تجهیزات ضروری خواب برای کمپینگ در طبیعت

اگر قصد کمپینگ و شب‌مانی در طبیعت دارید، حتما نیاز به ابزارهای اولیه خواب و شب‌مانی خواهید داشت. کیسه خواب، زیرانداز و ابزارهای جانبی مانند بالش همگی از این لوازم هستند که انتخاب درست آنها تجربه خواب شما در طبیعت را به طور محسوس بهتر و دلچسب تر می‌کند.

ما برای راحتی شما دو ست کامل شبمانی در طبیعت برای دو گروه متفاوت آماده کرده‌ایم که در ادامه به شرح و معرفی آنها می‌پردازیم.

گروه اول برای افراد تازه وارد آماده شده که برنامه‌های کمپینگ و طبیعت گردی آنها منظم نیست، این گروه عموما به صورت مقطعی به سفر رفته و نیازی به صرف هزینه زیاد و تهیه ابزار حرفه ای نخواهند داشت.

گروه دوم افرادی هستند که به صورت منظم به گردش و سفر می‌روند، این افراد به لوازم با کیفیت تر با طول عمر بیشتر و کارایی بهتر از گروه اول نیاز خواهند داشت. به طبع آن این لوازم از گروه اول در گروه قیمتی بالاتری قرار می‌گیرد.

لوازم پیشنهادی برای تازه‌واردان طبیعت‌گردی

1. کیسه خواب دو نفره: کیسه خواب گرانیت اکوییپمنت کد K22

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

اگر قصد دارید دونفره به سفر بروید، یکی از گزینه‌های شما برای خرید کیسه خواب دونفره خواهد بود. این کیسه خواب‌ها در مجموع موجب صرفه جویی در هزینه‌های شما شده و همچنین بساط خواب شمارا جمع و جور تر خواهند کرد.

کیسه خواب دونفره گرانیت مدل اکوییپمنت یکی از کیسه خواب‌های خوب بازار برای شب‌مانی‌های دونفره است. حد دمایی راحت آن ۰ درجه بوده که آن را مناسب استفاده در فصول خنک و گرم سال می‌کند.

زیپ سرتاسری این کیسه خواب به شما امکان خواهد داد آن را به راحتی تبدیل به پتو کرده یا درصورت نیاز فقط یک رویه آنرا به سفر ببرید. قیمت مناسب و کیفیت خوب ساخت از ویژگی‌هایی است که این کیسه خواب را برای خرید مناسب می‌کند.

2. کیسه خواب یک نفره: کیسه خواب گرانیت مدل K2 200

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

از سری کیسه خواب‌های گرانیت، مدل K2 برای این فصل و فعالیت‌های عادی و ابتدایی کمپینگ مناسب است. این کیسه خواب برای دمای ۰ درجه مناسب بوده و با توجه به تجهیزات نسبتا ابتدایی شما برای حفاظت شما از سرمای این فصل مناسب خواهد بود.

قیمت مناسب و کیفیت خوب ساخت از ویژگی‌های مثبت کیسه خواب گرانیت است. حالت این کیسه خواب مومیایی بوده و طوری طراحی شده تا شما در آن آزادی عمل خوبی داشته باشید، از این جهت خواب راحتی را با این کیسه خواب تجربه خواهید کرد.

3. زیرانداز کیسه‌ خواب: زیرانداز کیسه خواب مدل اُترا

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

چه به کمپ سرد بروید چه گرم، در هر صورت زیرانداز کیسه خواب برای شما واجب خواهد بود. زیرانداز کیسه خواب نه تنها بستر خواب شما را مطلوب می‌کند و پستی بلندی‌ها و ناهمواری‌های زمین را می‌گیرد، بلکه موجب ایجاد عایق حرارتی ما بین شما و سطح سرد زمین خواهد شد.

زیرانداز اترا، از برند ایرانی صخره یکی از انواع زیراندازهای فومی بازار است که با قیمت مناسبی ‌می‌توانید تهیه کنید. این زیر انداز با قطر ۱۵ میلی‌متر خود بای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب بوده و برای استفاده‌های روزمره هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

عرض زیر انداز ۵۰ سانتی‌متر است که برای خواب یک انسان بالغ مناسب خواهد بود. باید توجه داشته باشید که در صورتی که از کیسه خواب دونفره استفاده می‌کنید، باید دو عدد از این زیراندازها را در داخل کیسه خواب و نه بیرون آن استفاده کنید.

4. بالش بادی اینتکس کد ۶۸۶۷۲

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

بالش یکی دیگر از لوازمی است که برای شب مانی شما در طبیعت نیاز خواهد بود. قرار گرفتن راحت سر روی زمین موجب افزایش کیفیت خواب شما شده و در مجموع تجربه خوبی از سفر به شما خواهد بخشید.

اینتکس برند آشنای حاضر دربازار کشور، سالیان درازی است در تولید انواع محصولات تیوبی و بادی فعالیت دارد، این بالش از برند اینتکس یکی از کاربردی ترین بالش‌های موجود در بازار با قیمت مناسب است. رویه مخملی آن موجب راحتی بیشتر شما شده و درب باد شونده یک طرفه آن از خالی شدن باد به صورت ناگهانی جلوگیری می‌کند.

5. کیسه خواب: کیسه خواب لافوما مدل Yukon 5 Degree

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

برای تهیه یک کیسه خواب حرفه‌ای، ما انتخاب و خرید کیسه خواب‌های دونفره را پیشنهاد نمی‌دهیم. این کیسه خواب‌ها حجیم بوده و ممکن است در طول استفاده آیب ببینند، در این صورت شما مجدد نیازمند صرف هزینه بیشتری خواهید بود.

لافوما تولید کننده اروپایی لوازم کمپینگ، کیسه خواب بهاره Yukon خود را برای مصارف حرفه ای کمپینگ و طبیعت گردی عرضه کرده است. این کیسه خواب با حد دمایی ۵ درجه، راحتی شما را در طول شبهای بهاره و تابستانه تضمین می‌کند.

کیفیت ساخت بسیار خوب رویه کیسه خواب، خیال شما را از بابت فرسودگی و پارگی آسوده کرده و متریال نفس پذیر آن موجب راحتی حداکثری شما بدون بازگشت رطوبت بدن محیا می‌کند. لافوما در ساخت این کیسه خواب از بهترین  الیاف موجود در بازار استفاده کرده است.

وزن و ابعاد این کیسه خواب مناسب حمل در کوله‌های کوهنوردی است و با قیمت اقتصادی آن یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای مصارف طولانی مدت و حرفه‌ای خواهد بود.

6.بالش بادی سی تو سامیت مدل Premium Aeros Pillow

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

اگر بالش‌های معمول بادی جوابگوی انتظار شما از خواب راحت نیستند، انتخاب یک بالش بادی ارگونومیک گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

این بالش از برند سی تو سامیت، یکی از بالش‌های ارگونومیک و راحتی بازار است که برای مصارف کمپینگ و طبیعت گردی طراحی شده. رویه پارچه ای بالش در کنار سلول‌های هوا با عملکرد مستقل موجب ایجاد حداکثر راحتی برای سر شما در هنگام خواب خواهد بود.

این بالش بوسیله نازل ویژه سی تو سامیت باد میشود که باد شدن آن را به مراتب راحت تر از هر بالش دیگری کرده است. حالت منحنی شکل این بالش نیز آن را برای استفاده‌های گوناگون مناسب می‌کند، شما از این بالش در خودرو، سفر یا حتی در هنگم استراحت روی ننو یا کاناپه خود می‌توانید استفاده کنید.

7. زیرانداز کیسه خواب: زیر انداز بادی سی تو سامیت مدل Comfort plus

تجهیزات کمپینگ در طبیعت

اگر مهمترین عامل در راحتی خواب شما در طول شب زیرانداز کیسه خواب نباشد، ولی قطعا یکی از تاثیرگذارترین‌ها در کیفیت خواب شما خواهد بود. یک زیرانداز خوب با محیا کردن بستر مناسب خواب، موجب افزایش کیفیت خواب REM شما شده و خصوصا در مناطق ناهمواری، کمترین میزان پستی بلندی و ناهمواری‌های تیزی زمین را به شما منتقل می‌کند.

سی تو سامیت یکی از برترین تولید کنندگان زیراندازهای سفری است، این زیرانداز بادی از برند سی تو سامیت دارای ابعاد بسیار کوچکی بوده و براحتی در داخل کوله قابل حمل است.

طراحی ویژه ساختار آن و افزایش مقاومت بادی در ناحیه باسن و کمر که بیشترین وزن را دارد، موجب راحتی حداکثری این زیرانداز در طبیعت خواهد بود. ضخامت ۵۰ میلی‌متری این محصول موجب ایجاد خاصیت عایق خوب در برابر سرما است، که نه تنها در بهار بلکه در زمستان نیز جواب گوی نیاز ششما خواهد بود.

سایز زیرانداز طوری انتخاب شده تا تمام سطح بدن شمارا در حالت‌های متفاوت خواب بپوشاند. وزن ۷۰۰ گرمی زیرانداز نیز مناسب حمل بوده و جابجایی آن را در پیمایش‌های بلند راحت می‌کند.

ضمن تشکر، امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب و خرید تجهیزات خواب در طبیعت مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن  و بهترین عصای کوهنوردی و بهترین چاقوی سفری حرفه ای را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *