بهترین پن ضد جوش برای پوست چرب و جوشدار

جوش و آکنه از جمله مشکلات پوستی هستند که در سنین مختلف، به خصوص در دوران بلوغ، گریبانگیر بسیاری از افراد می شوند. این مشکلات می توانند اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت زندگی آنها را کاهش دهند.

خوشبختانه، راهکارهای مختلفی برای درمان جوش و آکنه وجود دارد. یکی از این راهکارها، استفاده از پن های ضد جوش و ضد آکنه است. پن های ضد جوش با ترکیباتی که دارند، به پاکسازی پوست، از بین بردن چربی اضافی و کنترل ترشح سبوم کمک می کنند. همچنین، این پن ها می توانند باکتری های مولد جوش را از بین برده و به درمان آکنه کمک کنند.

در این مقاله، به معرفی بهترین پن های ضد جوش و ضد آکنه موجود در بازار می پردازیم. در این مقاله، به بررسی ترکیبات، مزایا و معایب هر پن می پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پوست خود داشته باشید.

بهترین مارک پن ضد جوش

بهترین مارک پن ضد جوش برای شما به نوع پوست و شدت آکنه شما بستگی دارد. با این حال، برخی از محبوب ترین و موثرترین مارک های پن ضد جوش عبارتند از: پن ضد جوش سی گل * مدیسان * نوآوران * لافارر * شون.

در صورت داشتن آکنه شدید، ممکن است لازم باشد از یک داروی موضعی تجویزی استفاده کنید. با یک متخصص پوست در مورد بهترین گزینه های درمانی برای شما صحبت کنید.

8 مدل از بهترین پن ضد جوش برای پوست چرب و جوشدار

1. پن فولیکا مدل پوست چرب و جوش دار

پن ضد جوش

کمپانی فولیکا (Fulica) برای رفع نیاز افرادی که هر روز از صابون استفاده می کنند اقدام به تولید پن آنتی آکنه کرده است که قابل استفاده برای بدن و صورت بوده و دارای PH تنظیم شده و سازگار با پوست با است.

این پن فاقد مواد صابونی و با کنترل چربی اضافی پوست از ایجاد جوش های بیشتر جلوگیری می کند. این پن مناسب پوست های چرب، جوشدار، مختلط و آکنه ای است و حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده و می تواند التهاب را برطرف و مات کننده ی سطح پوست است تا از درخشش اضافی آن جلوگیری کند.

2. پن درماتولوژیک مدیپین مناسب پوست چرب و آکنه ای

پن ضد جوش

  • حاوی گلیسیرین جهت نرمی و لطافت پوست و پیشگیری از هایپرکراتوز
  • بهترین شوینده جهت تعدیل چربی پوست و درمان آکنه
  • حاوی پروتئین هیدرولیزه گندم، متعادل کننده چربی پوست جهت پیشگیری از ایجاد و درمان آکنه
  • حاوی نشاسته گندم جهت ایجاد شفافیت و شادابی پوست

3. پن پوست چرب و آکنه ای مدیلن مدل Wheat

پن ضد جوش

  • شوینده غیرصابونی و سازگار با PH طبیعی پوست
  • فاقد هرگونه مواد قلیایی، اسانس، مواد نگهدارنده مضر و رنگ های شیمیایی
  • باز نمودن منافذ پوست، حذف چربی اضافه و جلوگیری از تکثیر باکتری ها
  • رفع انواع جوش های التهابی، سرسفید و سرسیاه پوست

4. پن شستشوی صورت کامان مدل ضد آکنه و جوش

پن ضد جوش

پن ضد جوش و ضد آکنه کامان یک محصول ایده آل برای استفاده روزانه و جایگزین صابون ها می باشد. این محصول با روغن درخت چای، ضمن کنترل موثر ترشح چربی و سبوم توسط پوست، به درمان و کاهش جوش و آکنه در پوست صورت و گردن کمک می کند .

این پن با قدرت پاک کنندگی بسیار ملایم باعث تحریک پوست نمی شود و با پاکسازی عمیق و حذف سلولهای مرده سطح پوست، به لایه برداری سطحی می پردازد.

روغن گل همیشه بهار باعث حفظ تعادل چربی پوست شده، اسید سالیسیلیک به از بین بردن لایه های مرده پوست کمک می کند و ویتامین C به روشن شدن و محو تدریجی لکه های ناشی از آکنه کمک می کند. این محصول برای جوشهای غرور جوانی و جوشهای ناشی از استرس و زندگی در هوای گرم و مرطوب نیز مناسب می باشد.

5. پن ضد جوش سبامد مناسب پوست های مستعد آکنه

پن ضد جوش

پن ضد جوش سبامد با ۵٫۵ pH و با فرمولاسیونی فاقد صابون و شوینده های قلیایی، مناسب شستشوی روزانه پوست های مستعد جوش و آکنه و پاک کننده موثر آرایش بوده و به درمان جوش های چرکی و سرسیاه کمک شایانی می کند. همچنین این محصول مناسب برای پوست های حساس می باشد.

6. پن شستشوی صورت کامان مدل ضد آکنه و لایه بردار

پن ضد جوش

پن شستشوی صورت کامان مدل ضد آکنه و لایه بردار با پاکسازی عمیق پوست ، عوارض جانبی صابون و شوینده های صابونی را ندارد. این محصول برای افرادی که پوست چرب و آکنه ای دارند و می خواهند پوستی صاف و شفاف داشته باشند بسیار مناسب می باشد.

عصاره انار موجود در این محصول سبب کاهش چربی پوست و کوچک شدن منافذ باز پوست می شود. برای درمان آکنه ها این محصول حاوی بنزوئیل پروکساید می باشد که آکنه دوران بلوغ و آکنه های کیستیک را به حداقل می رساند.

این محصول خاصیت ضد التهابی قوی با آلانتوئین داشته و اسید سیتریک به رفع جوشهای سر سیاه و کمرنگ شدن رد جوش کمک می کند. کمک به خذف سلولهای مرده سطح پوست با اسید سالیسیلیک و در نهایت تسکین دهنده و تنظیم کننده چربی پوست با عصاره کالاندولا می باشد.

7. پن ضد جوش و پاکسازی صورت ویکتوریا مدل Purfying

پن ضد جوش

این پن حاوی روغن درخت چای است که دارای خواص ضد عفونی کنندگی، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی است. به لطافت و شفافیت پوستی کمک می کند و پوست را با خواص طبیعی خود بهبود م یبخشد.

این روغن می تواند آکنه را پاک کند و باعث ایجاد پوستی صاف و طبیعی می شود. به عنوان آنتی سپتیک طبیعی، به بهبود آکنه و سایر بیماری های پوستی کمکم کرده و التهاب را کاهش می دهد. سالسیلیک اسید به عنوان عامل ضد جوش عمل کرده و سبب درمان آکنه می شود.

گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است حتی در مواردی مانند اگزما پسوربازپس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. رطوبت را جذب کرده و آن را نگه داشته و باعث هیداته شدن پوست می شود.

8. پن ضد جوش کلینیک مدل Oily Mix

پن ضد جوش

شوینده های دکاموند با سایر شوینده های موجود در داخل داروخانه ها تفاوت بسیار زیادی دارد.در ساخت این شوینده ها از شوینده های مختلف با درصد بهینه استفاده شده است.

این کمپلکس هم درصد اکتیو پایینی دارند و هم کف کنترل شده ای در هنگام شستشو ایجاد میکنند.در حالی که در سایر شوینده های موجود میزان بالایی صابون سدیمی در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد استفاده میشود.

نکته مهم دیگر از محصولات دکاموند این مطلب است که این محصولات در اثر تماس مداوم با آب ترک نمیخورد.خمیری نمیشود و زود از بین نمیرود.

نکات مهم برای خرید پن ضد جوش

انتخاب پن ضد جوش مناسب می تواند به شما در داشتن پوستی صاف و شفاف کمک کند. اما با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، انتخاب پن مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که به شما در انتخاب پن ضد جوش مناسب کمک می کند:

نوع پوست خود را بشناسید:

  • پوست چرب: اگر پوست شما چرب است، به دنبال پن ضد جوش باشید که چربی پوست را کنترل کند و منافذ باز پوست را تصفیه کند.
  • پوست خشک: اگر پوست شما خشک است، به دنبال پن ضد جوش ملایم باشید که پوست شما را بیش از حد خشک نکند.
  • پوست حساس: اگر پوست شما حساس است، به دنبال پن ضد جوش بدون عطر و مواد شیمیایی خشن باشید.

مواد تشکیل دهنده پن را بررسی کنید:

  • اسید سالیسیلیک: این اسید به لایه برداری از پوست و از بین بردن سلول های مرده کمک می کند.
  • بنزوئیل پراکسید: این ماده باکتری های مولد جوش را از بین می برد.
  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA): این اسیدها به لایه برداری از پوست و از بین بردن لک های جوش کمک می کنند.
  • نیاسین آمید: این ماده به کنترل چربی پوست و کاهش التهاب کمک می کند.

نظرات سایر کاربران را بخوانید:

قبل از خرید پن ضد جوش، نظرات سایر کاربران را در مورد آن بخوانید تا ببینید که آیا این محصول برای شما مناسب است یا خیر.

از یک متخصص پوست کمک بگیرید:

اگر در انتخاب پن ضد جوش مناسب مشکل دارید، از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

نکات کلی:

  • پن ضد جوش را بیش از دو بار در روز استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث خشکی پوست شود.
  • بعد از استفاده از پن ضد جوش، از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
  • از پن ضد جوش در نواحی حساس مانند دور چشم و لب استفاده نکنید.
  • اگر بعد از استفاده از پن ضد جوش، دچار التهاب یا قرمزی پوست شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

برخی از پن های ضد جوش محبوب در بازار:

  • پن ضد جوش سی گل
  • پن ضد جوش مدیسان
  • پن ضد جوش نوآوران
  • پن ضد جوش لافارر
  • پن ضد جوش شون

در آخر، به یاد داشته باشید که صبر و حوصله در درمان جوش ضروری است. استفاده منظم از پن ضد جوش و سایر محصولات مراقبتی پوست به شما در داشتن پوستی صاف و شفاف کمک خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله، به معرفی بهترین پن های ضد جوش و ضد آکنه موجود در بازار پرداختیم. در این مقاله، به بررسی ترکیبات، مزایا و معایب هر پن پرداختیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پوست خود داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب پن ضد جوش باید به آنها توجه کنید:

  • نوع پوست خود را بشناسید.
  • ترکیبات پن را بررسی کنید.
  • نظرات سایر کاربران را بخوانید.
  • از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

با مطالعه این مقاله، می توانید با اطلاعات کامل، بهترین پن ضد جوش و ضد آکنه را برای خود انتخاب کنید و به پوستی صاف و شفاف دست پیدا کنید.

در آخر، به یاد داشته باشید که صبر و حوصله در درمان جوش ضروری است. استفاده منظم از پن ضد جوش و سایر محصولات مراقبتی پوست به شما در داشتن پوستی صاف و شفاف کمک خواهد کرد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود. و در راستای انتخاب و خرید بهترین پن ضد جوش برای پوست چرب مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن بهترین لوسیون بدن و بهترین کرم پودر از نظر پوشانندگی عالی را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *