دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان

خرید اینترنتی دلال یا دلار محلی در تهران؛  دلار یا دلال که به آن نمک سبز نیز گفته می شود ، یکی از معروف ترین و البته خوش طعم ترین ادویه های شمالی کشور است. دلال که از مخلوط سبزیجات محلی مانند چوچاق تهیه می شود ، معمولاً در خانه های همه شمالی ها یافت می شود.

شما احتمالاً ترکیب خوشمزه ای از گوجه سبز و نمک سبز یا دلال را تجربه کرده اید. این ادویه معطر و خوشمزه معمولاً به همراه خیار ، دوغ ، ماست ، گوجه سبز ، پرتقال ترشی ، سیب ترشی ، کیوی ، آلو و پیاز سرو می شود. همچنین می توانید آن را با کاهو بخورید.

نمک سبز علاوه بر خوشمزه و خوش طعم بودن ، فواید بسیاری نیز برای بدن دارد. این محصول باعث تقویت معده و ضد عفونی دستگاه تنفسی می شود.

خرید اینترنتی دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان

خرید اینترنتی دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان

این یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین ادویه های قسمت شمالی کشور است که از مخلوط سبزیجات معطر محلی تهیه می شود و به آن نمک سبز نیز می گویند. این ادویه معطر ، که معمولاً در خانه همه مردم شمال وجود دارد ، غالباً با خیار ، ماست ، دوغ ، گوجه سبز ، پرتقال ترشی ، سیب ترشی و غیره سرو می شود.

اما دیگر نیاز نیست برای خرید دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان به شهر های شمالی کشور سفر کتید امروز میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی معتبر در تهران دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان با امکان پرداخت درب منزل خریداری کنید.

دلال یا دلار محلی یا نمک سبز چیست؟

خرید اینترنتی دلال یا دلار محلی در تهران؛ دلال محلی یا نمک سبز محلی نوعی فرآورده لبنی است که با تخمیر شیر از باکتری بنام لاکتوباسیلوس بدست می آید. از ماست می توان از هر نوع شیر استفاده کرد ، اما ماست های امروزی اغلب از شیر گاو تهیه می شوند.

دلال یا دلار محلی مخلوطی از سبزیجات محلی در مناطق شمالی کشور و بیشتر مازندران و گیلان است که در گذشته با هم مخلوط می شد و با سنگ روی تخته چوبی (تخته نمک) مالیده می شد.

از دلال یا دلار عمدتا به عنوان افزودنی یا ادویه در برخی غذاهای شمالی استفاده می شود که به ماست دلال یا ماست دلار به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهایی که با سبزیجات تهیه می شود معروف است. دلال علاوه بر طعم جذابش ، به دلیل سبزیجات تازه و متنوع بسیار غنی است.

دلال ماست به ماست سیر نعناع نیز معروف است. در گیلان به جای نمک همراه با میوه های ترش مانند گوجه سبز ، پرتقال ترشی ، میوه های قرمز ، سیب ترشی و مخصوصاً خیار مصرف می شود همچنین مخلوط دلار با شکر و سرکه به همراه کاهو نیز مصرف می شود. در همین حال ، گوجه سبز خرد شده را در یک کاسه یا کاسه بزرگ خرد یا له کرده ، با دلار مخلوط کرده و می خورند ، که به آن آلوچه دشكن می گویند و بسیار خوشمزه است.

دلار طبع گرم دارد و با غذاهایی که طبع آنها سرد است استفاده می شود. در طب سنتی ، دلال محبت نوعی داروی درمانی برای غذاهای سرد است که البته این ماده غذایی عمدتا از گیاهی به نام سرسرم ​​تهیه می شود که از خانواده پونه است و دارای طبع گرم و خشک است. گاهی اوقات دیده می شود که دلال طعم و مزه خیار بسیار نمکی دارد.

خواص دلال یا دلار محلی یا نمک سبز:

خواص دلال یا دلار محلی یا نمک سبز:

  • تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و باعث جوان سازی پوست و مو می شود.
  • قند خون ، فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد.
  • تنظیم کننده بر روی معده کار می کند و سیستم گوارش را با وجود فیبر فراوان تقویت می کند
  • تعداد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد.
  • سندرم اضطراب و خستگی را کاهش می دهد.
  • ضد نفخ ، ضد اسید معده است.

طرز تهیه دلال یا نمک سبز خانگی در 5 مرحله

مواد لازم برای تهیه ای دلال یا نمک سبز خانگی

ترکیبات مقدار
گشنیز ۳۵۰ گرم
کوتکوتو یا خلواش ۲۰۰ گرم
بو انجیر ۲۰۰ گرم
چوچاق ۱۰۰ گرم
نعنا ۱۰۰ گرم
نمک یک یا دو قاشق غذاخوری
  1. سبزی های مخصوص دلال یا نمک سبز را پاک کنید و در این مرحله ما به ساقه این سبزیجات نیاز داریم بجز ساقه سبزی نعنا که ضخیم است و ساقه های نعنا را دور بریزید و سپس حسابی سبزی هارو بشوید تا کامل تمیز شوند.
  2. سبزیجات را آبکش کرده و اجازه دهید آب آن خالی شود و کاملا خشک شود. همچنین می توانید سبزیجات را در یک حوله تمیز خشک کنید تا رطوبت آن گرفته شود.
  3. سبزیجات دلال را با استفاده از سبزی خرد کن یا بهترین مارک غذاساز به صورتی خرد کنید که ساقه و برگ آن کاملا خرد شود همچنین شما عزیزان میتوانید از چرخ گوشت یا خردکن برقی استفاده کنید
  4. هنگام آسیاب و خردکردن سبزیجات ، کم کم نمک اضافه کنید. به یاد داشته باشید که اگر نمک را خیلی دیر اضافه کنید ، دلال سبز تیره می شود. نمک دلال را ماندگار کرده و رنگ سبز خود را حفظ می کند. افزودن نمک از کپک زدن جلوگیری کرده و به نگه داشتن آن در یخچال کمک می کند.
  5. سبزی دلال شما آماده است و میتوانید سبزی دلال را با گوجه سبز ، پرتقال ترشی ، میوه های قرمز ، سیب ترشی و… نوشجان کنید.

ضمن تشکر امیدواریم این مطلب در راستای خرید اینترنتی دلال یا دلار محلی یا نمک سبز گیلان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *