سیر تا پیاز خواص تره فرنگی برای سلامتی

تره فرنگی متعلق به خانواده پیاز، پیازچه و سیر است ، تره فرنگی شبیه پیازچه است اما بزرگتر و دارای طعم معتدل تری هستند و به نوعی شیرین هستند و هنگام پخت و پز احساس خامه ای دارند؛ همه انواع تره مغذی هستند که در ادامه این مطلب به خواص تره فرنگی میپردازیم.

تره فرنگی را می توان از پیازجه به روشی ساده تشخیص داد ، زیرا پیاز سبز گیاه کوچکی است که قبل از اتمام پیاز در انتهای آن برداشت می شود.در مورد تره فرنگی، شبیه پیازچه است ، اما در انتها یک پیاز ندارد و اندازه بزرگتری نیز دارد بافت نرم و صاف تری نسبت به پیاز دارد

ارزش غذایی تره فرنگی

تره فرنگی حاوی ویتامین های زیادی مانند کاروتن ، بتاکاروتن و ویتامین A. این ویتامین ها برای تقویت بینایی ، ایمنی بدن و تولید مثل سلولی هستند ، همچنین ، تره فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که در حفظ یک بدن سالم نقش دارند ، بنابراین با آنتی اکسیدان ها مبارزه می کنند . مانند دیابت ، فشار و بیماری های قلبی و آنچه در مورد صحبت از تره فرنگی از طرف دیگر و صحبت در مورد مهمترین مضرات تره فرنگی وجود دارد.

ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم تره فرنگی را به طور کامل در جدول زیر

مواد مغذی سیرمقدار
انرژی 149 کیلوکالری
کربوهیدرات 33.06 گرم
پروتئین6.36 گرم
چربی کل0.5 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی2.1 گرم

خواص تره فرنگی

خواص تره فرنگی

تره فرنگی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که فواید سلامتی زیادی برای بدن به همراه دارد از مهمترین این موارد موارد زیر است:

1- بینایی را بهبود می بخشد

تره فرنگی برای سلامتی چشم بسیار ضروری است تا بتواند بهترین کار خود را انجام دهد، باعث تقویت بینایی در شب می شود، به چشم ها کمک می کند در شرایط کم نور به بینایی بهتر برسند و تره فرنگی همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد درگیر در تحریک بیماری های چشم همراه با پیشرفت است.

2- به جلوگیری از آب مروارید کمک می کند

معروف است که تره فرنگی حاوی دو ترکیب بسیار مهم ، لوتئین و زاكزانتین و لوتئین است، زیرا این ترکیبات برای محافظت از بافتهای حساس چشم در برابر خطرات اشعه ماوراء بنفش محافظ محكمی ایجاد می كنند، و همچنین از قرار گرفتن در معرض چشم در مقابل آب مروارید جلوگیری می كنند، و انجمن بینایی سنجی آمریکا مصرف 12 را توصیه می كند.

3. پاکسازی پوست

تعداد زیادی از مشکلات پوستی وجود دارد که توسط رادیکال های آزاد مانند لکه های تیره ، چین و چروک ، پیری زودرس و غیره پشت سر گذاشته می شود. تره فرنگی با داشتن محتوای آنتی اکسیدانی خود می تواند این رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از رسیدن آنها به اهدافشان و موارد دیگر جلوگیری کند.به جز این ، در تره فرنگی آلیسین وجود دارد که دارای خواص ضد باکتری ، ضد ویروسی و قارچ است.

4. سلامت قلب را بهبود میبخشد

چهای دلیل وجود دارد که تره فرنگی حامی عالی سلامت قلب و عروق است

  1. دلیل اول وجود مقادیر زیاد کافئین ، یک ترکیب فلاونوئید است که قلب را در مقابل رگ های خونی از آسیب های ناشی از مولکول های اکسیژن بسیار فعال محافظت می کند
  2. دلیل دوم، غنی از اسید فولیک است که برای تجزیه و تحلیل کار می کند ماده هموسیستئین که به قلب و شریان ها آسیب می رساند و
  3. دلیل سوم، تره فرنگی سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است ، زیرا این ماده در محافظت شریان ها و سلول های خونی از آسیب اکسیداتیو نقش مهمی دارد
  4. چهارمین دلیل آن فراوانی تره فرنگی با فیبرهای مهم مواد غذایی است. كلسترول مضر را كاهش داده و از تشكيل رسوبات داخل شريان جلوگيري مي كند.

5- فشار خون را کاهش می دهد

چرا فشار خون باعث افزایش فشار خون می شود؟ از آنجا که به سادگی سرشار از پتاسیم است، که به عنوان یک ماده منبسط کننده عمل می کند ، باعث کاهش اسپاسم رگ های خونی شده و جریان خون صافی به شریان ها را فراهم می کند.

6- از کم خونی جلوگیری می کند

کم خونی که زیر رخ می دهد سطح از آهن در بدن، از تره فرنگی خوردن به طور منظم است راه اثبات شده برای ارائه بدن با آهن ، که است را برای نیاز سنتز از سلول های قرمز خون، در نتیجه جلوگیری از کم خونی.

7- سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

خواص تره فرنگی

اگر می خواهید استخوان های شما از سلامتی خوبی برخوردار باشند، تره فرنگی نیاز شما به ویتامین K را تأمین می کند، پروتئین به نام استئوکلسین را فعال می کند، که در ارتقاء سلامت استخوان ها و کاهش جذب استخوان نقش اساسی دارد.

8-ادرار آور

ترشحات ادرار یک داروی طبیعی ادرار ایجاد می کند ، زیرا به افزایش مقدار سدیم و آب از بدن از طریق ادرار کمک می کند ، از این رو اهمیت آن برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند ، است.

9- به شما در مدیریت دیابت نوع 2 کمک می کند

تره فرنگی دارای کالری کمی و شاخص قند خون ضعیف است این به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.همچنین ، تره فرنگی برای مهار فعالیت آنزیم آمیلاز که از مجموعه ای از عملکردها کمک می کند کمک می کند. هدف آن کند کردن روند فروپاشی قندهای پیچیده در قند گلوکز و کاهش سرعت ورود دوم به جریان خون است به طوری که سطح آن نزدیک به سقف طبیعی باشد.

10- از سرطان محافظت می کند

تره فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که در خنثی کردن ریشه های شیمیایی رایگان قبل از اینکه بتواند باعث آسیب های اکسیداتیو مشکوک شود ، می تواند در خنثی کردن ریشه ها نقش داشته باشد.

11. کاهش وزن

کمک می کند تا وزن تره فرنگی به چند دلیل؛ اول ، آن را می دهد چند کالری، و دوم است که چربی فقیر، و سوم به دلیل آن است غنی در فیبر ، که مانع از میل به غذا خوردن، و جلوگیری از احساس از گرسنگی برای دوره زمانی طولانی.

12- هضم غذا را بهبود می بخشد

تره فرنگی حاوی قندهای پری بیوتیک است که باکتریهای مفید موجود در معده را تغذیه می کند ، به تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند و همچنین ، تره فرنگی ها در تقویت حرکت روده نقش دارند و امکان عبور صاف غذا از طریق دستگاه گوارش را فراهم می کند زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر است.

13. جلوگیری از خونریزی بینی

آب تره فرنگی در جلوگیری از خونریزی بینی (خونریزی بینی) بسیار محبوب است و در صورت شستشو باعث زیبایی زیبایی به صورت می شود و لکه های قرمز بر روی پوست و همچنین جوش ها را برطرف می کند و درد مضرات حشرات را تسکین می دهد.

14. قدرت سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید

خواص تره فرنگی

تره فرنگی ها مقدار قابل توجهی ویتامین A را دارند که برای حفظ سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است. این ترکیب در کاهش التهاب و تقویت بدن مفید است و این به مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

علاوه بر این ، مقادیر بالای ویتامین E به اثبات رسیده است که می تواند مولکولهای التهابی مانند سیتوکین ها را کاهش دهد.

بهترین نتیجه را می توان با مقادیر متوسط ​​و زیاد سبزیجات برگ تیره در رژیم غذایی خود مشاهده کرد. اینها فقط به تره فرنگی محدود نمی شود بلکه شامل بسیاری از کاله ها ، کلم بروکلی و اسفناج است.

15. حیاتی برای سلامت سیستم عصبی ما

تره فرنگی ، در میان سایر سبزیجات سبز ، منبع ویتامین B6 است ، که مسئولیت سلامت سیستم عصبی ماست.

این سبزی برای کاهش خستگی و تسکین تأثیر استرس روزمره ضروری است . علاوه بر این ، وجود مقادیر بالای منگنز ، ویتامین C و فولات به حفظ تمرکز مداوم و جلوگیری از خستگی کمک می کند.

16. برای کاهش وزن تره فرنگی بخورید!

تره فرنگی یک طعم پیاز مانند شیرین دارد ، بسیار متنوع هستند و فقط در هر 100 گرم وعده پخته شده 31 کالری دارند! علاوه بر این ، آنها تقریباً بدون چربی هستند و همین امر باعث می شود که آنها غذای مناسبی برای هر کسی در یک رژیم غذایی دقیق باشند. همچنین ، مانند بسیاری از سبزیجات سبز دیگر ، آنها منبع خوبی از آب و فیبر هستند.

این احساس احساس پر بودن را ایجاد می کند و بنابراین به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. به دلیل داشتن پروتئین زیاد ، این سبزیجات همچنین برای ورزشگاهها و هرکسی که به دنبال افزایش توده عضلانی است ، فوق العاده است.

17. آنها محافظت در برابر آفتاب سوختگی

برگهای سبز تره فرنگی منبع عالی ویتامین C و بتاکاروتن است. در حالی که در مقایسه با ضد آفتاب های تجاری محافظت کمتری می کنید ، بتاکاروتن یک جایگزین طبیعی است که موثر است!

این در حالی است که سلامتی پوست شما را در برابر اثرات مضر چراغهای ماوراء بنفش سد می کند .

18. برای موهای براق تره فرنگی بخورید!

منگنز و گوگرد موجود در تره فرنگی می تواند برای سلامتی موهای شما بسیار مفید باشد. در ماه های تابستان ، این می تواند یک منبع عالی از مواد مغذی برای محافظت از پوست سر شما باشد.

علاوه بر این ، مقادیر زیاد آهن موجود در تره فرنگی ها نتایج خوبی را در تقویت رشد مو نشان می دهد . اگرچه این امر به مصرف منظم این سبزی نیاز دارد ، تره فرنگی می تواند به شما در جلوگیری از تهاجم و گران قیمت تر موها کمک کند.

19. آکنه را درمان کنید

در حالی که اضافه کردن تره فرنگی در رژیم غذایی شما عالی است، روش های دیگری وجود دارد که این سبزی می تواند برای شما مفید باشد. آکنه یک بیماری پوستی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان را درگیر می کند.

این می تواند پایدار باشد و علل آن در عدم تعادل هورمون یا کمبود مواد مغذی متفاوت است. غالباً یافتن یک راه حل مؤثر بدون درمان های پزشکی بسیار دشوار است.

با این وجود می توان یک ماسک طبیعی خانگی ایجاد کرد که به شما در کاهش علائم و جای زخم آکنه کمک می کند.

فقط برگ ها را آب کنید و آنها را در ناحیه آسیب دیده بمالید. پوست شما منیزیم ، آهن و آنتی اکسیدان های موجود در آب را جذب می کند. این به اثبات رسیده است که به ترمیم سلولهای آسیب دیده و کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک می کند.

سایر خواص تره فرنگی

اگرچه تره فرنگی به اندازه پیاز و سیر مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما تحقیقات موجود نشان می دهد که آنها می توانند مزایای دیگری از جمله:

  • ممکن است قند خون را پایین بیاورد ؛ ترکیبات گوگرد موجود در امروز حاکی از پایین آمدن سطح قند خون است.
  • ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند ، زیرا این ترکیبات گوگرد نیز ممکن است ذهن شما را از زوال روحی و بیماری های مرتبط با پیری محافظت کنند.
  • ممکن است با عفونت ها مبارزه کند ؛ تحقیقات حیوانات نشان می دهد که Campferol در تره فرنگی ممکن است از عفونت های باکتریایی ، ویروسی و مخمر محافظت کند .
  • الیاف و آب موجود در تره فرنگی ممکن است باعث شود احساس راحتی کنید و گرسنگی خود را کاهش دهید ، این امر به کاهش وزن کمک می کند.علاوه بر این ، تره فرنگی کالری کمی دارد که در صورت تمایل به رعایت رژیم غذایی خاص کالری ، به شما کمک زیادی می کند .
  • برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیبات تره فرنگی ممکن است با سرطان مبارزه کند و مصرف مقادیر زیادی آلیوم از جمله تره فرنگی و پیاز وحشی ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد ؛ هنوز مطالعات بیشتری لازم است.
  • تره فرنگی منبع خوبی از فیبر محلول است ، که باکتری های مفید موجود در روده شما را تغذیه می کند ، به نوبه خود ، این باکتری ها باعث کاهش التهاب و تقویت سلامت دستگاه گوارش می شوند.

چگونه می توانید تره فرنگی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

خواص تره فرنگی

تره فرنگی دارای طعم کمتری در مقایسه با سیر و پیاز است و همچنین هنگام پختن آن طعم شیرین و خامه ای نیز دارد و همین امر باعث خوشمزه شدن آن برای شما می شود.برای تهیه و بهره برداری از مزایای تره فرنگی می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • ریشه ها و نکات سبز تیره را در حالی که فقط قسمت های سفید و روشن نگه دارید ، برش دهید.
  • سپس آن را به طول بکشید و آن را خوب بشویید تا خاک و ماسه جمع شده بین لایه های آن از بین برود.
  • شما می توانید تره فرنگی خام بخورید ، اما همچنین می توانید ترشی را جوشانده، سرخ کنید، کباب کنید، جوشانده یا بخورید.
  • تره فرنگی همچنین علاوه بر فوق العاده ای از سوپ ها، خورشت ها، سالادها، سیب زمینی سرخ کرده و انواع غذاهای سیب زمینی را به انواع مختلف اضافه می کند.

کلام آخر

تره فرنگی حاوی انواع مواد مغذی و ترکیبات مفید است که ممکن است هضم را بهبود بخشد ، باعث کاهش وزن و کاهش التهاب شود همچنین دارای خواصی است که برای مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان کار می کند.همچنین بسیار متنوع است و اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما را تسهیل می کند ، جایی که می توانید به تنهایی آن را بخورید یا آن را به آن اضافه کنید. انواع ظروف اصلی یا جانبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *