386 صفحه

19. کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد

کتاب گتسبی بزرگ نوشته‌ی اسکات فیتز جرالد، بدون شک یکی از برترین رمان‌های قرن بیستم است که در اوج ظرافت و هنر، پیام‌های خود را در قالب هوس، هرزگی، تباهی و بی‌قیدی که همه در ثروت نهفته، به مخاطب عرضه می‌کند.

خلاصه داستان

اسکات فیتز جرالد در کتاب گتسبی بزرگ خاطره‌ای جاویدان از هوس، هرزگی و تباهی و بی‌قیدی که همه و همه در ثروت نهفته است را روایت می‌کند. این داستان در نیویورک و در لانگ آیلند، و زمانی اتفاق می‌افتد که فیتزجرالد آن را عصر موسیقی جاز می‌نامد. در سال ۱۹۲۲ که ایالات متحده دورانی از رشد اقتصادی را پس از جنگ جهانی اول می‌گذرانید. در این دوره بر تعداد میلیونرهای ایالات متحده افزوده شد و گتسبی یک از این میلیونرها بود.

مشخصات اثر:

  • نویسنده: اسکات فیتزجرالد
  • موضوع: رمان عاشقانه
  • تعداد صفحات: 288 صفحه

20. رمان عاشقانه ای ملت عشق اثر الیف شافاک

رمان عاشقانه ای ملت عشق اثر الیف شافاک

مشخصات اثر:

  • 511 صفحه
  • نویسنده: الیف شافاک
  • مترجم: ارسلان فصیحی
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان

کتاب ملت عشق عنوان رمانی پرفروش از الیف شافاک نویسنده ترک است که ارسلان فصیحی آن را به فارسی برگردانده است. این اثر در ایران در زمره پرفروش‌ترین کتاب‌های ترجمه شده قرار می‌گیرد.

نویسنده در خلال این رمان چهل قانون عشق را معرفی می‌کند. چهل قانونی که حکم رشته‌ای را دارد که روایت‌های متفاوت رمان را به هم پیوند می‌دهد. عدد چهل در آموزه‌های عرفانی و مذهبی بسیار پرکاربرد است و از همین رو نویسنده بدان می‌پردازد.

داستان کتاب در دو دوره مختلف روایت می‌شود و همزمان عشق میان اللا و عزیز و پیوند مولانا و شمس را به تصویر می‌کشد.

21. رمان عاشقانه ای دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز

رمان عاشقانه ای دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز

مشخصات اثر:

  • 472 صفحه
  • نویسنده: جوجو مویز
  • مترجم: کتایون اسماعیلی
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان
  • نامزد بهترین رمان سال

کتاب ” دختری که رهایش کردی” یکی از کتاب‌های محبوب جوجو مویز بوده که به اعتقاد برخی منتقدان، از سایر کتاب‌های او زیباتر و غنی‌تر است. داستان درباره‌ دو زن با برخی ویژگی‌های مشابه است. یکی از آن‌ها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه مجبور است از خانواده‌اش در نبود شوهر در مقابل نازی‌ها محافظت کند. دیگری نیز لیو نام دارد که در لندن زندگی می‌کند.

این رمان بعد از انتشار توانست در زمره‌ رمان‌های پرفروش سال قرار گیرد و از همین رو نامزد دریافت یکی از معتبرترین جوایز ادبیات عامه، یعنی رمان سال شد. در ایران نیز این رمان به‌تازگی توسط خانم کتایون اسماعیلی ترجمه شده و نشر پلکان آن را به چاپ رسانده است.

22. رمان عاشقانه ای جایی که عاشق بودیم اثر جنیفر نیون

رمان عاشقانه ای جایی که عاشق بودیم اثر جنیفر نیون

مشخصات اثر:

  • 352 صفحه
  • نویسنده: جنیفر نیون
  • مترجم: فرانک معنوی
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان
  • بهترین رمان عاشقانه سال 2015 به انتخاب آمازون و تایم

کتاب “جایی که عاشق بودیم” به عنوان بهترین رمان عاشقانه‌ سال ۲۰۱۵ از طرف آمازون و تایم معرفی شده است. خلاصه پشت جلد این کتاب خط فکری نویسنده را در این رمان عاشقانه به خوبی نشان می‌دهد:

“خوشتون بیاد یا نه، اون اینجا بوده و حالا رفته، ولی لازم نیست کاملا از اینجا بره. این به ما بستگی داره. خوشتون بیاد یا نه، من عاشق اون بودم. اون برای من خوب بود. با اینکه رفته، آرزو می‌کنم کاش نرفته بود. هرگز نمی‌تونم اونو برگردونم. شاید تقصیر من بوده باشه. این هم خوبه، هم بده و هم دردآوره، ولی دوست دارم بهش فکر کنم. اگه بهش فکر کنم اون برای همیشه محو نمیشه. فقط چون مردن، مجبور نیستن مرده بمونن.”

23. رمان عاشقانه ای بار دیگر شهری که دوست می داشتم اثر نادر ابراهیمی

رمان عاشقانه ای بار دیگر شهری که دوست می داشتم اثر نادر ابراهیمی

مشخصات اثر:

  • 105 صفحه
  • نویسنده: نادر ابراهیمی
  • موضوع: رمان پارسی
  • مناسب برای تمام گروه‌های سنی

نادر ابراهیمی با نوشتن ” بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم” مانند سایر آثارش مسائل و مشکلات اجتماعی مردم ایران را در قالب داستان بازگو می‌کند. این ماجرای عاشقانه داستان عشق پسر جوان روستایی است که عاشق دختر ارباب و خان روستا شده است.

این کتاب به خاطر جریان ذهنی نویسنده در داستان و وجود جملات شاعرانه‌ لطیف جز شاخص‌ترین آثار ادبی معاصر شناخته‌شده است.

24. رمان عاشقانه ای بر باد رفته اثر مارگارت میچل – دو جلدی

رمان عاشقانه ای بر باد رفته اثر مارگارت میچل - دو جلدی

مشخصات اثر:

  • 1973 صفحه
  • نویسنده: مارگارت میچل
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان

کتابی که برای همیشه از محبوب‌ترین کتاب‌های تمام دنیاست با بیش از 28 میلیون نسخه و بارها تجدید چاپ به یقین شایسته چنین عنوانی است. او دوران کودکیش را در سال های جنگ های شهری آمریکا گذراند و به خوبی با فضا و حال و هوای آن دوران آشنا بود. آن را می شناخت و شاید جزییاتی که در کتابش و در میان روابط انسان ها به شکل عجیبی قابل لمس هستند، ناشی از زندگی در همان شرایط است.

اما خلاصه داستان

اسکارلت بزرگ ترین دختر میچل صاحب مزرعه پنبه تارا تنها به یک چیز می‌اندیشد؛ ازدواج با اشلی ویلکز پسر مالک مزرعه مجاور. در یک مهمانی در خانه ویلکز اسکارلت به اشلی اظهار علاقه می کند ولی اشلی عنوان می کند که به ملانی دختر عمویش می خواهد ازدواج کند. رت باتلر ماجراجوی خوش قیافه ای که شاهد صحبت ها بوده است اسکارلت را نصیحت می کند. جنگ شمال و جنوب امریکا آغاز می شود و اسکارلت با چارلز براد ملانی ازدواج می کند ولی چارلز در اردوی آموزشی در می گذرد….

25. رمان عاشقانه ای همسر مسافر زمان اثر آدری نیفنگر

رمان عاشقانه ای همسر مسافر زمان اثر آدری نیفنگرمشخصات اثر:

  • 623 صفحه
  • نویسنده: آدری نیفنگر
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان
سفر در زمان هم که در ادبیات رایج است از «ماشین زمان» اچ جی ولز بگیر و دهها فیلمی که با الهام از آن یا درباره آن ساخته شده… ولی همیشه سفر در زمان استعاره است از چیز دیگر، و استعاره ای که جا برای تعبیر های زیادی دارد، مثلا می شود گفت شوهری که کنار زنش نشسته دارد رمان می خواند، یک مسافر زمان است که در لحظه ای که در آن داستان فرو می رود، برای زنش حضور ندارد؛ یا شوهری که مست می کند یا ماده مخدر مصرف می کند، به تعبیری، در آن لحظه زن و بچه را می گذارد می رود. در این کتاب، رابطه را با این استعاره نشان داده.

26. تاریخ عشق اثر نیکولاس کراوس

تاریخ عشق اثر نیکولاس کراوس

مشخصات اثر:

  • 264 صفحه
  • نویسنده: نیکولاس کراوس
  • مترجم: ترانه علیدوستی
  • موضوع: رمان خارجی
  • مناسب برای بزرگسالان

رمان یک داستان عاشقانه نوشته نویسنده آمریکایی نیکول کراوس توسط “ترانه علیدوستی” بازیگر سینما به فارسی ترجمه شد. در این رمان، نویسنده از رابطه نویسنده شکست خورده و آواره جنگ جهانی دوم با دختری جوان که از مادر بیوه و غمگین خود مراقبت می کند ، می گوید.

این اثر در سال 2006 در لیست کوتاه جایزه ادبی نارنجی قرار گرفت و در سال 2008 برنده جایزه ادبی ویلیام سارویان شد. ناشر اظهار داشت: اما همیشه اینطور نبوده است. هنگامی که او در دهکده آنها در لهستان جوان بود ، عاشق شد و کتاب نوشت.

جایگاه رمان عاشقانه در ادبیات

رمان رمانتیک یک گونه از شیوه‌های نوشتار در ادبیات است. این نوع رمان‌ها هرگز از چرخه ادبیات داستانی حذف نمی‌شوند و روز به روز با ورود سبک‌های نوشتاری جدید طرفداران بیش‌تری به دست می‌آورند.

شاید در نگاه اول تصور کنیم رمان‌های عاشقانه محصول خاص برای سرگرمی نوجوانان باشد. اما جلوه عشق در بسیاری از رمان‌های پرفروش و معروف دنیا نظیر رمان غرور و تعصب به تصویر کشیده شده است. تصویری که خاص هیچ سنی نیست و طرفداران پیر و جوان خود را داشته است!

رمان‌های عاشقانه؛ دوست داشتن و دوست داشته شدن!
داستان‌های رمانتیک و عاشقانه همیشه نثر جذاب‌تری برای خوانندگان داشته‌اند. جوشش‌های عاطفی بین دو فرد، شکل گیری مثلث‌های عشقی و رقابت برای به دست آوردن معشوق همیشه خواندنی و دلفریب است. پس چرا با خواست درونی و قلبی خودمان

به ستیز برخیزیم و خودمان را از رمان‌های عاشقانه محروم کنیم؟

اگر فرصت دوست داشتن و دوست داشته شدن را در زندگی نداشته‌اید خودتان را با رمان عاشقانه به دنیای متفاوتی دعوت کنید.

عشق چاشنی هر ژانری است!

تاکنون در چه ژانرهایی رمان خوانده‌اید؟ فلسفی؟ تاریخی؟ سیاسی؟ کتاب‌های انگیزشی؟ درام؟ همین حالا تمام بخش‌های این رمان‌ها را در ذهن خود مرور کنید. پایان امیدبخش یا تلخ این داستان‌ها قطعا چاشنی عشق داشته است و عشق در تمام داستان‌های دنیا جریان دارد. اینطور فکر نمی‌کنید؟

به جز رمان‌هایی که به صورت کلی در ژانر عاشقانه قرار می‌گیرند بسیاری از کتاب‌ها رد پای عشق دارند. یکی از این کتاب‌های معروف و پرفروش اثر زیبای دزیره به کوشش ” ماری سالینکو” است.

دزیره کتابی تاریخی است که فراز و نشیب حکومت‌های حاکم بر فرانسه را بعد از ورود ناپلئون به خاک این کشور روایت می‌کند. اگر به بدنه این داستان نگاه کنیم به نظر می‌رسد که عشق تاریخی دزیره به ناپلئون در سراسر داستان به دور روایت تاریخی پیچیده شده است.

کتاب ” وداع با اسلحه” یکی دیگر از این آثار تاریخی است که توسط ارنست همینگوی نگارش شده است. در خلال داستان تاریخی جنگی این اثر عشق به زیبایی به تصویر کشیده می‌شود. بنابراین در مطالعه رمان‌های عاشقانه تک بعدی نباشید و از انواع ژانرهای مشابه استقبال کنید.

رمان عاشقانه؛ چالش برانگیزترین ژانر داستانی

شاید واژه چالش برانگیزترین برای رمان‌های عاشقانه کمی اغراق آمیز به نظر برسد. اما هیچ ژانری به اندازه رمان عاشقانه نمی‌تواند تا این حد خواننده را در پیچ و تاب داستان به چالش بکشد.

نقطه قوت انواع رمان عاشقانه وصل و جدایی‌هایی است که در پایان داستان مخاطب را غافلگیر می‌کنند. خیلی از اوقات خواننده از جدایی، مرگ و پایان تلخ در رمان عاشقانه استقبال می‌کند. این در حالی است که مرگ و میر در سایر ژانرها روی مخاطب به این اندازه تاثیر نمی‌گذارد. (یا حداقل مخاطب تا این اندازه وصل و جدایی شخصیت‌ها را پیش بینی نمی‌کند)

رمان عاشقانه بهانه‌ای برای مرور گذشته

همه ما در زندگی و در سنین مختلف تجربه عشق را داشته‌ایم. فرقی نمی‌کند این عشق دوطرفه بوده یا یک طرفه، در سن پایین بوده یا در سنین بزرگسالی. به هر حال خاطره‌ای از این دوست داشتن در ذهن شما از همان موقع نقش بسته است. مرور این خاطرات با یک رمان عاشقانه بعد از سپری شدن آن عطش و تشنگی به نظر جذاب خواهد بود. اینطور فکر نمی‌کنید؟

شما در ژانر سیاسی یا تاریخی به سادگی نمی‌توانید خودتان را به جای شخصیت‌های اصلی داستان قرار دهید. شما هرگز به جای نخست وزیر، رهبر، سیاستمدار یا قهرمانان ملی نبوده‌اید. اما تجربه اندکی در باب عشق دارید که می‌توانید با ادبیات عاشقانه دنیا همزاد پنداری کنید.

دریچه دهن شخصیت‌های رمان عاشقانه تا حد زیادی می‌تواند به چارچوب ذهن ما نزدیک شود. بنابراین می‌توانیم خودمان را به شکل اسرارآمیزی به جای شخصیت‌های اصلی قرار دهیم و با آن‌ها زندگی کنیم.

سخن آخر

رمان عاشقانه در زمره غنی‌ترین آثار ادبیات قرار می‌گیرد. این کتاب‌ها در مرکز توجه مخاطبان قرار دارند و روایت هیجان انگیز آن‌ها می‌تواند ریتم تکراری زندگی شما را نو کنند. پس خود را به جریان این رمان‌ها بسپارید و با انتخاب آثار معرفی شده عشق را گرامی دارید!

هدف اصلی ما در این مطلب این بود که به شما در انتخاب کتاب کمک کنیم تا یک کتاب خوب و مناسب برای مطالعه انتخاب کنید و از خواندن آن لذت ببرید. کتابی که مناسب شما و سلیقه شما باشد. خواندن راهنمای مطلب بهترین فیلم های عاشقانه جهان و پرفروش ترین کتاب های دیجیکالا هم به شما توصیه می‌شود.

1 دیدگاه

  1. شاید ورود به زندگی خصوصی یک زوج و آشنا شدن با سبک زندگی عاشقانه آنها فقط با خواندن کتاب‌ها مقدور باشد. کتاب «قصه دلبری» از جمله این کتاب هاست. خواندن این کتاب هیجانی به همراه دارد که می‌توانیم مدتی کوتاه با آن همراه شویم و نوعی متفاوت از زندگی را با خواندن داستان های عاشقانه آن دو تجربه کنیم.

    در این کتاب، با شکل گیری یک زندگی عاشقانه آشنا می‌شویم. زندگی عاشقانه ای که با بالا و پایین روزگار گره می خورد؛ اما این سختی ها باعث کم‌رنگ‌شدن عشق آنها نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *