7 خاصیت عالی و خواص برگ های تربچه

تربچه

زادگاه اصلی تربچه متعلق به آسیا و مناطق شرقی دریای مدیترانه است.تربچه 4000 سال پیش در مصر برای تولید روغن بذر تربچه مورد استفاده قرار گرفت و تربچه به دلیل طعم تند آن مشخص است اما شدت آن با توجه به نوع آن متفاوت است.

تربچه قرمز محبوب ترین نوع تربچه است ، رنگ پوست آن از صورتی متفاوت است. ، بنفش ، سفید ، زرد یا سیاه ، اما تربچه معمولاً قرمز است ، اما ممکن است بعضی از گونه ها رنگ داخلی متفاوتی داشته باشند و شایان ذکر است که این گیاه به آب زیادی احتیاج دارد و معمولاً بهتر رشد می کند.

در دماهای متوسط ​​، یک گیاه با رشد سریع است در طی سه تا شش هفته از کشت می توان آن را به دست آورد ، همانطور که می توان از تربچه قرمز کوچک برداشت کرد ، و برای رسیدن به آن باقی مانده است و این باعث ایجاد یک تربچه قرمز با طعم تیزتر ، با بافتی چوبی یا اسفنجی می شود.

خواص برگ تربچه

خواص سبزی خوردن- خواص تربچه

فواید برگهای تربچه قرمز تربچه به منظور استفاده از برگهای سبز آن در بعضی از نقاط جهان کشت می شود ، زیرا برگهای تربچه حاوی آنتی اکسیدان است ، که این امر به حفظ ظاهر پوست کمک می کند ، طبق آنچه که مطالعات نشان می دهد برخورد با آنتی اکسیدان های کافی و ارتباط آن با حفظ پوست، یک نوع نهال به نام Microgreens وجود دارد که نهال های سبزیجات کوچکی هستند.

و گیاهان خوراکی ، که در طی 7 تا 21 روز پس از جوانه زنی برداشت می شوند ، که برگهای سبز آنها به طول 2.5 تا 5/5 سانتی متر است و دارای عطر و طعم معطر مشخصی هستند که می توان از انواع مختلف گیاهان بدست آورد.

بیشتر بخوانید:خواص شگفت انگیز و بی نظیر تربچه

تربچه به نظر می رسد متعلق به خانواده گوشتخوار باشد ( در زبان انگلیسی: Brassicaceae) یکی از محبوب ترین خانواده ها برای تولید این نهال ها است و شایان ذکر است که آنها با داشتن محتوای غنی تر از مواد مغذی در مقایسه با قسمت های رسیده مشخص می شوند،  زیرا این نهال ها حاوی بیش از 40 برابر ویتامین هستند ، و آنتی اکسیدان ها در مقایسه با برگ های بالغ ، باید توجه داشت که Akrgren دارای خواص درمانی بسیاری، از جمله موارد زیر است:

1.خواص تربچه- با ارزش غذایی بسیار بالا:

مواد مغذییمقدار
کالری12 کالری
پروتئین0.35 گرم
کربوهیدرات2.0 گرم
فیبر رژیمی1 گرم
پتاسیم134 میلی گرم
فولات15 میکروگرم

تربچه را می توان یک میان وعده عاری از چربی ها دانست و نیمی از لیوان تربچه حدود 14٪ از نیاز روزانه ویتامین C را به بدن می دهد ، این یکی از آنتی اکسیدان هایی است که در محافظت از سلول ها در برابر صدمات ناشی از سن ، همچنین در مبارزه با رادیکال های آزاد نقش دارد و این ویتامین همچنین در ساخت کلاژن که از پوست و رگ های سالم بدن پشتیبانی می کند ، نقش مهمی ایفا می کند.

فواید تربچه بیشتر تمرکز بیشتر آنها حاوی مقادیر بالاتری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در مقایسه با برگ های بالغ حاوی آنها.

2.کاهش خطر بیماری های قلبی

میکروگرن حاوی پلی فنول ها (انگلیسی: پلی فنول ها) است که می تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه باشد و بررسی های حیوانات نشان می دهد که مصرف این برگ ها ممکن است در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول تأثیر داشته باشد. مضر (انگلیسی: LDL). کاهش خطر ابتلا به

بیشتر بخوانید:سبزی های قورمه سبزی چیست؟

3.خواص برگ تربچه- بیماری آلزایمر

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها ، که حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند ، می توانند در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر موثر باشند .

4.خواص برگ تربچه- احتمال کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه پلی فنول ها ، در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان تأثیر بالقوه دارند . فواید سلامتی تربچه در قرن های متمادی در بسیاری از داروهای مردمی مورد استفاده قرار گرفته است ، و گرچه مطالعاتی که در مورد استفاده های دارویی آن انجام شده هنوز کافی نیستند ، و بیشتر آنها روی حیوانات انجام می شود.

این امر به این دلیل است که تربچه متعلق به خانواده سبزیجات صلیبی است که با وجود ترکیبات ایزوتیوسیانات ، که به پاکسازی بدن از عوامل سرطان زا و جلوگیری از پیشرفت بیماری ها کمک می کند ، مشخص می شود و در یک مطالعه مشخص شد که عصاره ریشه تربچه حاوی چندین مورد است. ایزوتیوسیانات ممکن است باعث مرگ سلولی در برخی از سلولهای سرطانی شود .

5.خواص برگ تربچه- حفظ دستگاه گوارش سالم

خوردن هر روز دو قسمت از تربچه برای رسیدن به نیاز روزانه فیبر کافی است که با افزایش حجم مدفوع در جلوگیری از یبوست کمک می کند.

6.خواص برگ تربچه- ویژگی های ضد قارچ

تربچه یک ضد قارچ طبیعی است و یک مطالعه نشان داد که تربچه حاوی نوعی پروتئین ضد قارچ است که باعث مرگ سلول های کاندیدا آلبیکنس می شود (به انگلیسی: Candida albicans) ؛ این قارچ شایع است که باعث واژینیت قارچی می شود.

7. جلوگیری از دیابت

محتوای آنتی اکسیدانی میکروگرین می تواند به کاهش یک نوع خاص از تنش کمک کند ، که ممکن است ورود قند به داخل سلول ها را به درستی محدود کند.

بیشتر بخوانید:سبزی کوکو سبزی شامل چیست؟

از دیگر فواید تربچه

برگ تربچه خواص زیادی برای کل بدن دارد ، از جمله:

  • این دندان را از پوسیدگی محافظت می کند ، به دلیل وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات ها ، که به نوبه خود باعث جلوگیری از عملکرد آنزیم های مسئول پوسیدگی در دهان می شود.
  • مو به حفظ استحکام و درخشش آن کمک می کند ، درخشندگی آن را افزایش می دهد و تراکم آن را افزایش می دهد.
  • در درمان آکنه و از بین بردن دایره های تیره که در زیر چشم ظاهر می شوند مؤثر است.
  • کاهش وزن به دلیل احساس پر بودن علاوه بر توانایی آن در افزایش چربی سوزی.
  • برای حفظ عضله قلب و یکپارچگی رگ های خونی از سفتی و حمله قلبی مفید است.
  • در ساخت سلولهای عصبی جنین نقش دارد ، بنابراین برای خانم باردار ضروری است و همچنین از جنین در برابر ناهنجاری ها محافظت می کند.
  • در درمان حشرات و نیشهای سمی و نیش استفاده می شود.
  • ناخن ها قدرت و محافظت در برابر شکستگی را دارند.
  • به آرامش کمک می کند ؛ برای از بین بردن اضطراب و استرس مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *