چگونه شخصیت مستقل داشته باشیم؟

استقلال یک مهارت حیاتی برای افرادی است که می‌خواهند بیشتر زندگی خود را به دست بگیرند و احساس کنند که برای رسیدن به اهداف خود به دیگران احتیاج ندارند. مستقل‌تر بودن به شما این آزادی را می‌دهد که بدون درنظر گرفتن فکر دیگران، آنچه می‌خواهید انجام دهید و این باعث می‌شود که خودتان بتوانید برخی از راه حل‌های اصلی برای مشکلات را پیدا کنید. حتی ممکن است در استقلال رشد کنید و احساس راحتی و شادی را احساس ‌کنید و زندگی خود را به دست خودتان بگیرید.

مستقل فکر کنید

مستقل فکر کنید

خودتان را بپذیرید

اگر نتوانید خودتان را بپذیرید، نمی‌توانید از خود یک فرد مستقل بسازید. بدن، شخصیت خود، نظرات خود، گزینه‌های انتخابی، ترجیحات و داستان زندگی خود را بپذیرید. همه ثابت کرده‌اند که می‌توانند به اندازه کافی قوی باشند. اشتباهات خود را پشت سر بگذارید و از آنها تجربه بگیرید. تلاش کنید تا خودتان بهتر باشید و از همه مهمتر خود را دوست داشته باشید.
این بخش مهمی از استقلال است، زیرا پذیرفتن اینکه که هستید، شما را از تلاش برای رفتار مانند شخص دیگر باز خواهد داشت.

به خودتان ایمان داشته باشید

اگر به خودتان ایمان نداشته باشید پس چه کسی خواهد داشت؟ همه ما متفاوت هستیم و چیزی منحصر به فرد برای گفتن داریم. هیچ کس نمی‌تواند بجای شما صحبت کند و همه نمی‌توانند با شما موافق باشند، به همین دلیل بسیار مهم است که چه کسی باشید، زیرا در پایان روز، فقط خودتان می‌مانید و رفتارها و گفتارهای‌تان. اعتقاد به خود باعث می‌شود که به تصمیمات خود اعتماد کنید، حتی اگر کاملاً مخالف انتظارات شخص دیگری یا حتی جامعه باشد.

جهان را بپذیرید

افراد مستقل بیهوده نیستند و اعتقاد ندارند که کل نژاد بشر بی رحمانه است. افراد مستقل کسانی هستند که دنیا را با خوب و بد آن می‌بینند و آگاهانه انتخاب می‌کنند که برای خود و دیگران قوی باشند. شما اگر به کسی اعتماد ندارید، اگر به خودتان بسیار فکر می‌کنید، مستقل نیستید.

این دستورالعمل را دنبال کنید

  • یاد بگیرید که دنیا را بپذیرید، و تصمیم بگیرید که قوی باشید.
  • پذیرش جهان به شما کمک می‌کند تا ببینید که تعداد نامحدودی راه‌ برای زندگی در آنجا وجود دارد. هیچ کس شما را وادار به مطابقت با یکی از آنها نمی‌کند.

از نظر عاطفی مستقل باشید

احتمالاً شما برای حمایت عاطفی به افراد زیادی وابسته هستید. این افراد ممکن است والدین شما یک شخص مهم دیگر، یا دوستان نزدیک‌تان باشند. اگرچه امکان دارد تا آخر عمر به این افراد وابسته باشید، اما به نفع شماست که بدانید هرکسی که در زندگی به آن وابسته هستید، ممکن است یک روز در نزدیکی شما نباشند. بدانید تنها کسی که همیشه در کنار شما خواهد بود، خود شما هستید. اگر برای حمایت به خودتان وابسته باشید، هرگز ناامید نخواهید شد.

با انگیزه باشید

افراد دیگر انگیزه مشابهی با شما در موفقیت ندارند. انگیزه و موفقیت تابعی از عادت است. شما باید عادت بد خود در به تعویق انداختن کارها را ترک کنید و یکی از بهترین برنامه‌های‌تان  را اجرا کنید. موفق‌ترین افراد جهان همیشه بهترین نبودند، فقط آنها برای‌شان مهم نبوده که چه استعدادها یا تواناهایی به آنها داده شده است، آنها بر عزت نفس خود برای رسیدن به خواسته‌های‌شان تأکید کرده‌اند.
  • اگر می‌خواهید به یک هدف شغلی برسید، باید خودتان را راضی کنید، نه اینکه خانواده خود را خوشحال کنید.
  • کاهش وزن، انتشار کتاب یا ساخت یک خانه فقط با این انگیزه که دیگران را خوشحال کنید، ایده خوبی نیست. این کار را انجام دهید، زیرا می‌خواهید خودتان را به موفقیت برسانید. این کار را برای خودتان انجام دهید.

قهرمان خودت باش

یک فرد موفق می‌تواند برای شما الهام بخش باشد و به شما نشان دهد که چگونه زندگی کنید. بد نیست که کسی را پیدا کنید که الگوی شما باشد.
با این حال، بهتر است که خود را الگوی خودتان درنظر بگیرید، به عنوان فردی که قادر به انجام و گفتن هر کاری است که می‌خواهد. هدف خودتان باشید و بهترین کاری باشید که می‌توانید باشید. اگر نمی‌توانید به خود نگاه کنید، نمی‌توانید مستقل باشید.

بپذیرید که زندگی منصفانه نیست

والدین ما آنقدر از ما مراقبت می‌کردند که همه تلاش خود را کردند تا ما را در یک محیط عادلانه و امن پرورش دهند. اما بدانید که دنیای واقعی بر اساس این اصل کار نمی‌کند. قوانین در جهان معمولاً یا از اکثریت (که شاید شما جزء آن نباشید) یا از افرادی با پول و قدرت محافظت می‌کند.
ممکن است با شما در مورد همه چیز ناعادلانه رفتار شود: رنگ پوست، هوش‌، قد، وزن، میزان پول، نظرات، جنسیت و هر چیز دیگری که باعث می‌شود شما چه کسی باشید.
شما باید علیرغم همه اینها شاد باشید.
اجازه ندهید ناعادلانه بودن جهان شما را از انجام کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، باز دارد.
  • آیا می‌خواهید یک پرستار مرد باشید؟
  • نفر اول در خانواده که به دانشگاه رفته است؟
به جای آن که خود را متقاعد کنید که نمی‌توانید به هدف‌تان برسید، به دنبال رسیدن هدف‌تان باشید.

دست از مراقبت از آنچه دیگران فکر می‌کنند، بردارید

این مهمترین چیز در مورد استقلال است. مطمئنا خوشحال کننده نخواهد بود اگر دیگران بخواهند در مورد کارهای شما و نوع لباس پوشیدن‌تان نظر بدهند.
  • تا زمانی که شما آن کار یا لباس را دوست دارید، هیچ چیز دیگری مهم نیست! از نگرانی در مورد قضاوت‌های دیگران در مورد زندگی‌تان، نوع لباس‌تان، انتخاب شغل‌تان یا هر انتخاب مهم دیگر دست بردارید.
  • این تصمیمات شماست و تصمیمات شخص دیگری نیست.
  • اگر همیشه در پشت سر خود فکر «اما آنچه دیگران چه فکری می‌کنند اگر …» را داشته باشید، همیشه خود را از انجام کار خود باز می‌دارید.

مستقل رفتار کنید

مستقل رفتار کنید

دوستی‌های محکم را حفظ کنید

برای مستقل بودن نیازی نیست دوستان خود را دور بیندازید. در حقیقت استقلال شما با دوستان خوب تقویت می‌شود. وقتی دوست شما به کسی نیاز دارد تا با او صحبت کند، برای آنها باشید. قابل اعتماد باشید. در مورد اسرار یا مسائل شخصی دوستان خود شایعات درست نکنید و به کسی نگویید.
برای دوستان و عزیزان خود فردی قدرتمند باشید. این نه تنها نشان می‌دهد که شما خودشیفته نیستید، بلکه از تجربیات دوستان‌تان برای روبرو شدن با هر موقعیتی استفاده کنید.

از نظر مالی مستقل شوید

این کار دشوار خواهد بود، زیرا پدر و مادر یک غریزه طبیعی برای حمایت کردن فرزندان دارند. هنگامی که آنها کمک مالی می‌کنند، فقط مودبانه کمک‌شان را رد کنید. وابستگی مالی دیگران را وسوسه می‌کند، اما قبل از اینکه استقلال را تجربه کنید، باید مستقل باشید. منابع مالی خود را تأمین کنید. زندگی مستقل واقعی به آزادی مالی متکی است.

برای آسایش برای خوب بودن، کارهای دیگران را انجام ندهید

در هر کاری که انجام می‌دهید سخت تلاش کنید. از نظرات خود دفاع کنید. و برای شما دختران، اجازه ندهید که یک مرد احساس کند که مجبور است از شما حمایت کند و برای پسران برعکس. اگر قادر به انجام کار خوب هستید، این کار را انجام دهید. تا زمانی که اثر بدی نداشته باشد، باید این کار را انجام دهید. این بدان معنا نیست که همه کارها را انجام دهید، نباید دیگران احساس کنند که چون کارهای خود را انجام می‌دهید باید کارهای دیگران را نیز شما انجام دهید.

کارهای‌تان را به تنهایی انجام دهید

این یک گام دشوار در سفر به زندگی مستقل است، اما شما باید به تنهایی کارهای خود را انجام دهید. نیازی نیست که با کسی به رستوران بروید، زیرا می‌توانید آنها را در آنجا ملاقات کنید. به تنهایی خرید کنید، حداقل یک یا دو شب در هفته را با خودتان وقت بگذرانید. فعالیت‌هایی انجام دهید که شما را وادار به رهبری می‌کنند، نه دنبال کننده.
اگر عادت دارید همیشه با دوست‌تان به پیاده‌روی یا مرکز خرید بروید، یکبار این کار را تنهایی انجام دهید. می‌بینید که خیلی هم بد نیست.

تأثیرات بد در زندگی خود را دور بریزید

دوستی را قطع نکنید، مگر اینکه واقعاً لازم باشد. یاد بگیرید که فاصله سالم با دیگران داشته باشید. حتی اگر مانع از این کار شوند. برخی از افراد باعث می‌شوند تا شما رشد پیدا کنید و برخی دیگر مانع از رشد شما می‌شوند. اگر دوستی دارید که سعی در انجام کارهایی دارد که شما را ناراحت می‌کند یا شما را در رسیدن به اهداف‌تان دلسرد می‌کند، پس وقت آن است که دوستی‌تان را قطع کنید.

پس انداز کنید

تا آنجا که ممکن است صرفه‌جویی کنید. این به شما کمک می‌کند تا یک صندوق اضطراری ایجاد کنید، زیرا زندگی می‌تواند در بعضی مواقع غیرقابل پیش‌بینی باشد. با کنار گذاشتن مبلغی از پول در هر ماه، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. مواردی از قبیل حوادث، مشکلات سلامتی یا حتی بلایای طبیعی وجود دارد که ممکن است در مواقعی که انتظار آن را ندارید، رخ دهد.

در یک مسیر شغلی قرار بگیرید

با مشاغل مختلف آزمایش کنید و موردی را پیدا کنید که بیشتر از آن لذت ببرید. اگر بچه‌ها را دوست دارید، معلم شوید. اگر دوست دارید یک متخصص باشید، یک وکیل، استاد یا مشاور باشید. اگر از صحبت کردن با مردم لذت می‌برید، یک فروشنده باشید یا به صنعت خدمات بروید. کار در شغلی که از آن لذت می‌برید بخشی از تبدیل شدن به یک فرد بالغ است.

روزتان را برای خودتان برنامه‌ریزی کنید

افرادی که بیش از همه به دیگران وابسته هستند، به دنیای خود اجازه می‌دهند تا نیازهای افراد دیگر را نیز حل کند. روز خود را طبق برنامه خود تنظیم کنید. لیستی از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که قبلاً انجام داده اید، تهیه کنید. اگر یک دوست واقعاً به کمک شما احتیاج دارد، خوب است که به او کمک کنید، اما اجازه ندهید که برنامه‌ی کاری شما را تغییر دهد.

از مردم بخاطر کمک به شما تشکر کنید

برای مستقل بودن لازم نیست سرسخت و ستیزه‌جو باشید. اگر کسی واقعاً به شما کمک کرده است، پس از او تشکر کنید. مشکلی نیست که بپذیرید بعضی اوقات به کمک نیاز دارید و این باعث نمی‌شود که از استقلال شما کم شود.

با افرادی با جهان بینی‌های مختلف وقت بگذرانید

معاشرت با افرادی که دقیقاً مثل شما هستند، باعث الهام‌بخشی شمابرای استقلال بیشتر نخواهد شد. تلاش برای معاشرت با اقشار مختلفی که همه دارای دیدگاه‌ها و مشاغل مختلفی هستند، می‌تواند شما را برای استقلال بیشتر با مواجه شدن با شرایط مختلف آشنا کنند.

مستقل عمل کنید

مستقل عمل کنید

یاد بگیرید که خودتان رانندگی کنید و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

شما هرگز کاملاً مستقل نخواهید بود اگر یاد نگیرید که رانندگی کنید یا به تنهایی به همه‌جا بروید. چگونه می‌توانید خود را مستقل بنامید اگر همیشه به همسر، بهترین دوست یا والدین خود وابسته باشید تا شما را به جایی ببرند؟ اگر در حومه شهر زندگی می‌کنید و برای رفتن به اطراف به ماشین نیاز دارید، پس نترسید و گواهینامه رانندگی بگیرید و بعد به فکر داشتن ماشین شخصی خود باشید.
اگر در شهر بزرگی زندگی می‌کنید و ماشین شخصی ندارید، لازم نیست منتظر باشید که کسی شما را به مقصدتان ببرد. یاد بگیرید که چگونه از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

به جای پرسیدن از دیگران خودتان تحقیق کنید

شاید برای کمک در امور مالی همیشه با پدرتان تماس بگیرید، یا شاید هنگام برنامه‌ریزی یک مهمانی بزرگ، هر ۵ دقیقه با مادرتان تماس بگیرید. شاید شما یک دوست داشته باشید که در هر کاری متخصص باشد و این فرد هر زمان که دچار مشکل می‌شوید، از او کمک می‌گیرید. اگر می‌خواهید استقلال بیشتری داشته باشید، قبل از تماس با این افراد عادت کنید که برای رفع مشکل کمی تحقیق کنید و مشکل را خودتان حل کنید.

سعی کنید که فنی باشید

بیاموزید با تماشای فیلم‌های مفید، خواندن مطالب و یادگیری مهارت‌ها، مفید واقع شوید. اگر دوست خوبی دارید که نجار یا برق‌کار است، از او نکات مهم نجاری و برق را بیاموزید. یادگیری کارهای فنی به شما کمک می‌کند نه تنها مستقل‌تر باشید و برای کارهای کوچک نیاز به کسی نداشته باشید، بلکه می‌توانید در هزینه‌های‌تان نیز صرفه‌جویی کنید.

برای خودتان آشپزی کنید

برای آشپزی به غذاهای آماده و رستوران‌ها متکی نباشید. لازم نیست یک سرآشپز باشید که اصول کامل آشپزی را بدانید. کافی است با پختن غذاهای ساده مانند ماکارونی، سیب‌زمینی و سالاد شروع کنید. سپس می‌توانید با دستورهای آشپزی آنلاین یا با کتاب‌های آشپزی هر غذایی را خودتان تهیه کنید. با این کار، این احساس به شما القا می‌شود که شما قادر به انجام هر کاری به تنهایی هستید.
یادگیری پخت و پز نه تنها شما را مستقل‌تر می‌کند، بلکه به شما در پس‌انداز نیز کمک زیادی می‌کند، که این یک کلید دیگر برای استقلال شما است.

یاد بگیرید که برای دخل و خرج‌تان برنامه‌ریزی کنید

شاید قبلاً والدین، همسر یا افراد دیگری این کار را برای شما انجام می‌دادند، یا شاید برای‌تان مهم نبوده و کمی بی‌پروا هزینه کرده‌اید. باید بدانید که چه مقدار پول باید هر ماه یا هفته خرج کنید و لیستی از تمام هزینه‌های‌تان تهیه کنید تا حس بهتری نسبت به جایی که می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، تهیه کنید.
یافتن راه‌های صرفه‌جویی در پول شما را مستقل‌تر می‌کند، زیرا هرچه دوست دارید پول بیشتری برای هزینه کردن خواهید داشت.

برای مسیریابی به GPS وابسته نباشید

مطمئناً روشن کردن GPS یا نقشه موجود در تلفن می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر بروید. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر ناگهان GPS شما دچار نقص شود، باتری تلفن تمام شود، یا اینترنت شما قطع شود؟ قبل از رفتن به هر مکانی، یک نقشه ذهنی از مکانی باید بروید تهیه کنید، بنابراین به دستگاه وابستگی کمتری خواهید داشت.
اگر شما یک سفر طولانی را طی می‌کنید، مطمئناً GPS می‌تواند مفید باشد. اما اطمینان حاصل کنید که شما احساس کاملی در مورد مکان‌های مختلف دارید.

به انجام کارها به تنهایی عادت کنید

اگر واقعاً مستقل هستید، برای انجام هر کار کوچک یا انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده دیگر نیازی به یک دوست ندارید. منتظر نباشید که با یک دوست رستوران جدید شهر را امتحان کنید یا فیلم جدید را در تئاتر ببیند. با خودتان رفتار کنید و به تنهایی بروید.

مستقل شدن را به آرامی انجام دهید

رم در یک روز ساخته نشده است و هیچ کس کاملاً مستقل نیست. باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک فرد مستقل نیاز به زمان و همت بالایی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *