راهنمای خرید غذای مرطوب گربه خانگی کنسرو شده

دسترسی سریع بخش های محتوا

برای سالم ماندن و خوشبختی گربه شما به یک رژیم با کیفیت و متعادل نیاز دارد. داشتن یک گربه به عنوان حیوان خانگی یک مسئولیت بزرگ است. گربه شما به انواع لوازم جانبی دیگر احتیاج دارد، و غذای گربه ها نه تنها آشکار ترین بلکه مهمترین آنهاست.

گربه نمی تواند غذای انسان بخورد زیرا شما و گربه شما برابر نیستند و هر یک از شما نیازهای غذایی متفاوتی دارید. بنابراین ، شما باید غذایی را برای گربه خود تهیه کنید که مخصوصاً برای آنها تهیه شده باشد و بیش از حد نگران هزینه آن نباشید ، زیرا بیشتر غذاهای گربه مرطوب از نظر قیمت مناسب هستند.

در این راهنما به شما کمک می کنیم تا در مورد نیازهای غذایی گربه خود بیشتر بدانید و ما روی غذای مرطوب تمرکز خواهیم کرد ، این نوع غذایی است که معمولاً این افراد خوشمزه ترجیح می دهند.

در بندهای زیر به شما کمک خواهیم کرد بسیاری از عادتهای روزانه گربه خود را نیز درک کنید. ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا نیازهای گربه خود را بهتر بشناسید تا بتوانید غذای ایده آل را برای خنده دار مخصوص پوست گربه خود خریداری کنید.

نکات درباره تغذیه گربه ها

گربه ها بیشتر از هیدراتاسیون خود را از طریق مواد غذایی دریافت می کنند. بعضی از گربه ها آب بسیار کمی می نوشند و این تصور غریزی را حفظ می کنند که آب باید از طعمه بدست آید. غذای مرطوب می تواند به انجام این عملکرد کمک کند.

بر اساس علاقه دلخواه حیوان خانگی خود، انواع مختلفی از طعم ها و بافت ها در بازار غذاهای گربه مرطوب وجود دارد که می توانید از آن انتخاب کنید. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که غذایی که شما انتخاب می کنید باید حاوی عناصری باشد که تغذیه کاملی را به گربه شما ارائه می دهد.

گربه غذای مرطوب را بیش از غذای خشک ترجیح می دهند. زیرا غذای مرطوب گربه عظر و بوی بهتری نسبت به خذای خشک دارد با این حال، ترکیب غذای مرطوب و خشک، برای تغذیه گربه ای شما ضروری است. از مواد غذایی مرطوب نباید به عنوان یک پاداش یا درمان استفاده شود بلکه به عنوان یک ماده غذایی مکمل استفاده می شود.

غذای گربه چیست؟

  • گوشت در غذای گربه باید در ابتدای لیست مواد تشکیل دهنده باشد، مشتقات گوشت باید در رتبه دوم باشد. همچنین بهتر است نوع گوشت استفاده شده ذکر شده باشد مثلاً “گوشت مرغ”، “گوشت خرگوش” و یا غیره. اگر نوشته شده باشد “گوشت” بهتر است آن را نخرید.
  • مشتقات گوشت، چیزی است که عموماً باید از آن پرهیز کنید. مشتقات گوشت هرچیزی غیر از گوشت است، با این حال بسیاری از آن ها برای گربه ها لازم است. برای مثال، در دستور غذای خانگی برای گربه ها از استخوان های مرغ، پوست، قلب و جگر استفاده می کنیم که بدون شک مشتقات گوشت مرغ محسوب می شوند. اما اگر محتویات محصول صرفاً شامل مشتقات گوشت به عنوان اولین عنصر به کار رفته بود یا نوع گوشت مشخص نبود، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید.
  • غلات و سبزیجات در غذای گربه ضروری نیستند. گربه ها گوشت خوارند و بدن هایشان به گونه ای تکامل یافته است که بتوانند تمامی مواد مورد نیاز خود را از حیوانات و مشتقات حیوانی تأمین کنند و برای مثال قابلیت استخراج مواد مورد نیاز خود را از گندم و ذرت ندارند. با این وجود پیدا کردن یک غذای بدون غلات در بین غذاهای تجاری آماده کار دشواری است بخصوص اگر غذا خشک باشد. با این حال اگر غذای آماده می خرید دقت کنید که غلات در لیست محتوای مواد غذایی در پایین ترین رتبه باشد. اگر هم بتوانید غذای فاقد غلات تهیه کنید که چه بهتر.
  • افزودنی ها، مثل ویتامین ها و آمینو اسیدها و مواد معدنی هم بسیار مهم اند. اما مواد اصلی تشکیل دهنده غذا و روش آماده سازی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. اکثر غذاهای فرآوری شده مخصوص گربه ها حاوی ویتامین B و آمینو اسید تورین می باشد، اما استفاده از آن ها هیچ محدودیتی ندارد. حقیقت این است که حتی دانشمندان هم مقدار درست استفاده از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مکمل ها را نمی دانند. پس شاید بهترین راه این باشد که کمتر از غذاهای فرآوری شده استفاده کنیم.

چه مواد مغذی اساسی باید حاوی غذای مرطوب گربه باشد؟

گربه نمی تواند غذای انسان یا غذای سگ بخورد زیرا مواد مغذی بسیار مهمی وجود دارد که بدن گربه شما به آن احتیاج دارد که در رژیم های دیگر یافت نمی شود. در زیر در مورد مواد مغذی مختلف موجود در غذاهای گربه که نمی توانند از رژیم غذایی روزانه گربه خود به عنوان سالم بمانند صحبت می کنیم:

  • ویتامین های A ، D ، E و B. مواد مغذی حاوی چربی حیوانات در رژیم غذایی گربه شما هستند. آنها منبع اصلی انرژی برای بدن گربه هستند.
  • تائورین این یک اسید آمینه است که باید در هر رژیم غذایی برای گربه ها وجود داشته باشد. این عملکرد قلبی و بینایی این حیوانات را تقویت می کند.
  • ال-کارنیتین؛ از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته های چربی می شود.
  • آرژنین این یکی دیگر از اسیدهای آمینه مهم است که به وفور در پروتئین حیوانات وجود دارد و به از بین بردن نیتروژن و چرخه اوره کمک می کند برای گربه ها بسیار مهم است.
  • کلسیم و فسفات. اینها برای دندانها و استخوانهای سالم در گربه ها ضروری است.
  • خاکستر این اصطلاحی است که برای تولید مواد معدنی به “ضایعات” باقیمانده پس از سوختن “خوراک” بکار می رود. طبیعتاً گربه ها اجساد و استخوان های آنها را می خورند که حاوی مواد معدنی است. خاکستر همچنین حاوی این مواد است.

آیا گربه باید فقط غذای مرطوب بخورد؟

به طور معمول ، متخصصان توصیه می کنند که غذای خشک با غذای گربه مرطوب تغذیه شود تا گربه شما از مزایای هر دو غذا استفاده کند. بسیاری از محصولات غذایی گربه مرطوب همه مواد مغذی لازم را ندارند.

بنابراین ، پاسخ “نه” است زیرا غذای مرطوب معمولاً پروتئین کمتری نسبت به غذای خشک به گربه ها می دهد و نباید فراموش کرد که پروتئین برای بدن کوچک گربه ضروری است. حتی دانشمندان نیز وجود دارند که معتقدند رژیم غذایی فقط بر اساس مواد غذایی مرطوب می تواند حیوان را از مشکلات تیروئید رنج ببرد

به خاطر داشته باشید که از دیدگاه انرژی ، یک گربه سرپوشیده فقط به حدود 20 کالری از وزن بدن نیاز دارد، در هر روز و یک گربه در فضای باز فقط به 35 کالری در هر پوند از وزن بدن، طبق روزانه ، نیاز دارد. .

چه اتفاقی می افتد اگر غذای گربه مرطوب حیوان خانگی من حاوی پروتئین کافی نباشد؟

گربه ها حیوانات گوشتخوار هستند. در اصل، آنها شکارچی هستند ، بنابراین حتی اگر آنها گربه های داخل سالن باشند ، به مواد مغذی نیاز دارند که بدن آنها طراحی شده است. این بدان معنی است که قلاب ها به مقدار زیادی پروتئین احتیاج دارند که منشأ حیوانات باشد. اگر پروتئین موردنیاز خود را به گربه خود ندهید، با عواقب ناشی از آن می تواند توده عضلانی آنها ضعیف شود.

علاوه بر این، سطح پایین پروتئین یا پروتئین کم کیفیت در رژیم غذایی گربه می تواند سیستم ایمنی بدن آنها را تضعیف کند و این می تواند بر روی پوست، مو و استخوان گربه و همچنین دستگاه گوارش، قلبی و تنفسی آنها تأثیر بگذارد. اگر رژیم غذایی از نظر پروتئین کمبود داشته باشد ، رشد گربه می تواند تغییر کند. برای تحقق عملکرد آنها ، پروتئین ها نیز باید حاوی اسیدهای آمینه اساسی باشند.

آیا باید از غذای گربه مرطوب به عنوان پاداش استفاده کنم؟

اگرچه گربه ها اغلب غذای مرطوب را بسیار بیشتر از غذای خشک دوست دارند ، اما این یک درمان نیست بلکه یک بخش مکمل از یک رژیم غذایی کل است. با این حال ، شما می توانید آن را مانند یک پاداش سالم استفاده کنید ، هنگامی که شما در حال آموزش گربه خود هستید تا کارهایی از قبیل استفاده از مهار آنها ، ورود به ناحیه آنها ، خوابیدن در رختخواب آنها یا مصرف داروی موردنیاز خود را انجام دهد اما دوست ندارد.

آیا می توانم با استفاده از غذای مرطوب از چاق شدن گربه خود جلوگیری کنم؟

شما کسی هستید که میزان غذایی را که به حیوان خانگی خود می دهید تعیین می کنید و کیفیت مواد غذایی آنها را انتخاب می کنید. اگر می خواهید گربه خود را در حالت مناسبی نگه دارید و مطمئن شوید که از چاقی رنج نمی برند، باید به مقادیر توصیه شده توسط متخصصان، مواد غذایی باکیفیت از جمله فیبر و سایر مواد مغذی را به آنها بدهید. غذای مرطوب به شما در انجام این کار کمک می کند ، زیرا این محصولات به طور خاص برای حفظ سلامتی حیوان خانگی شما ساخته شده اند.

راهنمای خرید غذای گربه خانگی کنسرو شده

هنگام خرید مواد غذایی برای گربه خود ، ارزیابی بسیاری از عوامل مهم است. ما قبلاً در مورد اهمیت تصمیم گیری آگاهانه بحث کرده ایم. غذا اساس سلامتی گربه شما است. در زیر مهمترین معیارهایی که هنگام انتخاب غذای گربه مرطوب باید در نظر گرفته شود ، پیدا خواهید کرد.

  • تاریخ تولید: موقع خرید حتما به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید.
  • برند معتر: حتما از محصولات نام آشنا و معتبر استفاده کنید تا خیالتون از بابت کیفیت راحت باشه.
  • قوطی‌های کنسروی در مقایسه با پوچ، وزن بیشتری دارن و به صرفه‌تر هستن.
  • پوچ یا سوپ گربه حجم کمی داره (حدود ۱۰۰ گرم) و برای بچه گربه‌ها یا به عنوان میان وعده (یا درترکیب با غذای خشک) برای گربه‌های بالغ استفاده میشه.
  • طعم‌های متنوع بخرید تا سلیقه غذایی گربه‌تون دستتون بیاد.
  • بخش زیادی از محتویات کنسرو گربه گوشت خالصه و به همین دلیل هم قیمت بالایی داره. از خرید کنسروهای بیش از حد ارزان خودداری کنید و به کیفیت اونا شک کنید.
  • قیمت غذا. البته همیشه صدق نمی کند اما قیمت غذا معمولاً با کیفیت غذا همبستگی دارد. استفاده از مواد با کیفیت هزینه بیشتری دارد تا مواد بی کیفیت. همیشه برچسب مواد غذایی را چک کنید چرا که قیمت بالا تضمین کننده کیفیت نیست. اما ما تضمین می کنیم که زیر قیمت متوسط نمی توانید غذای با کیفیت تهیه کنید.

نکات مهم درباره نگهداری غذای مرطوب گربه

چطوری غذای کنسروی رو به گربه‌مون بدیم؟

غذای کنسروی رو می‌تونید به صورت جداگانه به گربه بدید یا با غذای خشکش ترکیب کنید تا یه غذای مهیج و خوشمزه براش درست کنید. پیشنهاد ما اینه که از دو وعده غذای روزانه گربه، یک وعده رو غذای کنسروی بهش بدید و یک وعده هم از غذای خشک و با کیفیت استفاده کنید.

در مورد راهنمای انتخاب بهترین غذای خشک گربه ایرانی در مقاله‌ای جداگانه صحبت کردیم که می‌تونید مطالعه‌ش کنید.

آیا لازمه کنسرو گربه رو داخل یخچال نگهداری کنم؟

نه، کنسروهای گربه به خاطر نوع بسته بندی و وکیوم، ماندگاری بسیار بالا (تا چند سال) دارن و لازم نیست اونا رو داخل یخچال نگه دارید. کنسروها رو داخل کابینت یا هرجای خشک، خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار بدید کافیه. از طرفی نگهداری در یخچال باعث میشه غذا بیش از حد سرد باشه و این موضوع رو خیلی از گربه‌ها دوست ندارن!

آیا لازمه غذای کنسروی رو قبل از مصرف گرم کنم؟

نه نیازی به گرم کردن غذا نیست. می‌تونید در هرجایی که هستید در کنسرو رو باز کنید و غذا رو داخل ظرف غذاش بریزید تا بخوره. به همین راحتی! البته شاید بعضی گربه‌ها به ویژه گربه‌های مسن غذای گرم رو بیشتر دوست داشته باشن. در این صورت می‌تونید غذا رو گرم کنید، اما مراقب باشید غذا خیلی داغ نشده باشه.

بعداز مطالعه راهنمای خرید غذای مرطوب گربه در ادامه این مطلب، 15 غذای مرطوب گربه خانگی، باکیفیت و ارزان را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول می‌توانید وارد سایت دیجی‌کالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

تمامی نقاط قوت و نقاط ضعف 15 غذای مرطوب گربه خانگی که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم توسط کاربرانی که این مجصولات را خریداری کرده اند نوشته شده است

15 غذای مرطوب گربه خانگی، باکیفیت

1. کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل chicken fish وزن 425 گرم

کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل chicken fish وزن 425 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8x8x10 سانتی‌متر
  • وزن
    425 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

نقاط قوت

  • عالیه
  • کیفیت مناسب
  • بسته بندی خوب

نقاط ضعف

  • مطمئن نبودن از نظر ارزش غذایی بالا

2. کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل chicken fish وزن 425 گرم

کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل chicken fish وزن 425 گرم

مشخصات کلی

  • وزن
    425 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • برند
    نوتری پت
  • کشور سازنده
    ایران

نقاط قوت

  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • بی کیفیت

3. کنسرو غذای گربه کد Tuna-Fish_VB1 وزن 170 گرم

کنسرو غذای گربه کد Tuna-Fish_VB1 وزن 170 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8.5×8.5×5 سانتی‌متر
  • وزن
    170 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • سایر توضیحات
    کنسرو تن ماهی و مرغ مخصوص گربه

4. کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken وزن 400 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken وزن 400 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    400 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

نقاط قوت

  • کیفیت قابل قبول

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

5. کنسرو غذای گربه شایر مدل Beef وزن 400 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Beef وزن 400 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    400 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

6. کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken&Liver وزن 400 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken&Liver وزن 400 گرم-min

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    400 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

نقاط قوت

  • کیفیت قابل قبول

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

7. کنسرو غذای گربه شایر مدل Fish وزن 400 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Fish وزن 400 گرم

مشخصات کلی

 

  • 8x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    400 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

8. کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل Chunks In Gravy Chicken And Beef وزن 425 گرم

کنسرو غذای گربه نوتری پت مدل Chunks In Gravy Chicken And Beef وزن 425 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8x8x10 سانتی‌متر
  • وزن
    425 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

9. کنسرو غذای گربه شایر مدل Beef وزن 200 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Beef وزن 200 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    9x9x5 سانتی‌متر
  • وزن
    200 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

10. کنسرو غذای گربه دکتر آلدرز کد 020 وزن 415 گرم

کنسرو غذای گربه دکتر آلدرز کد 020 وزن 415 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    11x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    415 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • برند
    Dr. Alders

11. کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken وزن 200 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Chicken وزن 200 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    9x9x5 سانتی‌متر
  • وزن
    200 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

12. کنسرو غذای گربه دکتر آلدرز کد 025 وزن 415 گرم

کنسرو غذای گربه دکتر آلدرز کد 025 وزن 415 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    11x8x11 سانتی‌متر
  • وزن
    415 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • برند
    Dr. Alders2
  • کشور سازنده
    آلمان

13. کنسرو غذای گربه شایر مدل CHICKEN FILLET وزن 110 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل CHICKEN FILLET وزن 110 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    15x15x10 سانتی‌متر
  • وزن
    110 گرم
  • گونه حیوان
    گربه

نقاط قوت

  • گربه‌م دوست داشت
  • بوی خوب داره

نقاط ضعف

  • حجم نسبت به قیمت کمه

14. کنسرو غذای گربه شایر مدل shayperpet tuna وزن 110 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل shayperpet tuna وزن 110 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    15x15x10 سانتی‌متر
  • وزن
    110 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • برند
    shayer

15. کنسرو غذای گربه شایر مدل Fish وزن 200 گرم

کنسرو غذای گربه شایر مدل Fish وزن 200 گرم

مشخصات کلی

  • ابعاد
    9x9x5 سانتی‌متر
  • وزن
    200 گرم
  • گونه حیوان
    گربه
  • کشور سازنده
    ایران

ضمن تشکر امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب و خرید بهترین غذای مرطوب گربه خانگی مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن بهترین نوع غذای خشک گربه ارزان سالم و مقوی و راهنمای خرید گربه باکیفیت و ارزان را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *