راهنمای خرید بهترین رنگ مو 2022

مو یکی از حساس ترین و مهم ترین بخش های بدن است که احتیاج به مراقبت ویژه دارد، از اینرو توجه به شامپویی که استفاده می کنیم یا رنگ مویی که به موهایمان می زنیم بسیار مهم است.

از طرفی حالت مو و رنگ آن تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی خانم ها می گذارد و انتخاب رنگ مو و تغییر آن یکی از مواردی است که خانم ها به آن توجه همیشگی نشان می دهند. اما واقعا چه رنگ مویی مناسب هر شخص با رنگ پوست و چهره است؟

چه رنگ مو هایی به ساختار مو و پوست سر آسیب نمی رسانند؟ در ادامه راهنمای خرید رنگ مو را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با انتخاب بهترین رنگ مو زیبایی و سلامت را به خودتان هدیه دهید.

راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها

راهنمای خرید رنگ موی

تنها به رنگ کاتالوگ توجه نکنید

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها توجه به این نکته است که همیشه رنگ موی واقعی مشابه با رنگ موی کاتالوگ نشان داده شده نخواهد بود.

بسیاری از رنگ موها همیشه حدود یک درجه تیره تر از رنگ کاتالوگ خود در خواهند آمد. این قضیه و شدت آن در مورد رنگ موها و برندهای مختلف متفاوت است.

بهتر است قبل از خرید رنگ موی مناسب یا از دوستانتان که قبلا از آن رنگ مو استفاده کرده اند، یا از آرایشگر و یا فروشنده راجع به رنگ مو بپرسید تا بتوانید دقیقا رنگ موی دلخواه خود را انتخاب کنید.

به پایه رنگ موهای خود توجه کنید

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها توجه به رنگ موهای پایه خود است. در صورتی که موهایی به رنگ سفید دارید و قصد دارید به طور کامل سفیدی رنگ موها را بپوشانید، از رنگ هایی مانند قهوه ای روشن استفاده نکنید.

معمولا چنین رنگ هایی موهای سفید شما را نمی توانند به طور کامل پوشش دهند و موها تا حد زیادی سفید باقی خواهند ماند. بنابرای برای خرید رنگ موی مناسب برای موهای سفید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

مراقب رنگ های شرابی یا مشکی باشید

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ مو توجه به میزان پایداری رنگ ها است. رنگ های شرابی و مشکی از جمله رنگ های بسیار پرطرفدار در میان خانم ها است که هر خانمی حداقل یک بار آن را برای موهای خود استفاده کرده است.

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی رنگ موهایتان را تغییر داده و رنگ دیگری استفاده کنید به هیچ وجه رنگ موهایی مانند شرابی و مشکی نمی توانند خرید رنگ موی مناسبی به شمار آیند. روی این رنگ موها تا زمانی که مو به طور کامل رشد نکرده و رنگ از روی مو پاک نشده است نمی توانید رنگ موی دیگری بزنید و این مساله شاید چند سال طول بکشد.

البته با مراجعه به آرایشگاه و دکلره کردن مو می توانید در ابتدا موهای خود را بی رنگ کرده و بعد رنگ مورد نظر خودتان را استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که دکلره تا حد بسیار زیادی برای مو و پوست سر مضر است و استحکام و مقاومت مو را کاهش می دهد. بنابراین اگر قصد دارید تنها برای مدت کوتاهی رنگ موی خود را تغییر دهید به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو توجه داشته باشید.

از رنگ موهایی با روغن های طبیعی و ویتامین ها استفاده کنید

راهنمای خرید رنگ موی

علاوه بر زیبایی نکته مهم دیگر در راهنمای خرید رنگ مو توجه به کیفیت و سلامت رنگ مو است. رنگ موهای بی کیفیت تنها بعد از یک بار استفاده موها را تا حد بسیار زیادی زبر می کنند و باعث افزایش ریزش مو می شوند. بنابراین سعی کنید برای خرید رنگ موی مناسب به ترکیبات رنگ مو توجه کنید. از رنگ موهایی که حاوی ویتامین ها و روغن های مختلف مانند روغن آرگان، روغن زیتون، ویتامین سی، کراتین و غیره هستند استفاده کنید تا موهایتان بعد از رنگ درخشان، خوش حالت و خوش رنگ شود.

از هایلایت استفاده کنید

برای آنکه ظاهری بسیار زیبا و متفاوت داشته باشید، می توانید تنها به خرید و استفاده از رنگ مو قناعت نکنید. بعد از انتخاب رنگ موی مناسب برای خود می توانید از هایلایت با رنگ مورد علاقه خودتان نیز استفاده کنید تا زیبایی خود را دوچندان کنید.

البته برای انتخاب رنگ هایلایت به رنگ پایه موهای خود توجه داشته باشید تا با آن تناسب و هماهنگی داشته باشد. برای انتخاب رنگ هایلایت متناسب با رنگ موی خود می توانید از نمونه ها و عکس های موجود در اینترنت استفاده کنید. ممکن است دو ترکیب رنگ فوق العاده زیبا ببینید که اصلا به  ذهن شما خطور نکرده است!

از رنگ موهای موقتی استفاده کنید

یکی دیگر از نکات در راهنمای خرید رنگ مو ، خرید و استفاده از رنگ موهای موقتی است. اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که علاقه ای به رنگ زدن مداوم مو ندارید و تنها برای مجالس و مهمانی های خاصی می خواهید موهایتان را رنگ کنید. یا مطمئن نیستید رنگ مورد نظرتان به شما می آید، یا برای اولین بار است که قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، رنگ موی مناسب برای شما می تواند رنگ موی موقت باشد.

رنگ موی موقت مانند رنگ موهای دائمی در تمام طیف رنگ ها موجود بوده و می توانید از آن ها برای رنگ موی سر خود استفاده کنید. با این تفاوت که رنگ موی موقت تنها بعد از چند بار شست و شو پاک می شود و موها دوباره به رنگ اولیه و طبیعی خود برمیگردد.

کیفیت را فدای قیمت نکنید

رنگ موهای موجود در بازار در برندهای مختلف داخلی و خارجی با قیمت های مختلف موجود است. به طوری که می توانید از ده هزار تومان تا چند صد هزار تومان رنگ مو تهیه کنید. صحبت از خرید رنگ موهای بسیار گران و چند صد هزار تومانی نیست بلکه توجه به این نکته در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها است که تنها برای مبلغی کم و زیاد سلامت موهای خود را به خطر نیاندازید و حتما از رنگ موهای مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید رنگ مو توجه به رنگ پوست و انتخاب رنگ موی مناسب با آن است. در حالت کلی اگر شما پوستی سرد و روشن دارید که در حالت عادی کمی رنگ پریده به نظر می رسد، رنگ موهای تیره، شرابی، مشکی و قهوه ای، هایلایت های بنفش یا سبز می توانند بهترین انتخاب برای خرید رنگ موی مناسب باشند.

از طرفی استفاده از رنگ موهایی مانند بلوند یا عسلی باعث می شود رنگ پوست بیشتر حالت زردی و رنگ پریدگی به خود بگیرد. در صورتی که رنگ پوست شما اصطلاحا سرخ و سفید است و یا تا حدی صورتی دیده می شود موهایی تیره با هایلایت آبی و بنفش، بلوند یخی، خاکستری و یا بلوند پلاتینی می توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. سعی کنید تا حد امکان از خرید و استفاده از رنگ هایی از خانواده طلایی خودداری کنید. دو رنگ بالا جز پوست هایی با رنگ سرد شناخته می شوند.

اگر رنگ پوست شما گرم است و زمینه ای گندمی و یا زرد دارد، رنگ موی مناسب برای شما می تواند رنگ هایی از قبیل قهوه ای، کاراملی، مسی و بلوند طلایی باشد. رنگ موهایی مانند خاکستری، پلاتینی یا هایلایت های بنفش و آبی باعث می شود از آنچه که هستید پیرتر به نظر برسید!

در نهایت اگر رنگ پوست شما از گندمی تیره تر است، راهنمای خرید رنگ مو در این زمینه به شما پیشنهاد می دهد از رنگ موهایی مانند قهوه ای، عسلی یا کاراملی روشن استفاده کنید.

رنگ موهایی مانند مشکی، خاکستری یا شرابی به احتمال زیاد نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ممکن است یک رنگ مو و یا ترکیب آن با هایلایت های مختلف که روی موهای دوستتان دیده اید به نظرتان بسیار زیبا و شیک بیاید اما هنگامی که خودتان آن را استفاده کردید اصلا از نتیجه کار راضی نباشید.

این مساله دقیقا به همین خاطر است که به تناسب رنگ مو با رنگ پوست خود توجه نکرده اید. بنابراین حتما این نکته کلیدی در راهنمای خرید رنگ مو را مد نظر خود داشته باشید.

با خرید رنگ موی مناسب به صورتتان عمق دهید

خرید رنگ موی مناسب

آرایشگران حرفه ای می توانند با انتخاب رنگ موی مناسب علاوه بر تغییر رنگ و زیبا تر نشان دادن موها، با اعمال ترفندهایی صورت را نیز کانتور کنند! شاید برایتان جالب باشد که رنگ مو چطور می تواند بر عمق و یا زاویه دهی به صورت تاثیر بگذارد.

اما آرایشگران حرفه ای و آگاه به این مساله با قرار دادن هایلایت های ظریف در نواحی مانند بالای پیشانی و شقیقه و استخوان گونه باعث می شوند فضایی برای تیرگی و روشنی ایجاد کرده و به صورت عمق دهند. توجه به این نکته در راهنمای خرید رنگ مو می تواند علاوه بر زیباتر کردن موها، ظاهری جذاب و متفاوت را به شما هدیه دهد.

رنگ موی خود را هر ۴ هفته یکبار تمدید کنید

اگر دوست دارید موهایتان همیشه یک دست و یک رنگ باشد باید سعی کنید در زمان مناسب رنگ موهایتان را ترمیم کنید. توجه به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو  مناسب برای خانم ها به خصوص در افرادی که موهای سفید رنگ دارند بسیار مهم است. زیرا بعد از حدود ۴ هفته ریشه مو رشد کرده و در صورت سفید بودن ظاهری نه چندان جالب به صورت و موها خواهد داد.

لذا سعی کنید به طور متوسط بین ۴ تا ۶ هفته بعد از رنگ موی اولیه، موهایتان را ترمیم کنید. برای ترمیم رنگ مو لازم نیست حتما مجددا به آرایشگاه بروید و کل موهایتان را رنگ بزنید، اگر ترکیب رنگ مویتان را می دانید کافی تنها روی ریشه های مو رنگ گذاشته تا موهایتان مجددا یک دست و خوش رنگ شود.

تاثیر رنگ مو بر سن ظاهری

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ مو مناسب  توجه به این نکته است که موهایی به رنگ تیره شما را کم سن تر از سن واقعی نشان می دهد در حالیکه موهای روشن به خصوص موهای بلوند و طلایی باعث می شود کمی از سن واقعی خود بیشتر به نظر برسید. بنابراین اگر سن ظاهریتان برایتان مهم است حتما به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو توجه ویژه داشته باشید.

پایه های ده گانه رنگ موها را بشناسید

تمامی رنگ مو ها در هر برند و مدلی دارای ده پایه رنگ مشخص و یکسان هستند که بهتر است قبل از خرید رنگ موی مناسب برای خود آن ها را بشناسید.

پایه رنگ در واقع رنگ اصلی و زمینه رنگ موی شما را تعیین می کند و  تن مو سایه ای است که بر روی پایه رنگ منعکس شده و دیده می شود. یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید رنگ مو شناخت پایه های ده گانه رنگ است که شامل موارد زیر می باشد:

مشکی، قهوه ای تیره، قهوه ای متوسط، قهوه ای روشن، قهوه ای بسیار روشن، بلوند تیره، بلوند متوسط، بلوند روشن، بلوند بسیار روشن و بلوند بسیار روشن پلاتینه.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ چشم

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ چشم از دیگر نکات راهنمای خرید رنگ مو است که افراد بسیار زیادی نسبت به آن بی توجه هستند. اگر تا کنون به این نکته توجه نکرده اید بهتر است بدانید که رنگ موی مناسب برای خانم هایی که چشمان آبی، سبز یا طوسی دارند، می تواند طیف وسیع رنگ های بلوند تا تیره باشد. این افراد بهتر است از استفاده از رنگ موهایی با تن خاکستری خودداری کنند.

افرادی که رنگ چشمان آن ها قهوه ای روشن و عسلی است با انتخاب رنگ موی مناسب و گرم مانند عسلی، مسی، قرمز روشن و یا کاراملی می توانند زیبایی خود را دو چندان کنند.

رنگ های تیره برای این افراد بدون شک نمی تواند گزینه مناسبی باشد. افرادی که چشم هایی با رنگ قهوه ایی تیره دارند بهتر است از رنگ های بلوطی، قهوه ای طلایی یا مسی استفاده کنند و از انتخاب رنگ هایی از خانواده بلوند پرهیز کنند.

در نهایت افرادی با چشم های قهوه ای تیره و مشکی بهتر است از رنگ های بادمجانی، ماهگونی و یا شرابی استفاده کنند. این رنگ ها کمک می کنند رنگ تیره و زیبای چشم در صورت جلوه کند و زیبایی را چند برابر به شما هدیه می کند. بنابراین اگر تاکنون بدون توجه به رنگ چشم هایتان رنگ مو انتخاب کرده اید، از این به بعد به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو توجه نشان دهید.

از واریاسیون های مختلف استفاده کنید

خرید رنگ موی مناسب

اگر دوست دارید رنگ مویی متفاوت و بسیار شیک داشته باشید که ظاهری جلوه گر داشته باشد به این نکته از راهنمای خرید رنگ مو توجه ویژه داشته باشید. واریاسیون ها رنگ های اصلی، بسیار قوی با غلظت بالا هستند که معمولا با رنگ اصلی ترکیب می شوند تا رنگ مورد نظر و ایده آل شما را ایجاد کنند.

برای مثال واریاسیون نقره ای زردی موها را از بین می برد، واریاسیون آبی تن نارنجی رنگ را خنثی می کند، واریاسیون طلایی در ترکیب با تمام رنگ ها تن طلایی ایجاد می کند و واریاسیون قرمز را می توانید با تمام رنگ های گرم ترکیب کنید تا رنگ مورد نظرتان زیباتر و متفاوت تر دیده شود.

بنابراین یکی دیگر از نکات تخصصی در راهنمای خرید رنگ مو که به شما کمک می کند رنگ مویی حرفه ای داشته باشید استفاده از واریاسیون های متناسب با رنگ مو است.

انتخاب اکسیدان مناسب

برای آنکه بتوانید یک رنگ موی مناسب و ایده آل داشته باشید علاوه بر توجه به رنگ مو باید یک اکسیدان مناسب نیز تهیه کنید. اکسیدان ها در پایه ۱۰، ۲۰،۳۰ و ۴۰ در بازار موجود بوده که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال هنگامی که از رنگ های تیره استفاده می کنید بهتر است آن را با اکسیدان ۱۰ ترکیب کنید.

اکسیدان ۲۰ را برای موهایی که قصد روشن تر کردنشان را دارید استفاده کنید، برای روشن کردن و بلوند کردن مو نیز بهتر است از اکسیدان ۳۰ استفاده کنید.

اکسیدان ۴۰ یکی از حساس ترین پایه های اکسیدان است که بهتر است بدون مشورت با افراد متخصص در این زمینه از آن استفاده نکنید. بنابراین به جز توجه به رنگ مو یکی دیگر از نکات راهنمای خرید رنگ مو توجه به اکسیدان و انتخاب مناسب ترین آن ها است.

توجه کنید رنگ موی خریداری شده حساسیت زا نباشد

به عنوان آخرین نکته از راهنمای خرید رنگ مو مناسب برای خانم ها باید به این نکته توجه کرد که ممکن است بسیاری از رنگ مو ها برای افراد خاصی حساسیت زا باشند. بنابراین هنگامی که رنگ مو جدیدی خریداری کردید بهتر است مقداری از آن را با اکسیدان ترکیب کرده و پشت لاله گوش یا قسمت داخلی بازو بمالید و حداقل ۴۸ ساعت منتظر بمانید.

در صورتی که نشانه هایی مانند سوزش و یا خارش مشاهده نکردید، رنگ مو برای شما حساسیت زا نیست. در صورت عدم توجه به این نکته از راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها ممکن است با عوارض شدیدی مواجه شوید.

با توجه به تمام نکات کلیدی گفته شده در راهنمای خرید رنگ موی مناسب برای خانم ها می توانید رنگ مویی سالم و مناسب برای خود تهیه کنید.

20 تا از محبوب ترین رنگ موهای که مورد علاقه ای ایرانی هاست

1. رنگ ابرو مارال شماره 9 حجم 15 میلی لیتر رنگ بلوند کاراملی روشن

رنگ ابرو مارال شماره 9 حجم 15 میلی لیتر رنگ بلوند کاراملی روشن

2. رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره 7.1رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط شماره 7.1

3. رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای روشن شماره 5.0

رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای روشن شماره 5.0

4. رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند متوسط شماره 7.0رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند متوسط شماره 7.0

5.کیت رنگ مو مارال شماره 8.15 رنگ شنی ماسه ایکیت رنگ مو مارال شماره 8.15 رنگ شنی ماسه ای

6. رنگ مو مارال سری زیتونی مدل بلوند زیتونی متوسط شماره 7.3رنگ مو مارال سری زیتونی مدل بلوند زیتونی متوسط شماره 7.3

7. رنگ ابرو مارال شماره 8 حجم 15 میلی لیتر رنگ نسکافه ای روشنرنگ ابرو مارال شماره 8 حجم 15 میلی لیتر رنگ نسکافه ای روشن

8.رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه ای دودی روشن شماره 5.1رنگ مو مارال سری دودی مدل قهوه ای دودی روشن شماره 5.1

9. واریاسیون مارال سری شماره 000 حجم 15 میلی لیتر رنگ روشن کنندهواریاسیون مارال سری شماره 000 حجم 15 میلی لیتر رنگ روشن کننده

10. رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی تیره شماره 6.1رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی تیره شماره 6.1

11. رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی روشن شماره 8.1رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی روشن شماره 8.1

12. رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای متوسط شماره 4.0رنگ مو مارال سری طبیعی مدل قهوه ای متوسط شماره 4.0

13. رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند تیره شماره 6.0رنگ مو مارال سری طبیعی مدل بلوند تیره شماره 6.0

14. واریاسیون مارال شماره 022 حجم 15 میلی لیتر رنگ نقره ایواریاسیون مارال شماره 022 حجم 15 میلی لیتر رنگ نقره ای

15. رنگ مو والانسی سری کاکائویی مدل قهوه ای کاکائویی روشن شماره R5رنگ مو والانسی سری کاکائویی مدل قهوه ای کاکائویی روشن شماره R5

16. کیت رنگ موی مردانه مارال مدل Black حجم 100 میلی لیتر بسته 2 عددیکیت رنگ موی مردانه مارال مدل Black حجم 100 میلی لیتر بسته 2 عددی

17. رنگ مو والانسی سری واریاسیون مدل واریاسیون نقره ای ضد زردی شماره E13رنگ مو والانسی سری واریاسیون مدل واریاسیون نقره ای ضد زردی شماره E13

18. واریاسیون مارال شماره 011 حجم 15 میلی لیتر رنگ دودیواریاسیون مارال شماره 011 حجم 15 میلی لیتر رنگ دودی

19. رنگ مو والانسی سری حرفه ای مدل مرواریدی شماره CV8رنگ مو والانسی سری حرفه ای مدل مرواریدی شماره CV8

20. رنگ مو مارال سری نسکافه ای مدل شیر نسکافه ای شماره 8.85رنگ مو مارال سری نسکافه ای مدل شیر نسکافه ای شماره 8.85

ضمن تشکر امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب و خرید رنگ موی مناسب مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن انواع بهترین رنگ موهای دودی روشن، تیره را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *