بهترین کتاب های بورس؛ با خواندن این کتاب ها در بورس میلیونر شو

اگر به دنبال یک بازار سرمایه گذاری قانونی و شفاف هستید که سود بیشتری نسبت به سایر بازارهای دیگر داشته باشد، می توانید با سرمایه کم، وارد آن شوید و سرمایه شما به راحتی قابل تسویه است، بورس سهام گزینه خوبی برای شماست.

علاوه بر همه موارد فوق، سرمایه گذاری در بورس سهام بر کل جامعه تأثیر می گذارد و باعث رشد اقتصادی و رونق تولید و ایجاد اشتغال می شود. اگر سرمایه گذاری را در بورس آغاز کردید ، باید صبور باشید ، انتظار نداشته باشید یک شبه ثروتمند شوید ، ریسک کنید و ضرر ناچیزی متحمل شوید. از همه مهمتر ، مانند همه بازارهای دیگر ، شما باید بدانید که چگونه وارد این بازار شوید و بی‌گدار به آب نزنید.

ما سعی کرده ایم بهترین کتابهای آموزشی را به شما معرفی کنیم که در چند سال اخیر از تأثیرگذارترین کتابها بوده اند. امروز ورود به بازار سهام بسیار آسان است و هرکسی می تواند به راحتی در آن سرمایه گذاری کند.

در واقع ، بورس چرخه اقتصاد و تولید را معکوس می کند. همچنین این یک بازار قانونی و در دسترس برای همه مردم در نظر گرفته شده است. در این مطلب قصد معرفی 20 کتاب آموزشی حوزه ای بورس که توسط سرمایه گذاران حرفه ای پیشنهاد میشود را معرفی میکنیم باما همراه باشید.

درست است که ورود به این بازار آسان است، اما اگر بدون تحقیق و ندانسته سرمایه گذاری کنید ، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. روش دیگر تحقیق و کسب آموزش استفاده از نرم افزارهای آموزش تبادل است. اگر فرد بی حوصله ای هستید، توصیه می کنیم از نرم افزارهای آموزشی که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید.

بورس چیست؟

بورس اوراق بهادار، که به بازار نیز معروف است، قیمت گذاری را سازمان می دهد. همچنین کالاهای مختلف را خریداری یا می فروشد. مهمترین فعالیت بورس اوراق بهادار معاملات قراردادهای آتی و اوراق بهادار است. کالاها، ارزها و انواع اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار معامله می شود. اوراق بهادار شامل سهام و اوراق قرضه است.

در گذشته نیاز به چانه زنی مردم را در مکان های مختلف جمع می کرد. این ذهنیت هنوز در ذهن برخی افراد باقی مانده است که بورس باید در مکان خاصی باشد. اما امروز بورس می تواند در هر جایی باشد. از طریق تلفن های همراه و اینترنت از هرجای کره زمین قابل دسترسی است.

تاریخچه بورس تهران

نقطه شروع بورس اوراق بهادار در ایران در سال 1315 بود ، زمانی که یک شخص بلژیکی اساسنامه خود را به درخواست دولت تهیه کرد. در آن زمان کار برای ایجاد بورس سهام در جریان بود، اما جنگ جهانی دوم مانع پیشرفت شد. سرانجام ، وضع و اجرای قانون تأسیس بورس سهام تا سال 1346 به طول انجامید.

در آغاز بورس سهام، تا زمان انقلاب، با فعالیت قابل قبول و گسترش بورس سهام انجام می شد. تا سال 1978 ، حدود 105 شرکت در بورس سهام فعالیت کردند. با شروع ناآرامی ها در کشور و اعتراضات مردم به دولت، بازار سهام نیز سقوط کرد و راکد شد. یک سال بعد، صنایع ایران به چهار بخش تقسیم شد و سازمان صنایع آن را در اختیار گرفتند.

با ایجاد حاشیه های مختلف برای بورس اوراق بهادار تهران و آغاز جنگ ایران و عراق، بورس تا سال 1982 متوقف شد. از آن به بعد، فعالیت بازار سهام برای چندین سال به آرامی شروع به حرکت کرد.

از سال 1988، بحث در مورد قطعنامه 598 و قوانین جدید مالیاتی و برنامه 5 ساله توسعه تأثیر عمده ای در بازار سهام داشته است. دوره جدید و پر رونق بازار سهام از سال 1997 آغاز شد. سرانجام ، معاملات آنلاین و اینترنتی از سال 2019 آغاز به کار کردند و حجم معاملات در مقیاس وسیع تری انجام می شود.

نحوه سرمایه گذاری در بورس

کد بورسی (نحوه دریافت کد معاملاتی)

برای شروع کد سهام را دریافت کنید. در صورتی که برای اگر اولین بار است که اقدام به خرید سهام می‌کنید پس به یک کارگزاری مراجعه کنید. کارگزار شخصی است که شما را در خرید و فروش راهنمایی می کند یا تمام معاملات را برای شما انجام می دهد. مقدار مشخصی به دلال داده می شود و نتیجه سود یا زیان حاصل از معامله به شما بازگردانده می شود. کد مبادله ای هویت شما را در بازار سهام مشخص می کند. مهم نیست که کدام کارگزار را انتخاب کنید. به سراغ یکی از آنها بروید.

پس از انجام مراحل ثبت نام ، حدود 4 روز طول می کشد تا کد بورسی شما برای شما ارسال شود. شما می توانید سهام خود را پس از افتتاح حساب با کارگزار معامله کنید. اگر قصد خرید و فروش دارید، توصیه می کنیم در این زمینه تحقیق کافی کنید.

شناخت قوانین و مقررات بورس

هر شغل و حرفه ای به دانش و تجربه کافی نیاز دارد. برای کسب سود و مهمتر از همه برای جلوگیری از ضرر باید قوانین را بدانیم. به عنوان مثال ، اگر فوتبال بازی می کنید و قوانین را نمی دانید ، می توانید به جای پاها، توپ را با دست بگیرید و جریمه شوید.

در بورس هم همینطور است ، اگر قوانین را ندانید ، به راحتی ضرر خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم کتاب را با قوانین و مقررات مربوط به بورس اوراق بهادار و اوراق بهادار که توسط رضا پاکدامن تدوین شده است، مطالعه کنید.

درک تحلیل تکنیکال و اهمیت آن

مهمترین نکته برای معامله و سودآوری، دانستن زمان خرید یا فروش سهام است. دانستن زمان خرید و زمان فروش بسیار مهم است. ممکن است فکر کنید تجزیه و تحلیل شغل یک مشکل است ، اما وقتی شروع به یادگیری و آزمایش می کنید ، ذهن شما کاملاً تغییر می کند.

رعایت مدت ریسک در بورس

در بازار سرمایه، همیشه بین افرادی که در بازار سرمایه سود می برند و شاید 10٪ از کل بازار و 90٪ دیگر که ضرر می کنند ، یک خط خوب وجود دارد.

تنها دلیل از دست دادن این افراد عدم رعایت قانون ساده ای به نام دوره خطر است. بگذارید فقط بگوییم ، به یک بانک تجاری یا کارگزار سهام فکر کنید. ممکن است فکر کنید افرادی که در چنین مکانی کار می کنند همیشه از همه معاملات بهره مند می شوند.

این یک تصور غلط است، این افراد سود و زیان به همراه خواهند داشت، اما مهم است که نتیجه معاملات آخر هفته یا ماه همیشه سودآور یا مثبت باشد. شما می توانید چند صد صفحه در مورد مدت زمان خطر بنویسید ،اما برای درک بهتر این موضوع مطالعه کتاب های در حوزه آموزش بورس را به شما توصیه می‌کنیم.

۳ قانون ساده برای تضمین ضرر نکردن در بازار بورس

کتاب-بورس

قانون اول

قانون اول بسیار ساده است و نمونه ای از این جمله است: “هرگز همه تخمهای خود را در یک سبد قرار ندهید”. همه پول خود را یک باره سرمایه گذاری نکنید و داشتن چندین سهام مختلف را فراموش نکنید.

فرض کنید شما هیچ اطلاعی از بورس ندارید و سرمایه 20 میلیون تومن دارید. داشتن 20 نوع سهام بهتر است. با این کار در بدترین حالت سهامی که از دست داده اند با سهامی که سود کسب کرده اند جبران می شوند و در واقع ضرر نخواهید کرد.

قانون دوم

شما فقط درصورت معامله در بورس سهام حق دارید که انتظار داشته باشید سهامی که خریداری می کنید ضرر احتمالی 3 برابر شما را متحمل شود. با این پیش بینی 3 به 1 می توانید ضرر و زیان خود را به صفر برسانید.

به عنوان مثال: شما سهمی به ارزش 30،000 تومان خریداری خواهید کرد و پیش بینی می کنید که ارزش آن سهم به 39،000 تومان افزایش یابد. بنابراین اگر ارزش سهام کاهش یابد ، شما باید سهام را با قیمت 27000 تومان بفروشید.

قانون سوم

شما حق دارید در هر معامله فقط یک درصد از سرمایه خود را ریسک کنید. فرض کنید شما یک فرد بسیار ناراضی هستید و مرتباً ضرر می کنید. وقتی در هر معامله فقط یک درصد پول خود را از دست می دهید ، پس باید 100 پیش بینی و تحلیل اشتباه انجام دهید تا تمام پول خود را از دست بدهید. کمی فکر کنید! 100 بار پیش بینی و تحلیل غلط! غیرممکن است

با پیروی از این سه قانون ساده می توانید اطمینان حاصل کنید که هرگز ضرر نخواهید کرد. البت، شما همیشه نمی توانید سود قابل توجهی کسب کنید، اما حداقل تا تجربه کافی نداشته باشید، پس انداز می کنید.

اولین سوالی که برای شروع تحقیق از خود خواهید پرسید این است که بهترین کتاب آموزش بورس کدام است؟ جواب این سوال را اینگونه باید داد: همه کتاب‌ها عالی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم هر کتابی که به نظرتان ساده‌تر است و راحتتر متوجه می‌شوید را بخوانید. برای یاد گرفتن یک موضوع لازم نیست که صد کتاب مختلف بخوانیم و سردرگم شویم. بلکه بهتر است یک کتاب بخوانیم و آن را درست یاد بگیریم.

اولین سوالی که برای شروع تحقیق از خود می پرسید این است که بهترین کتاب آموزش بورس چیست؟ این سوال باید به شرح زیر پاسخ داده شود:

همه کتاب ها عالی هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم هر کتابی که درک آن ساده تر و آسان تر باشد را مطالعه کنید. برای یادگیری یک موضوع ، لازم نیست صد کتاب مختلف بخوانیم و گیج شویم. بهتر است کتابی بخوانید و درست یاد بگیرید.

چه کتابی برای بورس بخوانیم؟

کتابهای زیادی در مورد سهام در سبکهای مختلف وجود دارد. اگر تازه وارد بورس هستید و برای اولین بار در بورس سرمایه گذاری می کنید، کتاب های سهام را بخوانید. به افراد باتجربه تر، توصیه می کنیم که کتاب تخصصی سهام و تجزیه و تحلیل فنی را مطالعه کنید. و برای همه این افراد ، کتابهایی را در زمینه روانشناسی بورس پیشنهاد می کنیم تا احساسات بازار سهام را درک کنند.

بهترین کتاب آموزش بورس و تحلیل تکنیکال

برای داشتن درکی از روانشناسی بازار ، باید به بهترین کتاب درسی آموزش بورس مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که این قسمت را جدی بگیرید زیرا برای برنده شدن باید بدانید. وقتی صحبت از پول می شود یادگیری لذت بیشتری خواهد برد.

ویژگی مثبت سرمایه گذاری در بازار سهام سود کوتاه مدت و افزایش سرمایه بلند مدت است. تحقیق و دانش برای شروع هر کاری لازم است. بهتر است با مطالعه و آموزش از یک منبع معتبر تحقیق کنید. کتابها و مطالب معتبر آموزشی می توانند تجارت شما را تحریک کنند. ما با ارائه کتاب های مفید برای مطالعه شما را برای ورود به بازار سرمایه همراه خواهیم کرد.

بهترین کتاب های آموزش بورس مبتدی تا حرفه ای

1. آموش تصویری بورس تکنیکال نشر پدیده

آموش تصویری بورس تکنیکال نشر پدیده

مشخصات

  • مرجع صادر کننده
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نوع
    DVD
  • تعداد
    1
  • متد آموزشی
    چند رسانه ای
  • مدت آموزش
    9 ساعت

سایر توضیحات

  • حاوی یک حلقه دی‌وی‌دی قابل اجرا در سیستم‌های رایانه‌ای
  • عنوان دیگر : Stock Market
  • حاوی ۹ ساعت آموزش آشنایی با بورس ایران و جهان به زبان فارسی

2. کتاب 10 شاه کلید بزرگان بورس اثر مهندس علی صابریان انتشارات آراد کتاب

کتاب 10 شاه کلید بزرگان بورس اثر مهندس علی صابریان انتشارات آراد کتابمشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    مهندس علی صابریان
  • ناشر
    انتشارات آراد کتاب
  • موضوع
    بورس
  • مناسب برای
    بزرگسالان

3. کتاب استراتژی معاملاتی بورس اثر مسعود صادقی نشر امیدکویر

کتاب استراتژی معاملاتی بورس اثر مسعود صادقی نشر امیدکویر

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    مسعود صادقی
  • ناشر
    امیدکویر
  • تعداد جلد
    1
  • موضوع
    سرمایه گذاری-تجریه و تحلیل، مدیریت سبد سرمایه گذاری
  • مناسب برای
    بزرگسالان

4. کتاب آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس اثر علیرضا کشاورز باحقیقت انتشارات نبض دانش

کتاب آموزش صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس اثر علیرضا کشاورز باحقیقت انتشارات نبض دانش

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    علیرضا کشاورز باحقیقت
  • ناشر
    نبض دانش
  • تعداد جلد
    1
  • موضوع
    بورس

5. کتاب به بورس خوش آمدید با رویکرد تحلیل بنیادی کاربردی اثر مهدی افضلیان

کتاب به بورس خوش آمدید با رویکرد تحلیل بنیادی کاربردی اثر مهدی افضلیان

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    مهدی افضلیان
  • ناشر
    انتشارات دانش پژوهان جوان
  • موضوع
    بورس

6. کتاب بورس باز اثر سلمان امین نشر میلکان

کتاب بورس باز اثر سلمان امین نشر میلکانمشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    سلمان امین
  • ناشر
    نشر میلکان
  • تعداد جلد
    1

7. کتاب بورس یار اثر میثم ساریان انتشارات آراد کتاب

کتاب بورس یار اثر میثم ساریان انتشارات آراد کتابمشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    میثم ساریان
  • ناشر
    آراد کتاب
  • مناسب برای
    بزرگسالان
  • تعداد صفحات
    120 صفحه

8. کتاب پیش بینی قیمت سهام در بورس به روش تحلیل تکنیکال اثر توماس میرز انتشارات نص

کتاب پیش بینی قیمت سهام در بورس به روش تحلیل تکنیکال اثر توماس میرز انتشارات نص

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    توماس میرز
  • مترجم
    شادی سمیعی فر. محمدرضا شعبانعلی
  • ناشر
    نص
  • تعداد صفحات
    288 صفحه

9. کتاب تحلیل بنیادی در بازار بورس بین الملل اثر دکتر محمد حسن ژند انتشارات مهربان

کتاب تحلیل بنیادی در بازار بورس بین الملل اثر دکتر محمد حسن ژند انتشارات مهربان

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    دکتر محمدحسن ژند
  • ناشر
    کتاب مهربان
  • موضوع
    اقتصاد و بورس
  • تعداد صفحات
    171 صفحه

10. کتاب تحلیل تکنیکال کاربردی در بورس اوراق بهادار اثر مهندس کریم عزتی فر انتشارات چالش

کتاب تحلیل تکنیکال کاربردی در بورس اوراق بهادار اثر مهندس کریم عزتی فر انتشارات چالش

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    مهندس کریم عزتی فر
  • ناشر
    چالش
  • تعداد جلد
    1
  • تعداد صفحات
    138 صفحه

11. کتاب تکنیک تابلوخوانی در بورس مقدماتی و پیشرفته به همراه فیلترهای کاربردی اثر آرمین

کتاب تکنیک تابلوخوانی در بورس مقدماتی و پیشرفته به همراه فیلترهای کاربردی اثر آرمین

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    آرمین مولایی
  • ناشر
    انتشارات آراد کتاب
  • موضوع
    بورس
  • تعداد صفحات
    87 صفحه

12. کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم اثر نیکلاس دارواس نشر چالش

کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار بدست آوردم اثر نیکلاس دارواس نشر چالش

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    نیکلاس دارواس
  • مترجم
    ساناز قهقرایی زمانی
  • ناشر
    نشر چالش
  • تعداد صفحات
    182 صفحه

13. کتاب چگونه در بورس موفق شدم اثر حسین اسدی نیا انتشارات جاودان خرد

کتاب چگونه در بورس موفق شدم اثر حسین اسدی نیا انتشارات جاودان خرد

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    حسین اسدی نیا
  • ناشر
    انتشارات جاودان خرد
  • مناسب برای
    بزرگسالان
  • تعداد صفحات
    172 صفحه

14. کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت اثر استیگ برودرسن و پریستون پیش نشر راوشید

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت اثر استیگ برودرسن و پریستون پیش نشر راوشید

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    استیگ برودرسن، پریستون پیش
  • مترجم
    عباس احمدی
  • ناشر
    راوشید
  • تعداد صفحات
    233 صفحه

15. کتاب راهنمای فعالان مبتدی بازار بورس اثر اریک سویینگ انتشارات آذرین مهر

کتاب راهنمای فعالان مبتدی بازار بورس اثر اریک سویینگ انتشارات آذرین مهر

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    اریک سویینگ
  • تعداد صفحات
    114 صفحه
  • ناشر
    انتشارات آذرین مهر

16. کتاب صفر تاصد سرمایه گذاری در بورس اثر نسیم کردستانی

کتاب صفر تاصد سرمایه گذاری در بورس اثر نسیم کردستانی

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    نسیم کردستانی – حجت بهادری
  • ناشر
    انتشارات دیباگران تهران
  • موضوع
    مالی
  • تعداد صفحات
    186 صفحه

17. کتاب مبانی سرمایه‎ گذاری در بورس اوراق بهادار اثر حسن کارنامه حقیقی نشر آموخته

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    حسن کارنامه حقیقی
  • ناشر
    نشر آموخته
  • تعداد جلد
    1
  • موضوع
    بورس ، بورس اوراق بهادار ، تجزیه و تحلیل در سرمایه گذاری ، بازار سرمایه

فهرست مطالب :

  • فصل ۱: مفاهیم بازارهای مالی
  • فصل ۲: تاریخچه‌ی بورس اوراق بهادار
  • فصل ۳: نقش و جایگاه بورس اوراق بهادار
  • فصل ۴: ریسک و مدیریت آن
  • فصل ۵: سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (سازوکار خرید و فروش)
  • فصل ۶: اصول کلی سرمایه‌گذاری و اصطلاحات متداول
  • فصل ۷: تجزیه‌وتحلیل و سازوکار انتخاب سهام
  • فصل ۸: ساختار بورس اوراق بهادار تهران

18. کتاب هنر جنگ در بازار بورس اثر سلمان امین

کتاب هنر جنگ در بازار بورس اثر سلمان امین

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان
    سلمان امین
  • ناشر
    میلکان
  • تعداد جلد
    1

19. نرم افزار آموزش بورس ایران نشر پدیا سافت به همراه نرم افزار آموزش بورس نشر پدیده

نرم افزار آموزش بورس ایران نشر پدیا سافت به همراه نرم افزار آموزش بورس نشر پدیده

مشخصات نرم افزار

  • مرجع صادر کننده
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • زبان
    فارسی
  • نوع دیسک
    DVD
  • تعداد دیسک
    2 حلقه
  • مدت آموزش
    1000 دقیقه

20. نرم افزار آموزش جامع بورس نشر پدیا سافت

نرم افزار آموزش جامع بورس نشر پدیا سافت

مشخصات نرم افزار

  • زبان
    فارسی
  • نوع دیسک
    DVD
  • تعداد دیسک
    6 حلقه
  • مدت آموزش
    3440 دقیقه

ضمن تشکر، امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب کتاب آموزش بورس مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن پرفروش ترین کتاب ها و پرفروش ترین کتاب های موفقیت دارن هاردی را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

(حالا نوبت شماست بهترین کتاب های بورسی رو به بقیه از بخش نظرات معرفی کنید)

 

1 دیدگاه

  1. حتما کتاب اوج بورس مطالعه کنید از نظر آموزش تکنیکال واقعا کامل و بی نطیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *