10 خواص سیر برای مردان؛ تقویت قوای جنسی و سلامت پروستات

هزاران سال اعتقاد بر این بود که سیر از خواص دارویی شگفت انگیزی برخوردار است و اکنون به لطف تحقیقات و مطالعات این خاصیت ها به اثبات رسیده است، در این مطلب به خواص سیر برای مردان و خواص شگفت انگیز سیر میپردازیم

سیر برای رابطه جنسی به عنوان داروی طبیعی که نتایج آن را تضمین می کند مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه یکی از گیاهانی است که از نظر تمایل و توانایی جنسی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و از زمان های قدیم توسط فرهنگ های مختلف به عنوان درمانی برای انواع مختلف بیماری ها از جمله مشکلات جنسی و اختلال نعوظ استفاده می شده است.

طبع سیر گرم و خشک دارد

ارزش غذایی سیر

مواد معدنی و ویتامین 100 سیر خام

نام ماده معدنی و ویتامین مقدار در 100 گرم
کلسیم 181.00 میلی گرم
آهن 1.70 میلی گرم
منیزیم 25.00 میلی گرم
فسفر 153.00 میلی گرم
پتاسیم 401.00 میلی گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.08 میلی گرم
ویتامین K 1.70 میکروگرم

سیر همچنین حاوی مقادیر خوبی مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1 است.

خواص شگفت انگیز سیر

خواص شگفت انگیز سیر
خواص شگفت انگیز سیر

سیر گیاهی است که در سراسر جهان رشد کرده است و معمولاً در سیر در شرایطی که به قلب و سیستم خونی مربوط می شود سیر استفاده می شود.این شرایط شامل فشار خون بالا ، کلسترول بالا یا چربی خون و آترواسکلروز است.

سیر را می توان به راحتی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه کرد، زیرا از سیر تازه، پودر سیر و روغن سیر برای افزودن طعم استفاده می شود و بنابراین از مزایای سیر برای آقایان می توان با افزودن دوره ای آن به مواد غذایی از مزایای آن استفاده کرد.

خواص سیر برای مردان

خواص سیر برای مردان
خواص سیر برای مردان

سیر حاوی مقدار زیادی از مؤلفه ای به نام آلیسین است که باعث تحریک گردش خون و جریان خون به اندام های جنسی زنان و مردان می شود ، اما به دلیل بوی کمی ناخوشایند سیر ، آن را با اعتدال بخورید ، در صورت وجود می توانید مکمل های غذایی را نیز به صورت قرص مصرف کنید. شما می خواهید از بوی تند سیر جلوگیری کنید و از مزایای آن استفاده کنید.

ترکیبات فعال موجود در سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد.مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر در کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند ، تأثیر عمده ای دارند ، اما برای داشتن اثرات مطلوب باید دوزها زیاد باشد. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار میخک سیر در روز است.

خواص سیر برای آقایان نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سیر سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد ، که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، مکمل های سیر به نظر می رسد کلسترول کل و / یا کلسترول کم چگالی (LDL) را 10-15٪ کاهش می دهد.
سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک کند ، زیرا نشان داده شده است که دوزهای زیاد مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی و همچنین استرس اکسیداتیو می شود و همچنین باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شود و بنابراین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مشترک مغز مانند آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.
مکمل های سیر ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد ، زیرا سیر یکی از اولین موادی بود که برای تقویت کارایی مورد استفاده قرار می گرفت ، زیرا در فرهنگ های باستان به طور سنتی توسط کارگران برای کاهش خستگی و افزایش توانایی کار مورد استفاده قرار می گرفت.

1. سیر باعث جذابیت بیشتر مردان می شود

تازه شروع به خوردن سیر دائمی باعث می شود بوی بدن در مردان از نظر زنانه مردانه تر و جذاب تر شود.در مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد ، مشخص شد که مردانی که بیشتر سیر مصرف می کنند از بوی زیبایی و جذابیت بیشتری برای خانم ها نسبت به افرادی که سیر را به همین مقدار نمی خورند ، دارند.

این آزمایش شامل مردانی بود که سیر را به اشکال مختلف مصرف می کردند ؛ خام ، پخته شده ، خشک شده یا به شکل قرص عصاره سیر. هرچه میزان سیر بیشتر باشد ، از نظر تحسین خانمها به رایحه مرد مثبت تر می شود. این در شرایطی است که فرد در صورت انتخاب یک شریک سالم ، از علائم رژیم غذایی – ناخودآگاه – به عنوان نشانه ای از سلامتی پیروی می کند.

2. سیر برای درمان مشکلات نعوظ

سیر حاوی سولفید هیدروژن است که باعث افزایش استحکام نعوظ و طول آن می شود ، زیرا این ماده باعث افزایش جریان خون به ماهیچه ها و بهبود گردش خون می شود همچنین سولفید هیدروژن در ویاگرا یا قرص های کمک جنسی برای مردان نیز استفاده می شود.

به آقایان توصیه می شود روزانه سه بار سیر بخورند تا در دراز مدت عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشند ، سپس بعد از یک ماه بهبود ، مقدار آن را به سه بار در هفته کاهش دهند.

3. سیر برای افزایش میل جنسی نیز هست

سیر همچنین جذابیت یک مرد را افزایش داده و عملکرد جنسی او را بهبود می بخشد ، میل جنسی او را افزایش می دهد ، زیرا سیر به طور کلی سلامت یک مرد را بهبود می بخشد ، سطح کلسترول را کاهش می دهد ، فشار خون را پایین می آورد ، سلامت قلب را بهبود می بخشد و در برابر عفونت ها مقاومت می کند و این باعث می شود فرد سالم تر شود و انرژی او را افزایش دهد. این جریان خون را بهبود می بخشد و خلق و خوی را بالا می برد ، که به طور طبیعی میل جنسی نیز افزایش می یابد.

4- سیر برای سلامتی پروستات مفید است

بزرگ شدن پروستات با افزایش سن بسیاری از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد، اما یک رژیم غذایی حاوی سیر و پیاز خطر ابتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد که مردانی که سیر می خورند در مقایسه با مردانی که هرگز سیر نخورده اند، خطر ابتلا به BPH کمتر از 28 درصد دارند. پیاز تأثیر حتی بزرگتری در جلوگیری از ابتلا به BPH داشت.

سولفید هیدروژن موجود در سیر ارتباط مستقیمی با سلامتی پروستات دارد ، زیرا در مقابل هایپرپلازی خوش خیم پروستات که یک وضعیت سلامتی نگران کننده است اما بسیار مضر نیست ، محافظت می کند ، که در آن پروستات به شکلی بزرگ شده و باعث کاهش میزان ادرار بدن می شود در حالی که تعداد دفعات ادرار به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

5. درمانی برای بیماری‌های قلبی

سیر دشمن بیماری قلب است. یک حبه کوچک سیر، تن‌هم سیر خام، اگر شب‌ها قبل از خواب مصرف شود، علاوه بر تضمین سلامت قلب، فشار خون را کاهش می‌دهد و مهم‌تر از تمام این‌ها از لخته شدن خون در قلب و دیگر نقاط بدن، جلوگیری می‌کند.

6. آنتی‌اکسیدان‌دار، آنتی‌باکتریال‌دار!

شاید در تبلیغات تلویزیونی تبلیغ شامپوی سیر یک کارخانه معروف را دیده باشید که مدام می‌گوید: شامپو سیر آلیسین دارد!

بله! سیر منبع خوبی برای آلیسین است. علاوه بر تمام خاصیت‌هایی که می‌توان برای آنتی‌اکسیدان‌ دار بودن و آنتی‌باکتریال‌دار بودن سیر ذکر کرد، باید گفت که آلیسین سیر، عملکرد کبد را هم بهبود می‌دهد.

۴. ضد ویروس

اگر خیلی زود سرما می‌خورید، جویدن یا بلع یک جبه سیر تازه به شما کمک می‌کند تا از ویروس‌ها دور بمانید. سیر ضدویروسی است که دومی ندارد.

۵. خداحافظی با قارچ پا

پاهایتان مدت‌ها در کفش می‌مانند، در محیط گرم و نمناک کفش. اصلا هم مشخص نیست که کفش‌هایتان شاخص‌های استاندارد را دارد یا نه، برای همین قارچ پا، موضوعی شایع در مردان و زنانی است که ساعت‌ها پاهایشان در کفش می‌ماند. مصرف یک حبه سیر در طول روز، برای از بین بردن قارچ پا کارمدان و حتی ورزشکاران مفید است.

۶. ضد سرطان یک حبه‌ای

سیر سلنیوم هم دارد و این یعنی سدی محکم در برابر انواع سرطان‌ها. پس مصرف سیر، آن هم سیر خام که می‌جوید یا می‌بلعید را فراموش نکنید. به خصوص اگر در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنید.

۷. تقویت قوای جنسی

سیر یکی از موادی است که برای تقویت قوای جنسی مردان بسیار مفید است. مصرف یک حبه سیر درطول روز، به مرور زمان، قوای جنسی مردان را بالا می‌برد و دیگر نیازی به خریدن قرص‌ها و مکمل‌ها گران قیمت نیست.

8.جلوگیری از سرطان

سلنیوم موجود در سیر به جلوگیری از سرطانهای بسیاری که معمولاً در مردان مبتلا می شوند از جمله سرطان پروستات، مثانه، روده بزرگ، روده بزرگ، ریه و معده کمک می کند.

9.رفع مشکلات جنسی با سیر

سیر قوت تریاقی دارد و ضدسم است مخصوصاً در افراد سرد و تر که دچار مشکلاتی در قوای جنسی و اعمال زناشویی هستند، بسیار مفید است؛ جویدن سیر پخته همراه با کندر برای تقویت بُن دندان‌ها و سرفه‌های مزمن و درد قفسه سینه بسیار مناسب است.

10. پیشگیری از سرطان مثانه

طی آزمایشی که برروی موش ها صورت گرفت سیر با تحریک دستگاه ایمنی و سم‌زدایی بدن موش‌ها سیر توانست از عوامل سرطان‌ زا و از رشد تومورهای مثانه در آنها جلوگیری بکند. همچنین سیر با فعال‌کردن آنزیم‌ آنتی‌ اکسیدانی CYP2E1 بدن را از عوامل سرطان‌زا پاک می‌کند.

نحوه استفاده از سیر برای رابطه جنسی

خواص سیر برای مردان
خواص سیر برای مردان

اگر در نعوظ کامل و قوی مشکل دارید می توانید سه تا چهار میخک سیر خام در روز به مدت یک ماه میل کنید و سپس می توانید این کار را فقط به سه بار در هفته کاهش دهید. در این روش سیر خام ترجیح داده می شود از مزایای سیر برای جنس ، چه مرد و چه زن ، نتیجه مطلوب را بدست آورید.

همچنین می توانید از سیر و روغن زیتون در کنار هم برای درمان بسیاری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های جنسی استفاده کنید ، زیرا به حفظ سلامت آلت تناسلی مرد و بهبود توانایی آن در دستیابی به نعوظ کامل کمک می کند.

روش اول: خوردن سیر و روغن زیتون با هم یا جداگانه. روش دوم: ماساژ ، با مخلوط کردن روغن زیتون با سیر خرد شده و استفاده از آن.

همچنین می توانید روغن زیتون را به سیر پوست کنده اضافه کرده و آنها را در مخلوط کن بگذارید تا خمیر شود و بعد کمی زنجبیل اضافه کنید ، آلت تناسلی مردانه با این خمیر روزانه فقط یک ساعت رنگ می شود ، زیرا به بهبود گردش خون و پر کردن رگ های دستگاه تناسلی در خون کمک می کند.

می توانید سیر را روی معده خالی یا قبل از خواب بخورید و این روش معمول استفاده از خواص سیر برای رابطه جنسی است زیرا می توانید عسل و روغن زیتون را به سیر اضافه کنید و آن را یا قبل از خواب یا صبح با معده خالی میل کنید.

دیگر خواص دارویی سیر برای مردان و زنان

فواید دارویی سیر
خواص دارویی سیر
  • سیر سرشار از مواد مغذی است اما کالری کم: 28 گرم سیر تقریباً 23٪ منیزیم ، 18٪ ویتامین B6 ، 15٪ ویتامین C و 6٪ سلنیم دارد .این مقدار همچنین 0.6 گرم فیبر دارد. سیر همچنین حاوی مقادیر کم کلسیم ، فسفر ، پتاسیم و آهن است که این مقدار فقط 48 کالری و 1.8 گرم پروتئین دارد.
  • مقابله با برخی بیماری ها: مصرف سیر سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند و یکی از مهمترین بیماری هایی که سیر درمان می کند سرماخوردگی است ، زیرا مشاهده شد که خوردن سیر خطر ابتلا به سرماخوردگی و مدت زمان عفونت را 60 درصد کاهش می دهد.
  • کاهش فشار خون: فشار خون بالا منجر به آنژین می شود که با مصرف مقادیر کافی سیر می توان از آن جلوگیری کرد ، چیزی که مطالعات نشان داده است تقریباً 600-1500 میلی گرم برای ترشح داروهای کاهش دهنده فشار خون کافی است.
  • کاهش کلسترول در خون: خوردن سیر 10 تا 10 درصد کلسترول خون را کاهش می دهد ، اما برای افرادی که سطح کلسترول پایینی دارند ، با افزایش سطح کلسترول آنها اثر مؤثر سیر وجود ندارد.
  • سیر حاوی آنتی اکسیدان ها است: این مواد برای مبارزه با بیماری آلزایمر و زوال عقل فعالیت می کنند ، و سیر به تولید آنزیم های آنتی اکسیدانی کمک می کند و ضمن کاهش کلسترول و فشار خون ، می توان خطر پیری را کاهش داد.
  • سم زدایی فلزات سنگین در بدن: به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی که به بدن کمک می کند تا از شر سموم و اثرات آنها مانند سردرد ، بدن سیر شود ، خوردن سیر 19 درصد باعث کاهش سطح سرب در خون می شود.
  • سیر باعث افزایش سلامتی استخوان ها می شود: مصرف سیر میزان استروژن را افزایش می دهد ، که بر علل افزایش کلسترول در زنان تأثیر می گذارد ، و کمبود استروژن در زنان پس از زایمان را کاهش می دهد.با این حال ، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که این امر را بر روی انسان بلکه بر روی پستانداران تأیید کند.
  • عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد: سیر یکی از اولین استروئیدهای آنابولیک است که در یونان باستان توسط ورزشکاران المپیک مورد استفاده قرار می گیرد و توانایی افراد مبتلا به بیماری های قلبی برای ورزش را بهبود می بخشد ، با این حال مطالعاتی که این موضوع را تأیید می کند تا حدودی اندک است.
  • افزایش توانایی بدن در مقاومت در برابر استرس.
    سیر قلب را تقویت می کند و باعث می شود عضلات موثرتر عمل کنند، اگر ورزش می کنید، مصرف سیر نتایج شما را بهبود می بخشد، در یونان باستان هنگامی که هیچ کس از دوپینگ اطلاع نداشت، ورزشکاران المپیک از سیر تغذیه می شدند که باعث می شد آنها مانند یک تیر اجرا شوند و در برابر رقبای خود به زمین لغزش برسند. علاوه بر این ، سیر برای غیر ورزشکاران نیز مفید است ، باعث کاهش خستگی و افزایش بهره وری می شود و به افراد کمک می کند تا در فصل سرما فعال باشند.
  • کاهش وزن ، جایی که آلیسین در کاهش وزن نقش دارد.
  • سلامتی کلیه: سیر به عنوان یک ادرار آور عمل می کند و ممکن است به حل و تجزیه سنگ کلیه کمک کند.
  • راه های هوایی را تمیز کنید: سیر به پاک کردن خلط و تسکین سرفه ناخوشایند کمک می کند.
  • سلامتی پوست: سیر در صورت استفاده موضعی در محل زخم به بهبود زخم ها و عفونت های عفونی پوست کمک می کند.
  • سلامت زنان: سیر درد قاعدگی را تسکین می دهد و از آن و عصاره آن برای معالجه عفونت های واژن عفونی استفاده می کند.
  • ضد التهاب: سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و قدرتمند است.
  • مبارزه با سرطان: سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

 موارد منع مصرف در مصرف سیر

علیرغم تمام خواص مفید ذکر شده در بالا، سیر منع مصرف دارد، در بعضی موارد ممکن است بسیار خطرناک باشد:

  • پزشکان خوردن سیر زیادی را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی کنند، مصرف سیر باید توسط کودکان زیر هفت سال در مقادیر متوسط ​​باشد.
  • نباید دو هفته قبل از عمل سیر بخورد زیرا سیر خون را تسکین می دهد و می تواند باعث خونریزی شود.
  • در صورت استفاده از پوست، سیر و محصولات حاوی سیر می توانند چیزی مانند سوختگی ایجاد کنند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.
  • سیر برای حیوانات مخصوصاً برای گربه ها و سگ های ژاپنی (آکیتا و شیبا اینو) نیز سمی است.
  • پزشکان می گویند فرد سالم می تواند روزانه 4 حبه سیر مصرف کند و این باعث ایجاد احساس بهزیستی می شود.

6 دیدگاه

  1. درود و سلام
    مطلبتون رو مطالعه کردم بسیار کاربردی و مفید.
    موفق و موید باشید

  2. سلام
    همه مطالبتون را خواندم .
    بسیار نفید و ارزشمند بود فقط قید نکردهـاید که سیر را بهتر است حبه‌ای (درستی) بخوریم یا اینکه خورد،خوردکردو و خورد و کدامیک اٺر بخشتر است.
    متشکرم از شما بابت زخماتی که حهت سلامتی ما کشیده‌اید .
    ما قدردان زخمات شما هستیم در همه‌حال.موفق و سلامت باشید انشالله
    “مرتضی کیانی”

  3. سلام
    من حدودا ۶ ماه هر روز صبح ناشتا یک حبه سیر خورد شده میخورم ولی تأثیری خوبی روی قوای جنسی من نداشته روی استرسم هم تأثيرگذار نبوده

  4. ابتدا سلام و درود بسیار ملتفیذ گشتیم از این مقاله جذاب و غنی .مشکلات جنسی و روابط زناشویی بسیار گستردست و سر منشاء آن عدم ثبات فکری و اعصاب اشخاص است بخصوص در مردان یعنی اگر مشکل جنسی دارید ابتدا بایستی خود را تخلیه فکری کنید اطراف خود را عاری از هر گونه تنش و چیزهایی که باعث خلال در روند بهبود شما می شود را انجام دهید اگر بتوانید این مرحله را انجام دهید ۸۰ درصد راه را رفته اید و مابقی با تغذیه مناسب قابل درمان است زنان نقش بسیار مهمی در منزل در بحث زناشویی و تحریک مرد دارند که به یک نمونه آن اگر اشاره کنم پوشیدن لباسهای جذاب و زیبابا رنگهای جیق و آرایش مورد پسند همسر و شوهر خویش که اسلام هم در این مورد بسیار تاکید نموده
    در بحث تغذیه که بسیار مهم و حاءز اهمیت می باشد به چند مورد اشاره خواهم نمود . هیچگاه از مصرف عسل قافل نشوید بخوص بعد از نزدیکی و اگر شیر با عسل را میکس کرده و میل نمایید کلیه کالری که شما سو زانده اید باز خواهد گشت در مورد اشخاصی که مشکل اسپرم ندارند ولی مشکل بارداری دارند باید بگوییم که درمان شما فقط و فقط تخمه کدو است چه بسا باید به کثرت استفاده کنید تخمه کدو اسپرم را جهش دار می کند . اگر مقدار حجم منی شما اندک است توصیه می شود تد می توانید انگور بخورید .جنسینگ بسیار مفید بوده و همان طور که در مقاله بالا ذکر شد سیر بسیار مفید بوده و ترکیب آن با روغن زیتون و زنجفیل و ماساژ آلت تناسلی بسیار توصیه می شود این مورد صرفا جهت مشکل اشخاص است که مشکل نعوظ دارند موفق و پایدار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *