10 مدل جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی 2023

اگر می خواهید که فضایی عادی و معمولی را زیباتر و چشم گیر کنید، فضایی نامطلوب را به محیطی دل چسب تبدیل کنید و زیبایی و جذابیت مکانی مناسب را هم افزایش بدهید، باید با اصول طراحی داخلی آشنا باشید و از محصولات دکوراسیون داخلی به طور مناسبی در فضای موردنظرتان بهره ببرید. در دنیای دکوراسیون و طراحی همیشه خلاقیت به راه است و زیبایی و جذابیت آن در هر دوره و زمانی با تاثیر از عوامل گوناگون دوست داشتنی است. در این مقاله هم می خواهیم از جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی حال حاضر و ترندهای روز بگوییم. با ما همراه باشید.

۱. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

یکی از جذاب ترین ترندهای امسال کاغذ دیواری است. این عنصر طراحی داخلی هم گزینه مناسبی برای ایجاد انواع حال وهوا در هر فضا است. بنا به سلیقه تان و با در نظرگرفتن نور و متراژ هر محیط می توانید انتخاب های هوشمندانه ای در این زمینه داشته باشید. کاغذ دیواری در طرح ها و جنس های بسیار مختلفی در بازار عرضه می شوند. اگر از فروشگاه های معتبر خرید اینترنتی و آنلاین کاغذ دیواری را انجام دهید با طیف پرشماری از محصولات باکیفیت روبه رو می شوید و انتخاب برایتان ساده خواهد بود. کاغذ دیواری می توانند بی دردسر و برای مدتی طولانی، تزئینی جذاب و پوششی مناسب برای دیوارهای منزل یا دفتر کار و… باشند.

۲. عناصر دست ساز

استفاده از عناصر دست ساز هم از ترندهای امسال در دکوراسیون است. درمیان جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی معمولا به گزینه هایی مانند انواع دست بافته ها می رسیم. یکی از این مثال ها، مکرومه ها است. مکرومه بافی هنر گره زدن نخ ها و ایجاد اثری هنری و تزئینی در قالب منسوجات بافته شده است. این ایده می تواند طرح های مختلفی را در خروجی کار به شما تحویل بدهد و در قالب اثری زیبا روی چوب یا به شکل های دیگر قابلیت آویختن به نقاط مختلف فضا را داشته باشد.

۳. کمدها و کابینت های رنگی

Interior decoration products

چند سالی است که رنگ های مینیمال و طراحی های پست مدرن بیشتر مورد توجه قرار داشته اند اما انگار سال ۲۰۲۳، سال بازگشت به ایده هایی از دوران های مختلف است. یکی از این ایده ها هم کمدها و کابینت های رنگی است. وجود چنین چیزهایی در فضا به دقت و توجه زیادی نیازمند است. چرا؟ چون ست کردن رنگ های مختلف و شاد در کنار هم و توجه به هم خوانی سبک چینش و تزئینات در این موقعیت ها کمی به سلیقه و صرف زمان بیشتری نیاز دارد.

کمدهای رنگی، کابینت هایی به رنگ زرد و سبز، بوفه های فانتزی یا کلاسیک در رنگ های شاد و جدید می تواند منزل یا هر مکان دیگری را بسیار جذاب و امروزی کند. بنابراین، از جادوی رنگ ها در انتخاب محصولات دکوراسیون داخلی غافل نشوید. انتخاب یک کمد کوچک با رنگی متفاوت، یک شلف دیواری خوش رنگ یا حتی کتابخانه ای با چند قفسه محدود اما در رنگی چشم گیر هم به زیباترشدن دکوراسیون فضا کمک می کند.

۴. چراغ ها و آباژورهای لوکس

استفاده از تِم های لوکس هم در تزئینات داخلی سال ۲۰۲۳ زیاد دیده می شود. در واقع، عناصری از سبک وسیاق لوکس و مجلل هم به دنیای طراحی داخلی راه پیدا کرده است. یکی از مهم ترین نمادهای چنین سبکی از دکوراسیون، چراغ ها و آباژورهایی با رنگ ها و طراحی های باشکوه هستند. برای مثال، چراغ و آباژوری از جنس فلز طلایی می تواند گزینه خوبی برای زیباترکردن فضا باشد. این موضوع درباره لوسترها هم وجود دارد و شما درمیان پیشنهادات تازه دنیای طراحی و دکوراسیون به لوسترهایی برخورد می کنید که رنگ طلایی و متالیک دارند و سبک و سیاقشان نمود شکوه و جلالی دارد که هر فضا را پرابهت می کند.

۵. کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی هم زیرمجموعه دیگری از محصولات کاغذ دیواری اند. این محصولات هم به جذابیت شدید هر فضا کمک شایانی می کنند. علت این جذابیت هم ریشه در ویژگی های آنها دارد. پوسترها و کاغذدیواری های سه بعدی می توانند به هر فضا عمق ببخشند. با دیدن آنها روی دیوار هر مکان احساس می کنید که وارد بُعدی تازه در آن محیط شده اید. با چنین امکانی می توانید فضایی کوچک را بزرگ تر نشان بدهید یا مکان های وسیع را باشکوه تر و جذاب تر کنید. انواع بسیار متنوعی از طرح و نقش برای کاغذدیواری سه بعدی وجود دارد و دستتان برای خرید آنلاین و انتخاب از بازار این محصولات کاملا باز است.

۶. پوستر دیواری

پوستر دیواری هم زیرمجموعه ای از خانواده کاغذ دیواری ها هستند. پوستر دیواری ساختاری یک تکه دارند و تصویری خاص را به طور یک پارچه روی دیوار به نمایش می گذارند. در واقع، امکان تولید و طراحی و البته چاپ تصویر و پوستر دیواری دلخواه برای قراردادن روی دیوار هر مکانی وجود دارد. با وجود چنین عنصر جذابی در دکوراسیون داخلی، امکان رقم زدن فضایی را پیدا می کنید که خاص و متفاوت است. پیش تر از این ها، فناوری و امکان چاپ پوستری باکیفیت برای قرارگرفتن سرتاسری روی دیوارهایی با ابعاد مختلف وجود نداشت اما در حال حاضر، پوستردیواری ها در کیفیت های خوب قابل اجرا هستند و از جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی محبوب به شمار می روند.

۷. وسایل چوبی و طبیعی

سال ۲۰۲۳، تلفیقی از عناصر مختلف از مدل ها و سبک های متنوع طراحی داخلی را در دسته ترندهای خود قرار داده است. درمیان پیشنهادات تازه در انتخاب جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی به وسایل چوبی و عناصر طبیعی می رسیم. وجود چنین چیزهایی در هر فضا با ایجاد انرژی طبیعت همراه است و می تواند حس وحال بسیار شیرینی به وجود بیاورد. استفاده از مجسمه های چوبی، ساختارهایی از این جنس مانند کمد یا در قالب وسایل تزئینی می تواند به فضای تحت اختیارتان جان و شادابی بدهد. عناصر طبیعی دیگر هم در این میان در دکوراسیون کاربرد دارند. برای نمونه، کلاژهایی با محوریت اشیا و عناصر طبیعی مانند برگ یا پَر. چنین انتخاب هایی می توانند خانه شما را بسیار متفاوت و دوست داشتنی کنند.

۸. شمع

سال ها است که جایگاه شمع در دکوراسیون داخلی خدشه ناپذیر است. دیگر وقتی از طراحی داخلی و تزئینات منزل صحبت می شود، وجود شمع های بزرگ و کوچک در اشکال مختلف از جمله گزینه های انکارنشدنی هستند. شمع ها واقعا عناصر جذابی برای ایجاد دکوراسیونی ساده اما شیک اند. با انتخاب رنگ و مدل های مختلفشان می توانید در بخش هایی مانند شومینه، روی میز وسط هال، روی شلف ها و موارد مشابه، تزئینات زیبایی ایجاد کنید. استفاده از عناصر مکمل مانند مجسمه ها و جای عود و… در کنار شمع ها هم دستتان را برای فضاسازی زیباتر باز می گذارد.

۹. کوسن ها

کوسن ها

استفاده از کوسن های زیاد هم می تواند از آن ترندهای جدیدی باشد که میان افراد با سلیقه های مختلف محبوب است. کوسن های زیاد با طرح ها و رنگ هایی متناسب با ویژگی های هر محیط به شما کمک می کنند که فضای دلخواهتان را راحت تر بسازید. اگر به رنگ های نه چندان جیغ و براق علاقه دارید، سعی کنید که در انتخاب و خرید کوسن به سراغ طیف کم رنگ و پررنگ از رنگ موردنظرتان مثلا کرم و بژ بروید. اگر هم طرفدار رنگ های شاد هستید که سعی کنید، با انتخاب رنگ های مکمل، فضا را جذاب تر و چشم گیرتر کنید. یادتان نرود که تناسب میان رنگ های هر بخش از عناصر با کلیت فضا اهمیت زیادی دارد. توجه به این نکته می تواند انسجام درستی به محیط بدهید و آن را مرتب تر و زیباتر جلوه بدهد.

۱۰. قاب های پرشمار

استفاده از قاب ها و بشقابک هایی که به دیوار نصب می شوند هم از ترندهای روز دکوراسیون داخلی است. کنار هم قراردادن تعداد زیادی از قاب های کوچک و بشقابک ها هم می تواند دیوار هر فضا را بسیار دیدنی کند. حواستان باشد که اگر فضای بزرگی در اختیار ندارید، بهتر است که در انتخاب تعداد این عناصر تزئینی دقت کنید و زیاده روی به خرج ندهید. چون اگر تعداد بسیار زیادی از این ها را روی دیواری کوچک در فضایی محدود بگذارید، محیط تنگ تر به نظر می رسد و جلوه تزئینات هم به چشم نمی آید.

در انتخاب طرح هم دقت کنید. بهتر است که طرح قاب ها و دیوارکوب های مختلف مشابه باشند و تِم یکسانی در آنها دیده شود. در این صورت، با کلاژ و پازل زیبایی طرف می شوید که روی دیوار منزل یا شرکتتان اثری هنری به وجود آورده است. قاب های چوبی از ترندهای سال جدید هستند. همان طور که پیش تر هم گفته شد، عناصر طبیعی بیشتر از هر زمان دیگری در توصیه های مربوط به چیدمان و دکوراسیون دیده می شوند. وجود عنصر چوب هم باعث می شود که محیط تحت اختیارتان دوست داشتنی تر شود. از حضور عناصر طبیعی در فضا هرگز غافل نشوید چون واقعا جلوه وحس خوبی ایجاد می کنند.

نکات مهم جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی

با شماری از تازه ترین محصولات دکوراسیون داخلی آشنا شدید. این محصولات می توانند فضای خانه یا هر مکان دیگری را شیک تر و امروزی تر کنند. باید حواستان باشد که ضمن استفاده از ترندهای روز به قابلیت ماندگاری شان در طول زمان هم دقت کنید. منظور این است که به دنبال محصولاتی نروید که کاربردی نیستند و سال دیگر هم از دنیای طراحی و دکوراسیون خداحافظی می کنند و جای خود را به چیزهایی کاملا جدید می دهند.

با در نظرگرفتن ویژگی های هر مکان، سلیقه شخصی و کاربرد اشیایی تزئینی دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد که هنر و فن طراحی داخلی و چیدمان می تواند اثرگذاری و زیبایی هر محیط را چندین برابر کند. ترندهای جدید دکوراسیون داخلی تقریبا سلیقه افراد مختلف را پوشش می دهد. با مرور موارد گفته شده و دیدن نمونه های موفق الهام بگیرید و فضای منزل و… را زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *